2024-01-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen75
Hur ska hon kunna lita på sin personal när inte biträdande rektor informerar henne om vad som sker! Han har ju fått in klagomål men valt att skita i det och vara aktivt delaktig i dessa kränkningar av barnen och föräldrarna.
Undra hur du hade känt dig om ditt barn hade en funktionsnedsättning och blev utkastad i snön utan skor, satt på en straffbänk, blev utan mat och sedan fast bältade, hade du då sagt lite kränkningar får du allt tåla! Man kan ju undra vad det är för sargad kvinna som avlat fram just dig? Ett stort misslyckande uppenbarligen med tanke på hur empati lös du verkar vara. Måste vara jobbigt nu när sanningen kryper fram och man ska stå till svars för det hade ni inte räknat med all uppståndelse och nu kliver nämnden in och kräver att detta ska redas upp eftersom sossarna undanhållit händelsen för övriga ledamöter. Visar ju att man försöker skydda någon/ några. Typiskt denna tystnadskultur som finns i Gävle kommun!

Bra. Här är agendan alltså. Du/ni har inte fått rätt i en fråga och rektorn väljer att stödja sin/sina lärare. Då blir man arg och nu ska man hämnas. Sossarna får sin släng av sleven också. Suck.
Citera
2024-01-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelluvaFlower
Bra. Här är agendan alltså. Du/ni har inte fått rätt i en fråga och rektorn väljer att stödja sin/sina lärare. Då blir man arg och nu ska man hämnas. Sossarna får sin släng av sleven också. Suck.

Du menar alltså att vårdnadshavare och fd anställda är i maskopi med varandra? Föräldrarna har gått till den ansvarige biträdande rektorn och klagat på de två speciallärarna och inte fått medhåll, samtidigt som assistenter som ”inte fattar nåt”och fått sluta går till pressen och ifrågasätter lärarnas vetenskapligt beprövade metoder?

Jag undrar fortfarande vilka metoder och arbetssätt som varken vårdnadshavare eller tidigare anställda förstått?
Citera
2024-01-05, 00:10
Medlem
Citat:
Kan ett barn stå på en skolgård mitt i ett bostadsområde ute i kylan i 50 min? Hör ni inte att det bara är tokprat. Sanningen kommer väl aldrig till allmänheten, det vågar nog inte pressen om det nu inte är så att stormen vänder mot visselblåsaren själv. Tragiskt för alla inblandade, särskilt för alla föräldrar och barn, förutom personalen. Självklart arbetar personalen utifrån de
vetenskapligt beprövade metoder som Skolverket förordar. Biträdande rektor får ju inte uttala aig eftersom han är under utredning.

Då är vi väldigt nyfikna på vad för "vetenskapligt beprövade metoder" som Skolverket har förordat för den "anpassade grundskolan" och till vilken målgrupp?

Jag stället från början en enkel fråga; Använder skolan TBA? För på beskrivningen låter det som att TBA används. Det var ingen värderande fråga, utan en klargörande fråga.

Varför är du så affektiv här i tråden? Alla med bakgrund inom grundsärskolan vet att det förekommer olika kontiga och välvilliga tolkningar av TBA, för framför allt barn med ASD. Det är ingen hemlighet.
Citera
2024-01-05, 00:15
Medlem
Citat:
Jag är helt frisk och ser också när en argumentation är helt snedvriden. Vilka menar du är "alla" här? Några av alla de outbildade
vikarier som kommer och går? Det betyder inte att det är sant. Bälte finns både till stolar och rullstolar. För barn med epilepsi och autism kan det lugna. Det passar en del, inte alla.

Frågan är inte om bälten på stolar används, utan HUR det används. Det kan vara legalt under tillsynsplikten att spänna fast yngre barn i en stol om de är oroliga i kroppen, men det är aldlrig okej att spänna fast barnet i bestraffningssyfte eller för "avlastning" eller i rigida former av TBA.

Du vet om att det inte ska finnas outbildad personal i grundsärskolan? Kravet på lärarna har höjts för en anledning och så även för övrig personal. Däremot vet vi att det dyker upp "utbildade" personal som har en konstig beteendevetarutbildning i t.ex. "inlärningspsykologi" och spelar "lärare" utan legitimation (säger inte att det finns en sådan på denna verksamhet).
Citera
2024-01-05, 00:20
Medlem
Jag behöver inte veta något mer. Bilden är klar.
Citera
2024-01-05, 06:03
Medlem
Citat:
Ojojoj du gör allt för att projicera detta mot resurserna från lärare. Sanningen kommer fram! Dessa 2 lärare är kända sen länge för att skydda.varandra och hålla varandra bakom ryggen med hjälp av biträdande rektor. Nu har de fått kalla fötter när sanningen är avslöjad och då måste man hitta på historier för att skydda sig själva. Empatilösa och narcissistiskt beteende.
Citera
2024-01-05, 08:27
Medlem
Citat:

Va?
Du kan väl svara på vilka vetenskapligt beprövade metoder som Skolverket anser att man ska använda inom den anpassade grundskolan, för jag hittar inget specifikt på deras hemsida.
Citera
2024-01-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Va?
Du kan väl svara på vilka vetenskapligt beprövade metoder som Skolverket anser att man ska använda inom den anpassade grundskolan, för jag hittar inget specifikt på deras hemsida.

De varken vill eller kan svara uppenbarligen, man kan ju undra varför? Skolverket har inga men de kör med sina " egna" metoder men det vill de inte gå ut med!
Citera
2024-01-05, 11:41
Medlem
Citat:
Va?
Alla skolor och dess personal arbetar på uppdrag av Skolverket, med läroplaner och metoder som är vetenskapligt utprovade. De riktar sig till lärare, så jag förstår om du inte hittar. Men utbilda dig i ämnet är Flashback fel forum för.
Citera
2024-01-05, 12:01
Medlem
Citat:
Alla skolor och dess personal arbetar på uppdrag av Skolverket, med läroplaner och metoder som är vetenskapligt utprovade. De riktar sig till lärare, så jag förstår om du inte hittar. Men utbilda dig i ämnet är Flashback fel forum för.

Jag hittar mycket väl på Skolverkets hemsida. Men det är riksdag och regering som sätter upp ramar för all utbildning i Sverige, där skollagen är navet. Skolverket tar fram hur kunskaper ska bedömas/betygskriterier. Sedan är det huvudmans uppgift att se till att eleverna når målen och att utbildningen följer alla bestämmelser. Tyvärr verkar Gävles anpassade grundskolor vara en svart fläck på Skolinspektionens karta…
Citera
2024-01-05, 12:48
Medlem
Citat:
Jag hittar mycket väl på Skolverkets hemsida. Men det är riksdag och regering som sätter upp ramar för all utbildning i Sverige, där skollagen är navet. Skolverket tar fram hur kunskaper ska bedömas/betygskriterier. Sedan är det huvudmans uppgift att se till att eleverna når målen och att utbildningen följer alla bestämmelser. Tyvärr verkar Gävles anpassade grundskolor vara en svart fläck på Skolinspektionens karta…

Du har helt rätt i det du skriver men tyvärr drabbas nu alla skolor i Gävle av dåligt rykte men jag kan intyga att såna här brister försikommer inte på de övriga mig veterligen utan lilla Sätra har nog haft oturen att få just denna personal för många brinner för sitt yrke och dessa individer förstör för alla. Dessutom får nog många barn till skolan nästa vecka med en klump i magen och föräldrar som är oroliga. Många som arbetar i skolan känner ju varandra skolor emellan men hoppas inte det får en negativ inverkan på verksamheten och att man tar personalen som behandlar barnen illa i försvar för att bibehålla gott rykte i kommunen.
Citera
2024-01-05, 13:21
Medlem
Citat:

De blir väldigt tydligt att du har någon sorts relation till lärare, biträdande rektor när man läser det du skriver här, eller så har du otur när du tänker..
tror du verkligen alla ljuger?
Ser du ingen sanning alls i detta?
Nä.. du jobbar säkert där själv misstänker jag och vill inte att detta ska komma ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in