Citat:
Ursprungligen postat av
HelluvaFlower
Kan ett barn stå på en skolgård mitt i ett bostadsområde ute i kylan i 50 min? Hör ni inte att det bara är tokprat. Sanningen kommer väl aldrig till allmänheten, det vågar nog inte pressen om det nu inte är så att stormen vänder mot visselblåsaren själv. Tragiskt för alla inblandade, särskilt för alla föräldrar och barn, förutom personalen. Självklart arbetar personalen utifrån de
vetenskapligt beprövade metoder som Skolverket förordar. Biträdande rektor får ju inte uttala aig eftersom han är under utredning.
Då är vi väldigt nyfikna på vad för "vetenskapligt beprövade metoder" som Skolverket har förordat för den "anpassade grundskolan" och till vilken målgrupp?
Jag stället från början en enkel fråga; Använder skolan TBA? För på beskrivningen låter det som att TBA används. Det var ingen värderande fråga, utan en klargörande fråga.
Varför är du så affektiv här i tråden? Alla med bakgrund inom grundsärskolan vet att det förekommer olika kontiga och välvilliga tolkningar av TBA, för framför allt barn med ASD. Det är ingen hemlighet.