2024-01-04, 17:05
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ett rent efterblivet argument, nu famlar ni foliehattar verkligen efter halmstrån! 😂

Dessutom syns ju landaren även om timingen är lite off.

Om ni som tror er veta allt om månlandningen hade kunnat presentera fakta som gjorde att man blev övertygad så hade vi ju inte behövt vara foliehattar. Men det ena ni skriver är ju bara dummare än det andra. Tillslut vecklar ni ju in er i allting så mycket att man inser att det hade krävts trolleri för att få astronauterna till månen och tillbaka. Endast en magiker kan trolla så med sanningen och få en optisk illusion att verka trovärdig.

Tror du genuint på det du själv säger eller är det så att du bara så gärna vill tro på det?
Senast redigerad av Tervull 2024-01-04 kl. 17:08.
Citera
2024-01-04, 17:07
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Om ni som tror er veta allt om månlandningen hade kunnat presentera fakta som gjorde att man blev övertygad så hade vi ju inte behövt vara foliehattar. Men det ena ni skriver är ju bara dummare än det andra. Tillslut vecklar ni ju in er i allting så mycket att man inser att det hade krävts trolleri för att få astronauterna till månen och tillbaka. Tror du genuint på det du själv säger eller är det så att du bara så gärna vill tro på det?

Prudent visade ju nyss fakta i sitt inlägg som borde göra att du kan lägga foliehatten på hyllan och åtminstone på ytan verka normal.
Citera
2024-01-04, 17:13
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Prudent visade ju nyss fakta i sitt inlägg som borde göra att du kan lägga foliehatten på hyllan och åtminstone på ytan verka normal.
Tyvärr men det bevisar absolut ingenting. Som sagt kom med bevis så skall jag lägga bort foliehatten. Men fram till dess kommer jag ifrågasätta. Ingen av er här har givit mig ett enda bra svar på någonting. Ni bara svänger med sanningen för att det skall passa in i historien. Astronauterna springer omkring och sanden yr, de kör rally på månens yta med risk för sitt liv och sanden yr. Men när månlandaren kommer så har all sand frusit fast inte ett korn har virvlar upp upp någonstans, inte ett korn vilket man ser på de högupplösta bilderna. . Man filmar i direktsändning från månen med bättre bildkvalitet än vi har idag många gånger med långt avstånd på jorden. Ja det beror på att de hade bättre utrustning 1969. Jaha varför går vi bakåt i utvecklingen då och gör saker sämre? Om jag bär foliehatt så har du en mössa av bly.

Sedan finns det ju 1000 frågor till som man kan ställa sig kring den här så kallade månlandningen. Men det får bli en annan dag.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-04 kl. 17:19.
Citera
2024-01-04, 17:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Om ni som tror er veta allt om månlandningen hade kunnat presentera fakta som gjorde att man blev övertygad så hade vi ju inte behövt vara foliehattar. Men det ena ni skriver är ju bara dummare än det andra. Tillslut vecklar ni ju in er i allting så mycket att man inser att det hade krävts trolleri för att få astronauterna till månen och tillbaka. Endast en magiker kan trolla så med sanningen och få en optisk illusion att verka trovärdig.

Tror du genuint på det du själv säger eller är det så att du bara så gärna vill tro på det?
Ni kan ju inte ens förklara varför månlandaren inte såg bättre ut när den var filmad i en studio på jorden och vikten inte spelade nån roll.
Citera
2024-01-04, 17:20
Medlem
Citat:
Tyvärr men det bevisar absolut ingenting.

Bra att du insett att det inte betyder någonting huruvida man lyckades följa månlandaren med kameran.

Citat:
Man filmar i direktsändning från månen med bättre bildkvalitet än vi har idag många gånger på långt avstånd på jorden. Ja det beror på att de hade bättre utrustning 1969. Jaha varför går vi bakåt i utvecklingen då och gör saker sämre? Om jag bär foliehatt så har du en mössa av bly.

Jag har redan gett dig en länk som visar att upplösningen inte alls var bättre än dagens digitala HD-format. Varför kan du inte ta till dig informationen. Är du möjligen faktaresistent?
Citera
2024-01-04, 17:22
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Bra att du insett att det inte betyder någonting huruvida man lyckades följa månlandaren med kameran.

Jag har redan gett dig en länk som visar att upplösningen inte alls var bättre än dagens digitala HD-format. Varför kan du inte ta till dig informationen. Är du möjligen faktaresistent?

Jag ser väl vad jag ser med mina egna ögon. Vad skulle din länk göra för skillnad? Det är alldeles för perfekta videofilmer som sänds direkt från månen till jorden.
Citera
2024-01-04, 17:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du får gärna dua mig. Jag är inte av adligt blod och är en person. Men tack ändå.
Är det det bästa du kan?

Månlandarens utseende har ju trots allt varit ett av månlandningsförnekarnas huvudargument.
Citera
2024-01-04, 17:25
Medlem
Citat:
Jag ser väl vad jag ser med mina egna ögon. Vad skulle din länk göra för skillnad? Det är alldeles för perfekta videofilmer som sänds direkt från månen till jorden.

Varför presenterar du inte några siffror på hur hög upplösning filmerna du sett har?

Lider du möjligen av samma åkomma som "matematikern" Adaptern som aldrig kan presentera några som helst bevis för sina killgissningar?
Citera
2024-01-04, 17:36
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Är det det bästa du kan?

Månlandarens utseende har ju trots allt varit ett av månlandningsförnekarnas huvudargument.
Jag har inte satt mig in i detta men om man vill fejka en månlandning så vill man väl få det fejkade materialet att se mer verkligt ut än det som alla vet är fejk? Om dom nu hade så fantastiskt bra kameror 1969 som ni påstår är det nog inga problem egentligen att få det som är inspelat i studion att se fejk ut. Tydligen var ju tekniken 1969 fantastisk och man hade kameror som kostade enorma summor och kunde filma vad som helst med fantastisk upplösning. Dessa kunde oxå sända dessa perfekta filmer utan knappt ett brus genom rymden och ner på jorden. Det har ju ni lärt mig idag. Om man kunde göra sånt så kunde man garanterat få månlandningen i studion att se jävligt dålig ut. Imponerad av dessa superkameror som de hade på 60-talet. Synd att vi gick emot så mycket sämre teknik som den vi har idag. 1969 kunde man ringa utan problem från månen till jorden och snacka utan en störning knappt men om jag går ner i källaren hemma så kan jag inte ens ringa SOS alarm. Skandal att man inte har kvar dessa supergrejer som man hade på månen.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-04 kl. 17:40.
Citera
2024-01-04, 17:43
Medlem
Citat:
Jag har inte satt mig in i detta men om man vill fejka en månlandning så vill man väl få det fejkade materialet att se mer verkligt ut än det som alla vet är fejk? Om dom nu hade så fantastiskt bra kameror 1969 som ni påstår är det nog inga problem egentligen att få det som är inspelat i studion att se fejk ut. Tydligen var ju tekniken 1969 fantastisk och man hade kameror som kostade enorma summor och kunde filma vad som helst med fantastisk upplösning. Dessa kunde oxå sända dessa perfekta filmer utan knappt ett brus genom rymden och ner på jorden. Det har ju ni lärt mig idag. Om man kunde göra sånt så kunde man garanterat få månlandningen i studion att se jävligt dålig ut. Imponerad av dessa superkameror som de hade på 60-talet. Synd att vi gick emot så mycket sämre teknik som den vi har idag. 1969 kunde man ringa utan problem från månen till jorden och snacka utan en störning knappt men om jag går ner i källaren hemma så kan jag inte ens ringa SOS alarm. Skandal att man inte har kvar dessa supergrejer som man hade på månen.

Jag kan bara konstatera att du verkligen är faktaresistent och antagligen även är blind.....
Citera
2024-01-04, 18:01
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1924-01-21
Du behöver alltså en vetenskaplig rapport för att förstå hur man rent logiskt förstår att det du föreslår är totalt befängt.
Varför skulle adaptern räkna ut nått så exakt när för det första är omöjligt att räkna ut pga informationsbrist, och för det andra är omöjligt att jämföra med i filmen för den visar inte så exakta förhållanden (vilket du själv nämnde).
Att du inte förstår att det du föreslår är så befängt visar ju hur mycket du har innanför pannbenet.. Du kommer in och killgissar som vanligt
Helt otroligt
Då har alltså inte du heller ens försökt att beräkna det påstått kaotiska systemets Lyapunovkoefficienter. Vad överraskad jag inte blir.
Citera
2024-01-04, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
...ens försökt att beräkna det påstått kaotiska systemets Lyapunovkoefficienter. Vad överraskad jag inte blir.
Äntligen någon debunker som faktiskt skriver något INTRESSANT!
Kan du utveckla detta? Kan man visa att månlandarens utblås kan skapa tvärstopp I rymden genom att hitta villkoren för stabilitet menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in