Citat:
Ursprungligen postat av
kaktusplastik
Har sagt det förr och säger det igen: hon är ett strålande exempel på kognitiv bias.
Allt som stärker hennes tes åker upp direkt på Instagram och tolkas som sanning. Allt som inte stärker den är tyvärr propaganda.
Säg att du skojar nu…
Tyvärr inte. Hon lägger upp en film på en kvinna som läser ur Koranen. I Koranen står det ju någonstans att man ska respektera kvinnor och svaga (eller något liknande). Eftersom Hamas är muslimer och tror på Koranen så har de alltid respekterat kvinnor.
Jag önskar att jag skämtade men det är alltså nivån på hennes argumentation. ”Muslimer tror på Koranen. Där står att man inte får mörda. Alltså mördar inga muslimer”.
Som någon annan påpekade, det är verkligen ”No true Scotsman” drivet i absurdum.
Man måste verkligen vara ointelligent för att hålla på så.
Och så fort någon säger emot så säger hon bara ”Härskarteknik”. Som om det vore ett magiskt skyddsord som gör att hon inte behöver stå till svars.
Men jag ser fram emot hennes och ”Geniet” Söderbergs podcast. Han har väl en tradition av att starta en ny podd i veckan ungefär med trasiga personer (Rapace, Calle Schulman m fl) och sen bråka med dem och tala ut om bråket i nästa podcast han startar. Ska bli festligt att lyssna på när han talar ut om sitt bråk med LD. För att det kommer att bli bråk mellan dem två tvivlar jag inte ett ögonblick på. Två narcissistiska personer, varav en direkt obegåvad (LD) och Geniet är väl som bäst en medelmåtta.
Som avslutning så börjar jag förstå varför Cissi Wallin socanmälde LD. Nu hoppas jag verkligen att Oskar tar barnen på heltid. Hon verkar ju knappt klara av sig själv, hur ska det då gå med tre barn?