2024-01-04, 06:51
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
LD som lägger upp allt hon kommer över borde kolla sina källor (kanske dubbelkolla). Men hon kanske inte finns kvar för att Israel och NYT är så hemska?

Har sagt det förr och säger det igen: hon är ett strålande exempel på kognitiv bias.

Allt som stärker hennes tes åker upp direkt på Instagram och tolkas som sanning. Allt som inte stärker den är tyvärr propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av ElonMust
Enligt LD kan inga våldtäkter ha ägt rum på massakern i Israel den 7/10 för att det står minsann i koranen att man inte får göra det, så det så, utrett och klart!

Säg att du skojar nu…
Citera
2024-01-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Har sagt det förr och säger det igen: hon är ett strålande exempel på kognitiv bias.

Allt som stärker hennes tes åker upp direkt på Instagram och tolkas som sanning. Allt som inte stärker den är tyvärr propaganda.

Säg att du skojar nu…

Tyvärr inte. Hon lägger upp en film på en kvinna som läser ur Koranen. I Koranen står det ju någonstans att man ska respektera kvinnor och svaga (eller något liknande). Eftersom Hamas är muslimer och tror på Koranen så har de alltid respekterat kvinnor.

Jag önskar att jag skämtade men det är alltså nivån på hennes argumentation. ”Muslimer tror på Koranen. Där står att man inte får mörda. Alltså mördar inga muslimer”.

Som någon annan påpekade, det är verkligen ”No true Scotsman” drivet i absurdum.

Man måste verkligen vara ointelligent för att hålla på så.

Och så fort någon säger emot så säger hon bara ”Härskarteknik”. Som om det vore ett magiskt skyddsord som gör att hon inte behöver stå till svars.

Men jag ser fram emot hennes och ”Geniet” Söderbergs podcast. Han har väl en tradition av att starta en ny podd i veckan ungefär med trasiga personer (Rapace, Calle Schulman m fl) och sen bråka med dem och tala ut om bråket i nästa podcast han startar. Ska bli festligt att lyssna på när han talar ut om sitt bråk med LD. För att det kommer att bli bråk mellan dem två tvivlar jag inte ett ögonblick på. Två narcissistiska personer, varav en direkt obegåvad (LD) och Geniet är väl som bäst en medelmåtta.

Som avslutning så börjar jag förstå varför Cissi Wallin socanmälde LD. Nu hoppas jag verkligen att Oskar tar barnen på heltid. Hon verkar ju knappt klara av sig själv, hur ska det då gå med tre barn?
Citera
2024-01-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Tyvärr inte. Hon lägger upp en film på en kvinna som läser ur Koranen. I Koranen står det ju någonstans att man ska respektera kvinnor och svaga (eller något liknande). Eftersom Hamas är muslimer och tror på Koranen så har de alltid respekterat kvinnor.

Jag önskar att jag skämtade men det är alltså nivån på hennes argumentation. ”Muslimer tror på Koranen. Där står att man inte får mörda. Alltså mördar inga muslimer”.

Som någon annan påpekade, det är verkligen ”No true Scotsman” drivet i absurdum.

Man måste verkligen vara ointelligent för att hålla på så.

Och så fort någon säger emot så säger hon bara ”Härskarteknik”. Som om det vore ett magiskt skyddsord som gör att hon inte behöver stå till svars.

Men jag ser fram emot hennes och ”Geniet” Söderbergs podcast. Han har väl en tradition av att starta en ny podd i veckan ungefär med trasiga personer (Rapace, Calle Schulman m fl) och sen bråka med dem och tala ut om bråket i nästa podcast han startar. Ska bli festligt att lyssna på när han talar ut om sitt bråk med LD. För att det kommer att bli bråk mellan dem två tvivlar jag inte ett ögonblick på. Två narcissistiska personer, varav en direkt obegåvad (LD) och Geniet är väl som bäst en medelmåtta.

Som avslutning så börjar jag förstå varför Cissi Wallin socanmälde LD. Nu hoppas jag verkligen att Oskar tar barnen på heltid. Hon verkar ju knappt klara av sig själv, hur ska det då gå med tre barn?

Det sjukaste jag hört. Då våldtog och mördade inte heller IS några då, eftersom de är muslimer. Det står också i Torahn att man inte får mörda - då antar jag att inga israeliska judiska soldater mördar någon. Vilken tur att vi fått det uppklarat!

Ja jag förstår också varför Wallin gjorde socanmälan. Modigt av henne och helt rätt när man är orolig för hur barn har det. Hoppas att LD blir bojkottad framöver av en stor del av media. Alla borde avfölja henne. Även om man är intresserad av vad hon lägger upp kan man gå in och se det ändå.
Citera
2024-01-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
Det sjukaste jag hört. Då våldtog och mördade inte heller IS några då, eftersom de är muslimer. Det står också i Torahn att man inte får mörda - då antar jag att inga israeliska judiska soldater mördar någon. Vilken tur att vi fått det uppklarat!

Ja jag förstår också varför Wallin gjorde socanmälan. Modigt av henne och helt rätt när man är orolig för hur barn har det. Hoppas att LD blir bojkottad framöver av en stor del av media. Alla borde avfölja henne. Även om man är intresserad av vad hon lägger upp kan man gå in och se det ändå.

Ja, och i Iran är det inga problem alls då de har Sharialagar? Perfekt att Lady Dahmer har löst problemen med världens alla muslimska länder! Det finns inga problem! Bara påhitt med allt förtryck, förföljelser, mord och tortyr, de följer ju koranen! Alternativt kan det ju finnas men då är det judarnas fel! Trots att de inte finns några judar i de flesta muslimska länder (Lady Dahmer tror att de utvandrat frivilligt från regionen, men det är en annan fråga).

Nu delar hon klipp om att judiska ungdomar är barna-mördande hjärntvättade monster i sin sanna judehatande anda
Citera
2024-01-04, 16:29
Medlem
Citat:

Säg att du skojar nu…

Såg ett klipp nu också där hon menar att Hamas och Nelson Mandela var typ samma rörelse..
Citera
2024-01-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMust
Enligt LD kan inga våldtäkter ha ägt rum på massakern i Israel den 7/10 för att det står minsann i koranen att man inte får göra det, så det så, utrett och klart!

I de patrialkala religionerna och kulturerna har ju kvinnor det bevisat allra sämst, mycket våldtäkter är en del av det.
Hon är verkligen ett lost cause nu tror jag. Det är ju helt sjukt hur man kan vända sig från verkligheten på det här sättet.
Citera
2024-01-04, 16:37
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:

Om man ska va lite generös så fungerar väl alla människor så, mer eller mindre. Men nej, lady dahmer har aldrig varit skarpaste kniven i lådan.
Citera
2024-01-04, 17:02
Medlem
Vet man varför Cissi socanmälde LD? Har någon av dem berättat det? Det var rätt länge sedan va?
Citera
2024-01-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Såg ett klipp nu också där hon menar att Hamas och Nelson Mandela var typ samma rörelse..

Ja, och morden på vita farmare i SA är ”som man sår får man skörda”.

Hon börjar tappa greppet mer och mer.

Jag kan tänka mig att barnen och Oskar till viss del tvingade henne tillbaka. Några timmar när man var tvungen att släppa skärmen och onlineradikaliseringen. Tvätt, mat, barn som ska på träning.

Men om det tas bort finns inget som håller henne uppe.
Citera
2024-01-04, 17:15
Medlem
Citat:

Jag kan tänka mig att barnen och Oskar till viss del tvingade henne tillbaka. Några timmar när man var tvungen att släppa skärmen och onlineradikaliseringen. Tvätt, mat, barn som ska på träning.

Ja men jösses. Hon "ryser" (av välbehag) när hon ser klipp på tusentals svarta afrikaner tillsammans sjunger om folkmord av vita. Fräscht, verkligen, fräscht. Det pågår mycket mord på vita farmare i Sydafrika och med det hör våldtäkter av barn och kvinnor. Men det kanske också är befogat likt våldtäkterna på de judiska kvinnorna i Israel?

Jag undrar om detta hat mot vita människor (hon lägger judar i kategorin vita) beror på att hon är så bitter på sin man? Eller jag undrar genuint vad detta hat beror på? Jag förstår att hon inte har IQ mensa men ett lågt IQ, ADHD och depression behöver inte leda till sånt djupt hat?
Citera
2024-01-04, 17:15
Medlem
Incendios avatar
Håller hon på att rasa totalt nu? Hon hyllar alltså folkmordet på vita i Sydafrika i samma mening som bondeprotesterna(som i mångt och mycket är en höger-rörelse) i Frankrike... Är det så att hon nu blivit blind för orsakerna bakom och vara i största allmänhet gillar protester?
Citera
2024-01-04, 17:26
Medlem
Citat:

Jaa nu har hon alltså breddat bilden av de mord på civila som hon tycker är ok? Kanske vi som bara lever här och "inte säger nåt" enligt henne också är i fara snart då.

Alltså hennes yngsta pojke är väl ändå ganska ung, 7-8?? Tycker hon verkligen det är en bra sak att hans lärare kan se det här mm? Usch va sorgligt. Hennes tonåringar har insta, det här sitter de alltså och läser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in