2024-01-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men vad hjälper det att försöka lösa det här genom att förvrida verkligheten till sin fördel hela tiden?

Du har nu bestämt dig för att inte SE kan ha varit chockad för att han innan han insåg att det var en skjuten och döende man framför honom funderade på om han skulle hjälpa till.

Det var ju isåfall när han hade en döende man med blod forsande ur munnen och kaos uppstod på platsen chocken kom.

En chock som dessutom väktarna vittnar om.

Du kan inte jämföra LP med Engström, han har ju inte sett något eller beskriver någonstans att han hamnar i chock på brottsplatsen....

Tvärtom faktiskt...

Att ta upp hur han mår när han ramlar in på Skandia är något helt annat och faktiskt vittnar om att han inte kanske varit alls på brottsplatsen som lugnt vittne
Citera
2024-01-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det är en del av argumentationen att hela tiden skruva upp volymen på Engström. Han hatade Palme jättemest. Han krökade sig igenom jobbkvällarna. Han ljög supedupermycket om precis allt. Han var i upplösningstillstånd när han kom tillbaka till Skandia. Han var oerhört intelligent som tänkte ut ett snillrikt alibi som framstod som hjärndött. Så där håller det på. Fattar inte varför man gör ett sånt spektakel av honom.

Tillräckligt smart isåfall för att lura dig som GM...
Citera
2024-01-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tillräckligt smart isåfall för att lura dig som GM...

Ja, det var det jag menade. Han är så smart att han gör korkade saker för att såna som jag ska tänka att det här är för dumt för att vara en uttänkt flyktstrategi. Han döljer helt enkelt sitt snille bakom en massa idioti. Det är hans alibi. Han räknade dock inte med sina övermän i den här tråden som inte går på hans lager av mind-fucks.
Senast redigerad av Bemp 2024-01-03 kl. 16:27.
Citera
2024-01-03, 16:31
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ja, precis. Se det som en retorisk figur för att betona en poäng. Överdriften är grejen.

Bör skiljas från fall där nånting boksavligt förutsätts stämma. Ett exempel:

Oj, vad mycket Engström tycker är viktigt här. Men var säger han det själv?

Kanske inte jag som inledde halmgubbeåret.

När jag trodde att botten var nådd

Samtliga saker du citerar är ju saker Engström med glädje upprepar flera gånger.

Flera gånger = Viktigt för honom.

Det är ju ingen som tex ställer frågan: "Så Stig...Berätta exakt hur du gick på trottoaren. Vilken sida osv".
Det är ju han själv i flera artiklar + TR och HR som tar upp det!

I vilket universum är det en halmgubbe? !

Men jag måste ge dig en eloge för att du erkänner att du sysslar med halmgubbar iaf.
Citera
2024-01-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ja, det var det jag menade. Han är så smart att han gör korkade saker för att såna som jag ska tänka att det här är för dumt för att vara en uttänkt flyktstrategi. Han döljer helt enkelt sitt snille bakom en massa idioti. Det är hans alibi. Han räknade dock inte med sina övermän i den här tråden som inte går på hans lager av mind-fucks.

Inte bara vi i denna tråd utan han är skäligen misstänkt också..

Jag tyckte iofs inte att han var så smart utan snarare HH ointresse....

Hans förväxling och språngmarsch osv känns nu 2024 bara desperat och ett försök att få ett alibi..

Men som sagt tillräckligt smart för att lura någon...
Citera
2024-01-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
När jag trodde att botten var nådd

Samtliga saker du citerar är ju saker Engström med glädje upprepar flera gånger.

Flera gånger = Viktigt för honom.

Det är ju ingen som tex ställer frågan: "Så Stig...Berätta exakt hur du gick på trottoaren. Vilken sida osv".
Det är ju han själv i flera artiklar + TR och HR som tar upp det!

I vilket universum är det en halmgubbe? !

Men jag måste ge dig en eloge för att du erkänner att du sysslar med halmgubbar iaf.

Vittnen har en tendens att upprepa sig i förhör. När Stig Engström gör det är det "viktigt" för honom? Varför då?
Citera
2024-01-03, 16:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Okej. Pettersson vill tala om för oss att Engström är en sån som skroderar. Är han korkad?

"Bara skrävlare kan vara mördare i MOP" måste tankebanorna gått i Dödgrävarjournalisten TPs huvud.

Lyssnar man på Filterpodden framstår TP inte som speciellt begåvad. Han jönsar med och skrattar inställsamt åt vad hans överguru MG påstår utan direkt substans.
Citera
2024-01-03, 16:53
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Vittnen har en tendens att upprepa sig i förhör. När Stig Engström gör det är det "viktigt" för honom? Varför då?

Ok...spännande....

Vad är det du anser att Stig upprepar i förhör?
Bygger vi halmgubbe igen?

Skrev jag inte i artiklar och tr +hr i mitt exempel?

Han börjar ju självmant addera exakt hur han gick på trottoaren i Proletären (88?!) för att sedan upprepa det i andra artiklar och tr+hr. Det är väl ingen någonsin som har undrat över vilken sida han gick på?! Det är 100% Stig själv som anser att det är viktigt att berätta om (flera gånger).

Enormt jäkla idiosynkratiskt oavsett hur man ser på skuldfrågan.

Fortfarande ingen halmgubbe.

Kanske din tur att googla ett ord?
Citera
2024-01-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Bara skrävlare kan vara mördare i MOP" måste tankebanorna gått i Dödgrävarjournalisten TPs huvud.

Lyssnar man på Filterpodden framstår TP inte som speciellt begåvad. Han jönsar med och skrattar inställsamt åt vad hans överguru MG påstår utan direkt substans.

Att sänka sin egen teori utan att vara medveten om det tyder inte på något snille.
Citera
2024-01-03, 16:54
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du kan inte jämföra LP med Engström, han har ju inte sett något eller beskriver någonstans att han hamnar i chock på brottsplatsen....

Tvärtom faktiskt...

Att ta upp hur han mår när han ramlar in på Skandia är något helt annat och faktiskt vittnar om att han inte kanske varit alls på brottsplatsen som lugnt vittne
Såklart är nog LP mer chockad. Men du utesluter på ett logiskt ohederligt vis att SE kan ha varit chockad bara för att du vill det.

Det är klart det innebär en chock att se en man dö framför sig. Och att väktarna beskriver en chockad man stödjer detta.
Citera
2024-01-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Såklart är nog LP mer chockad. Men du utesluter på ett logiskt ohederligt vis att SE kan ha varit chockad bara för att du vill det.

Det är klart det innebär en chock att se en man dö framför sig. Och att väktarna beskriver en chockad man stödjer detta.

Hans påhittade alter ego Vittnet-SE verkar iallafall inte speciellt chockad..

Den mannen som staplar in på Skandia 20min senare är troligen GM-SE som är betydligt mer chockad..
Citera
2024-01-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Ok...spännande....

Vad är det du anser att Stig upprepar i förhör?
Bygger vi halmgubbe igen?

Skrev jag inte i artiklar och tr +hr i mitt exempel?

Han börjar ju självmant addera exakt hur han gick på trottoaren i Proletären (88?!) för att sedan upprepa det i andra artiklar och tr+hr. Det är väl ingen någonsin som har undrat över vilken sida han gick på?! Det är 100% Stig själv som anser att det är viktigt att berätta om (flera gånger).

Enormt jäkla idiosynkratiskt oavsett hur man ser på skuldfrågan.

Fortfarande ingen halmgubbe.

Kanske din tur att googla ett ord?

Så när han upprepar sig är det för att det är viktigt. När han säger något han inte sagt förut har det blivit viktigt. Ibland säger han olika saker. Man skulle kunna tro att de grejerna är oviktiga men det är tvärtom. Han ändrar utstämplingstiden o s v. Det är väldigt viktigt.

Varför är det i samband med just Engström angeläget att påpeka hur viktigt allt han gör är? Har saker en särskild betydelse när det är han som gör dem? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in