Citat:
Det är helt rätt, och det är förmodligen därför du undviker dem.
Citat:
Nä jag kommer aldrig ifrån det med vattenpass. Inte du heller.
Du säger att dom blir defekta efter avståd. Man kanske ska stämma nåt vattenpass-företag så dom får bevisa att det blir objektivt raka sträckor relativt till startpunkten, genom avstånd och den tekniken.
Du säger att dom blir defekta efter avståd. Man kanske ska stämma nåt vattenpass-företag så dom får bevisa att det blir objektivt raka sträckor relativt till startpunkten, genom avstånd och den tekniken.
Vattenpasset visar vad som är horisontellt där du står. Âr inte det bra nog? Varför i hela friden förstår du inte hur det fungerar? Vad ska du göra med en vattenpass som är 100 meter lång?
Citat:
Vad menade du med detta? Är det ännu ett försök att undvika att diskutera de mest uppenbara bevisen på att jorden är rund?
Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Om du var en jätte 1 kilometer lång eller ännu längre skulle du fortfarande stå upprätt på samma sätt som du gör nu. Vad har det med kurvan att göra?
Du säger att vi är för små. Jag frågar då vart gränsen går. Hur stor måste man vara för att inte kunna vara integrerad i denna kurvatur-baserade balans-akt vi håller på med? Eftersom det vi förhåller oss till för att stå upprätt kröker sig med avstånd.. Men om man skulle vara en jätte kanske man skulle va krök-bent istället för kobent.