2023-12-31, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du lyckas motsäga dig själv direkt i ett och samma inlägg.

Du säger först att priset på transaktioner inte är relaterat till priset på bitcoin men antyder direkt i nästa mening att om transaktionskostnaden är 2,5k så är garanterat priset på bitcoin något helt extremt högt

Oavsett så dödar dylika avgifter helt poängen med bitcoin när de stackars libaneserna som du känner så starkt för får betala halva sina livsbesparingar när de vill föra över lite bitcoin.

De för över via andra- eller tredjelager, vilket du mycket väl vet. BTC hjälper alltså indirekt dessa libaneser att transferera pengar.
Citera
2023-12-31, 15:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
De för över via andra- eller tredjelager, vilket du mycket väl vet. BTC hjälper alltså indirekt dessa libaneser att transferera pengar.
Vilket specifikt lager tänker du på då? Det finns ingen fungerande lösning.

Tänker du att de stackars libaneserna ska ha sina besparingar liggandes i en lightning-kanal?

Och varje gång de vill flytta en del av besparingarna så blir det en avgift motsvarande en månadslön för dem?
Citera
2023-12-31, 15:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Tänker du att de stackars libaneserna ska ha sina besparingar liggandes i en lightning-kanal?
Varför går inte det?

Jag har haft pengar i olika lightning wallets i 4-5 års tid nu...
Citera
2023-12-31, 15:15
Medlem
Citat:

Och varje gång de vill flytta en del av besparingarna så blir det en avgift motsvarande en månadslön för dem?

Märks tydligt att det där är en öm punkt för Bitcoin-fanatikerna. Nästan så att man skulle kunna misstänka att det i själva verket tycker det är jobbigt att ingen bred lösning finns på plats trots att en massa år har gått ...
Citera
2023-12-31, 15:15
Avslutad
Citat:

Vill mänskligheten lösa problematiken så kommer det att finnas lösningar. Jag blickar framåt med tillförsikt.

Med det sagt så önskar jag samtliga i tråden som håller BTC, BTC-certs och/eller MSTR-aktier ett gott nytt - och ekonomiskt framgångsrikt - år!

Citera
2023-12-31, 15:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vill mänskligheten lösa problematiken så kommer det att finnas lösningar. Jag blickar framåt med tillförsikt.

Med det sagt så önskar jag samtliga i tråden som håller BTC, BTC-certs och/eller MSTR-aktier ett gott nytt - och ekonomiskt framgångsrikt - år!

Ok? Det finns ingen lösning men du tror starkt på att det blir bra! Haha.

Du är med i en sekt.
Citera
2023-12-31, 15:36
Medlem
Citat:
:

Och att lösa problematiken kanske innebär att använda sig av en helt annan, bättre anpassad kryptovaluta. OM nu det viktiga är att lösa problematiken, och inte att själv tjäna pengar på just den investering man själv satsat på. Konstigt nog verkar det inte vara lika "roligt" med andra lösningar ...
Citera
2023-12-31, 15:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Varför går inte det?

Jag har haft pengar i olika lightning wallets i 4-5 års tid nu...
Skulle du ha alla dina besparingar där? Vet du ens hur lightning fungerar? För att upprätta en ny kanal (eller tillföra mer likviditet i en existerande) behöver du göra en ny transaktion on-chain. Osv… för libanesen kommer alla dylika operationer kosta en månadslön. Bra system! Det kommer slå igenom när som helst.
Citera
2023-12-31, 15:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Skulle du ha alla dina besparingar där? Vet du ens hur lightning fungerar? För att upprätta en ny kanal (eller tillföra mer likviditet i en existerande) behöver du göra en ny transaktion on-chain. Osv… för libanesen kommer alla dylika operationer kosta en månadslön. Bra system! Det kommer slå igenom när som helst.

Inte oväntat att du sket i att svara på frågan som vanligt.
Ses vid nästa halmstrå.
Citera
2023-12-31, 15:49
Medlem
Citat:

Verkligen hållbart!

Är dessutom katastrofalt system för företag etc då det måste finnas en kanal per kund. Blir, såklart, ett helvete att sätta upp kanaler för, låt säga, 300 000 kunder globalt.
Citera
2023-12-31, 15:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inte oväntat att du sket i att svara på frågan som vanligt.
Ses vid nästa halmstrå.
???

Jag förklarade precis varför det inte går!

Det räcker inte att ha pengarna i en plånbok, utan du måste ha en öppen kanal för att kunna flytta dessa ut eller in i plånboken.

Det fungerar liksom inte som ett sparkonto på banken, men det här vet du mycket väl om
Citera
2023-12-31, 16:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
???
Det räcker inte att ha pengarna i en plånbok, utan du måste ha en öppen kanal för att kunna flytta dessa ut eller in i plånboken.
Du fick med dig att jag haft pengarna i flera olika Lightning plånböcker i flera års tid, och massor av transaktioner utan att jag har betalat en enda on-chain transaktion?

Hur förklarar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in