Citat:
Ja, vid två tillfällen. Det första var när jag, under min UKU, gled över till grannen och noterade att hon hade en speciell tavla och en blå tapet i sitt vardagsrum. Ungefär ett halvår senare skulle jag hjälpa henne att skruva upp en hatthylla och noterade att den blåa tapeten stämde och att tavlans motiv var i stort sett detsamma som jag sett. Tavlan föreställde en naken kvinna som satt på knä och höll en orm så att ormen täckte hennes kön och bröst. Kvinnan och ormen såg lite annorlunda ut under min UKU, men stämde i stort sett överens med verkligheten.
Vid det andra tillfället så gick jag direkt från min kropp till en lokal där jag tränade som ung. På den tiden var det ett gym. Jag "flöt" omkring i lokalen och tyckte det var konstigt att det fanns möbler utplacerade lite planlöst och framför allt så reagerade jag på att det fanns en smal stengång mellan golv och vägg. Ingen funktionell stengång utan mer som design.
Några veckor efter den upplevelsen skulle jag projektera ett jobb hos en arkitektfirma. Döm om min förvåning när det visade sig att den firman tagit över gymlokalen och använde den som en utställningslokal för deras designade möbler. Stengången mellan vägg och golv var precis som jag sett den i min UKU, men placeringen av möbler stämde inte helt.
Det är sällan man får en 100% bild av vår fysiska värld om man lyckas projicera i realtid. När ens dagsmedvetande vistas i astralkroppen så tar man även emot astrala intryck och det är svårt att hålla fokus på den fysiska världen som vi är vana att uppleva med våra fem sinnen.