Här finns lite smått och gott från the one and only Robert Bruce.
http://www.youtube.com/user/RealAstralBob
Hur många är det här som har haft riktigt klara UKU's? Jag minns mina när jag var riktigt inne i det under en period. Det är fan ta mig livsomvälvande upplevelser tycker jag. Jag minns när jag kröp ut genom fönstret och upp på mitt tak här i höghuset. Kände daggfukten på mina händer, kylan i luften. Tog mig in i en annan "lägenhet" via ett fönster och möttes av en sjukt behaglig miljö i stil med ett galleri, med en massa underliga tavlor på väggarna. Mild belysning och vackert möblerat. Som en exklusiv herrklubb ungefär, Fy fan vad underbart det var.
Eller första gången jag fick fram riktigt ljus och klarhet i mitt sovrum. Jag verkligen skrek om ljus och for ut med "händerna" och plötsligt försvann den där tråkiga "eter-dimman" och hela rummet bara exploderade i färger och klarhet. Ingenting var sig likt. Åter igen märkliga tavlor på väggarna, och möbler på ställen där de inte fanns i det fysiska. En himmelsk "vibe" och stämning.
En annan maxad episod var när jag kastade mig ut ifrån fönstret och svepte fram över en enorm dal. (inget av mitt kvarter fanns representerat) Nere i dalen så pågick ett massivt "tivoli" kan man säga. Helt magisk syn.
Jag längtar tillbaka till den där perioden. Söp bort tio år av mitt liv, men nu skall jagb ta tag i det igen. UKU's ger sådan krydda till livet. Ja, mer än det."Krydda" är ett för futtigt ord.
Jag har haft UKU'ssom har gjort mig helt gråtfärdig för de stämninar och miljöer man möter slår ann en sträng inom en som finns djupt begraven. Som ett minne av paradiset eller nått. Rätt på känslonerven för ens innersta önskan om att få återvända till någonting annat än det är hårdna, mörka djävla pisslivet vi lunsar fram igenom.