2011-09-14, 01:08
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Haha Cannabis har sina fördelar men i det här fallet så är det nog det sämsta du kan ta till. Cannabis bedövar sinnet. Långtidsbrukare förlorar medvetenheten om sina drömmar, ibland helt och hållet. Jag tror att det har att göra med att du befinner dig i ett drömskt tillstånd redan under vaken tid då du använder det berusningsmedlet. Hur som helst ett no no.
Citera
2011-09-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7axis
Hej!
Om jag råkar somna till i nån sekund och "går tillbaks" till meditationen brukar jag se en yta som man åker över. Väldigt skarp med nån slags struktur. Den försvinner sedan sakta.

Någon som vet vad detta kan vara? Lite roligare än dom blåa färgbubblorna faktiskt :-) synd bara att det försvinner efter 3 sekunder

Okej jag hittade svaret på frågan här:
http://www.youtube.com/watch?v=2z6tt3KmOrY&feature=player_detailpage#t=22 0s

Känns kul att det börjar närmar sig en "break trough"
Citera
2011-09-14, 17:45
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7axis
Okej jag hittade svaret på frågan här:
http://www.youtube.com/watch?v=2z6tt3KmOrY&feature=player_detailpage#t=22 0s

Känns kul att det börjar närmar sig en "break trough"

Att plöja igenom YT videor med de välkändaste projicörerna är ett riktigt dundertips för dagens uppmärksamhetshandikappade ungdom som har ett intresse för UkU och klardrömmar. Det fyller två funktioner.
1. Du får relevant och sansad info som är till stor hjälp för att bemästra rädslor och reda ut en hel del frågor av typen "kan man fastna/dö" eller "finns et onda andrar där ute?" och liknande (Se upp för hemmapysslare och kooks med "andliga agendor" av snittet new age osv.)
2. Ditt intresse laddar det undermedvetna med viljekraft att få uppleva fenomenen.

Så kör hårt med förkovringen.
Citera
2011-09-14, 22:27
Medlem
Majskejsarens avatar
Jag gjorde precis ett försök att nå framgång inom det här med astralresor eftersom det är något jag länge velat uppleva.

Jag har ingen större erfarenhet av meditation eller avslappningsövningar, men jag gjorde mitt bästa för att få alla leder att slappna av. Därefter fokuserade jag mig på min andning. Jag började så småningom andas häftigare, det kändes lite tyngre i bakhuvudet/nacken och det värkte lite i tinningarna. Sedan kändes det ungefär som när någon kroppsdel domnat till ordentligt, när det kryper och vibrerar. Den här känslan hade jag främst i de yttre sidorna av händerna, runt lill- och ringfingrarna, men även i benen, särskilt kring mina knän och uppåt. Till slut fick det vara nog och jag öppnade ögonen. Det mesta återgick till normalt, men domningskänslan i fingrarna avtog inte förrän efter sådär fem minuter.
Citera
2011-09-15, 02:13
Medlem
någon som kan länka till en FAQ eller något om hur man bär sig åt för att djupmeditera sig till astralresor and so on? jag har upplevt ibland att när jag precis lagt mig isängen för att sova, och ska precis blunda.. så har jag ramlat igenom sängen, typ snurrat runt men fortfarande legat kvar. för att sedan vakna upp och känna av i kroppen att det fortfarande känns som om jag har ramlat väldigt fort i luften och på så vis accelererat med kroppen mot något.
Citera
2011-09-15, 23:08
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innernavelbo
någon som kan länka till en FAQ eller något om hur man bär sig åt för att djupmeditera sig till astralresor and so on? jag har upplevt ibland att när jag precis lagt mig isängen för att sova, och ska precis blunda.. så har jag ramlat igenom sängen, typ snurrat runt men fortfarande legat kvar. för att sedan vakna upp och känna av i kroppen att det fortfarande känns som om jag har ramlat väldigt fort i luften och på så vis accelererat med kroppen mot något.

Det bästa jag kan råda dig till är att köpa boken Astral Dynamics, den förklarar allting väldigt bra och den innehåller inget newage-trams, mina egna erfarenheter stämmer helt överens med vad som står där. Finns även lite gratis-material på astraldynamics.com
Citera
2011-09-16, 00:47
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Här finns lite smått och gott från the one and only Robert Bruce.

http://www.youtube.com/user/RealAstralBob

Hur många är det här som har haft riktigt klara UKU's? Jag minns mina när jag var riktigt inne i det under en period. Det är fan ta mig livsomvälvande upplevelser tycker jag. Jag minns när jag kröp ut genom fönstret och upp på mitt tak här i höghuset. Kände daggfukten på mina händer, kylan i luften. Tog mig in i en annan "lägenhet" via ett fönster och möttes av en sjukt behaglig miljö i stil med ett galleri, med en massa underliga tavlor på väggarna. Mild belysning och vackert möblerat. Som en exklusiv herrklubb ungefär, Fy fan vad underbart det var.

Eller första gången jag fick fram riktigt ljus och klarhet i mitt sovrum. Jag verkligen skrek om ljus och for ut med "händerna" och plötsligt försvann den där tråkiga "eter-dimman" och hela rummet bara exploderade i färger och klarhet. Ingenting var sig likt. Åter igen märkliga tavlor på väggarna, och möbler på ställen där de inte fanns i det fysiska. En himmelsk "vibe" och stämning.

En annan maxad episod var när jag kastade mig ut ifrån fönstret och svepte fram över en enorm dal. (inget av mitt kvarter fanns representerat) Nere i dalen så pågick ett massivt "tivoli" kan man säga. Helt magisk syn.

Jag längtar tillbaka till den där perioden. Söp bort tio år av mitt liv, men nu skall jagb ta tag i det igen. UKU's ger sådan krydda till livet. Ja, mer än det."Krydda" är ett för futtigt ord.

Jag har haft UKU'ssom har gjort mig helt gråtfärdig för de stämninar och miljöer man möter slår ann en sträng inom en som finns djupt begraven. Som ett minne av paradiset eller nått. Rätt på känslonerven för ens innersta önskan om att få återvända till någonting annat än det är hårdna, mörka djävla pisslivet vi lunsar fram igenom.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2011-09-16 kl. 00:50.
Citera
2011-09-16, 11:13
Medlem
professor_knass avatar
Ja, det är synd att det ska vara ett sånt jävla meck med energiarbetet, det är så lätt att det rinner ut i sanden. Jag har aldrig haft så långa och klara OBE:s som när jag gjorde energiarbete varje dag, jävlar i havet då var det 15-minuters projiceringar varje dag och besök till de mest fantastiska platser. Nu är det suddigt och tråkigt, och en projektion varar sällan mer än en minut. Man borde ju helt klart ta sig i kragen och lägga en timme om dan på energiarbete, men... ja. Det är som det är.
Citera
2011-09-18, 21:14
Medlem
LGDs avatar
Ingen av folket här som har upplevt en OBE under en dröm? Eller det kanske är rätt vanligt vad vet jag. Hur som helst så hände det mig inatt, det började med en halvklar dröm och jag befann mig i en källarmiljö. Jag och mina två bröder hade positionerat oss där för att vi skulle trippa. Det sjukaste av allt var att vi skulle inta denna psykadeliska drog genom att en Skorpion skulle sticka oss med sin gifttagg i armen på oss. För i giftkörteln på skorpionen skulle det nämligen finnas hallucinogena ämnen haha . Jag var först med att låta skorpionen sticka mig, och direkt efter jag hade blivit stungen så ångrade jag mig grovt. Jag hade ju ingen som helst aning om vad det var för substanser jag hade fått i mig. Mina bröder lugnade mig och sa att jag bara skulle flyta med ruset och inte tänka på något negativt. Jag började helt plötsligt känna mig bekväm och känslan av eufori fyllde min kropp, jag la mig till rätta på en madrass och stängde ögonlocken. Plötsligt började hela rummet skaka och jag vrålade på grund av det jag just nu upplevde. Jag försökte häva mig upp och kände hur tung min kropp hade blivit. Nu befann jag mig tre meter ovanför min kropp och insåg att jag hade en uku. Jag började skratta och gjorde loopar och volter i luften och sköt iväg mig långt långt ut i etern. Plötsligt såg jag hur landskap började formas under mig och söta små hobbithus och stora fält med majsodlingar, veteodlingar och konstiga träd tittade på mig. En röst började höras i huvudet på mig och den sa "du är nu på besök i en alternativ värld, välkommen till våra vibrationer. Tyvärr har du förbrukat din tid här, hoppas vi ses igen". Sen skakade det, jag vaknade upp och såg min flickvän brevid mig.

Sjukt intressant upplevelse dock, ursäkta för wall of text
Citera
2011-09-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Ja, det är synd att det ska vara ett sånt jävla meck med energiarbetet, det är så lätt att det rinner ut i sanden. Jag har aldrig haft så långa och klara OBE:s som när jag gjorde energiarbete varje dag, jävlar i havet då var det 15-minuters projiceringar varje dag och besök till de mest fantastiska platser. Nu är det suddigt och tråkigt, och en projektion varar sällan mer än en minut. Man borde ju helt klart ta sig i kragen och lägga en timme om dan på energiarbete, men... ja. Det är som det är.
Det här var väldigt intressant att höra. Jag har precis börjat intressera mig av energiarbete. Något specifikt du rekommenderar, eller har goda erfarenheter av? Jag vet själv knappt vart jag ska börja...
Citera
2011-09-19, 18:52
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Det här var väldigt intressant att höra. Jag har precis börjat intressera mig av energiarbete. Något specifikt du rekommenderar, eller har goda erfarenheter av? Jag vet själv knappt vart jag ska börja...

Tactile imaging, metoden som Robert Bruce beskriver, är väldigt effektiv. Istället för att visualisera går den ut på att man ska känna rörelse i din kropp genom att flytta fokus. Om man vill kan man lägga sin uppmärksamhet på en punkt i kroppen, som t.ex fingertoppen, och utesluta alla andra intryck. Verkligen försöka känna den delen på kroppen och inget annat. Sedan rör man denna uppmärksamhet fram och tillbaka, t.ex från fingertoppen ner till handen fram och tillbaka. Eller så kan man dra fram och tillbaka med ett finger eller nåt, och sedan slutar man men försöker känna så som det kändes. Efter ett tag börjar man känna saker, det kan börja pirra, kittla, kännas magnetiskt, allt möjligt. Kör man fram och tillbaka på en särskild kroppsdel i en kvart-halvtimme sisådär brukar det fortsätta av sig självt.

Men du kanske vet allt det här redan, jag vet inte vilken typ av energiarbete du gör. Men när man lärt sig den här metoden så är den bästa övningen att försöka känna hur man drar en svamp eller energiboll från undersidan av foten upp genom benet och in i området precis under naveln. Det är när man gör denna övning regelbundet som astralprojektionerna blir bättre.
Citera
2011-09-20, 19:16
Medlem
professor_knass avatar
Ja just det, den där övningen jag nämnde, jag glömde säga att man vet att man gör rätt om det börjar kännas lite gasigt eller bubbligt i magen på det stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in