2024-12-17, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Nej det verkar ju iofs ligga till som du säger, om man får tro dom som haft många OBE. Men å andra sidan så finns det trots allt en hel del påstått verifierade OBE i samband med NDE som sagt. Där det påståtts att saker runt operation osv. iakttagits korrekt. Det är ju av den anledningen man öht satte igång med AWARE-studierna exempelvis.

Ja men jag tror mycket har med ljuset att göra. Är det ljust i rummet så sker mindre variationer, däremot om det är mörkt, så är det nog logiskt att man uppfattar energier som ljusa kroppar.

Man ska ju även komma ihåg att tallkottkörteln är vårt tredje öga, och satt utanpå kroppen förr för att reglera mörkerseende. Så viss naturlig förmåga att förstärka energier och ljus har man ändå.
Senast redigerad av billigost 2024-12-17 kl. 19:47.
Citera
2024-12-17, 19:54
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Och vid vanlig astral projection är de inte genomskinliga eller vadå?

Det kan de säkert vara. Hört ett rykte om att det krävs mycket erfarenhet för att man ske se sig själv som man gör i verkligheten.
Citera
2024-12-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag röde mina händer problemfritt en gång under en sömnparalys och de var genomskinliga
Om det är ett äkta fenomen kan man heller inte förvänta sig att det ska lyda samma lagar och stämma överens med den verklighet vi vanligtvis lever i.

Minns du om du hade någon förutbestämd uppfattning om hur dom skulle se ut före det hände?
Citera
2024-12-18, 01:24
Avslutad
Citat:
Det kan de säkert vara. Hört ett rykte om att det krävs mycket erfarenhet för att man ske se sig själv som man gör i verkligheten.

Nu har jag gjort det när jag var yngre, så jag tror inte det är en förutsättning direkt. Det handlar mer om sinnesstämning och hur ens energier beter sig, men visst, det krävs erfarenhet för att läsa in när det är rätt tillfälle att astrala sig.
Citera
2024-12-18, 06:56
Medlem
Lurar era barn på demoner. Usch borde förbjudas samtliga aktiviteter med de där.
Citera
2024-12-18, 13:14
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Minns du om du hade någon förutbestämd uppfattning om hur dom skulle se ut före det hände?

Nä, jag var inställd på att det aldrig skulle hända mig.
Citera
2024-12-18, 13:27
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Nu har jag gjort det när jag var yngre, så jag tror inte det är en förutsättning direkt. Det handlar mer om sinnesstämning och hur ens energier beter sig, men visst, det krävs erfarenhet för att läsa in när det är rätt tillfälle att astrala sig.

Astral projektion sker antingen i hjärnan eller på ett astralplan olikt verkligheten.
Det är din undermedvetna mentala kopia av omgivningen eller dig själv du ser.
Citera
2024-12-18, 13:37
Avslutad
Citat:
Astral projektion sker antingen i hjärnan eller på ett astralplan olikt verkligheten.
Det är din undermedvetna mentala kopia av omgivningen eller dig själv du ser.

Utveckla gärna vad "astralplan olikt verkligheten" innebär.
Citera
2024-12-18, 14:06
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Utveckla gärna vad "astralplan olikt verkligheten" innebär.

Det innebär att du exempelvis inte kan lämna kroppen och åka till din väns rum och återge vad som händer där på riktigt.
Tar du dig dit astralt så kommer du bara se en mental kopia av rummet.
Citera
2024-12-18, 14:15
Avslutad
Citat:
Det innebär att du exempelvis inte kan lämna kroppen och åka till din väns rum och återge vad som händer där på riktigt.
Tar du dig dit astralt så kommer du bara se en mental kopia av rummet.

Är det din egen tolkning eller?

Den generella tolkningen på Wikipedia är:

Citat:
Astral projektion eller astralprojektion (även bland annat ut-ur-kroppenupplevelse eller, företrädesvis i troende kretsar, astral resa) är en kontroversiell tolkning av en upplevelse som går ut på att en så kallad astralkropp (eller en persons själ eller medvetande) skiljs från den fysiska kroppen
Citera
2024-12-18, 15:44
Medlem
Citat:
Nä, jag var inställd på att det aldrig skulle hända mig.

Jag menade om du hört om folk som sett sig genomskinliga i det tillståndet. Det finns ju även den allmänna uppfattningen om spöken som genomskinliga. Så detta kunde ju påverkat undermedvetet hur du såg dig själv. Svårt att veta såklart.
Citera
2024-12-18, 17:40
Avslutad
Citat:
Jag menade om du hört om folk som sett sig genomskinliga i det tillståndet. Det finns ju även den allmänna uppfattningen om spöken som genomskinliga. Så detta kunde ju påverkat undermedvetet hur du såg dig själv. Svårt att veta såklart.

Du kommer aldrig komma någon vart om du inte tror på det eller visualiserar vad du vill åstadkomma, det gäller inte bara astral projection utan det mesta i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in