2023-12-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spezia
Gå in på Tik Tok Live. Du ser att unga svenska gymnasietjejer, 17-18-19 lyssnar på Yasin. Våldsromantik. Våldsförhärligande rap från Yasin.

Man undrar vad som gått snett egentligen. Notera att de har föräldrar som bryr sig in i det yttersta. Ändå går det snett. Helt otroligt.

Snacka om att föräldrarna sitter där, helt handlingsförlamade när de konstaterar att dottern de försörjt i 18 år slår in på fel väg. Trots allt de gjort för henne under alla år.

Många av föräldrarna är de som lyssnar på skit som "öppna era hjärtan", "vi bygger inga murar" som de varit noga med att tuta i ungarna allt hänger ihop med naivitet, kvinnors roll som omhändertagande det ligger starkt i deras gener, tron på att de på sikt ska kunna förändra killens beteende tror jag också finns med i bakgrunden. Det finns en anledning till varför sedan många av dessa tjejer söker sig till jobb som sosstanter, psykologer och jurister. De som har lägre utbildning/läshuvud blir häktesvakter, ordningsvakter osv för att kunna möta den här gruppen i sin vardag.. 🤔
Citera
2023-12-30, 13:13
Medlem
Citat:
Mot bakgrund av färsk artikel: https://www.hd.se/2023-12-23/emilia-drogs-till-kriminell-pojkvan-nu-sitter-hon-sjalv-haktad

"Tjejerna är längst ner i den kriminella hierarkin. Deras roller är att antingen vara flickvänner eller sidotjejer.

Den som säger så är själv en av dem, hon har nu suttit inlåst över 100 dagar för ett allvarligt brott."

– "Jag hade en bra och stabil uppväxt, både ekonomiskt och socialt. Jag bodde med mina två föräldrar och min bror i en villa, skolan gick bra tills jag började gymnasiet. Då fick jag fokus på annat.

Emilias nya fokus blev pojkvännen, hans mående.

– Jag vill inte lägga någon skuld på honom, men jag såg en sårad pojke som jag ville hjälpa. Jag blev besatt av det.

Om tio tjejer sitter på häktet är nio av dem där på grund av någon kille, förklarar Emilia.

– Det visar också att tjejer har låg status i sammanhangen. Om killarna verkligen tyckt om oss hade de sett till att vi inte åkte in.

Som väldigt ung tyckte hon att den flera år äldre pojkvännen var cool. Han hade status, hennes jämnåriga såg upp till honom och även Emilia kände att hon fick en högre status när hon var tillsammans med honom".

Nyhetsinslaget kommer från en låst HD-länk varför större utdrag gjorts så att läsaren ska få ett hum om vad det hela handlar om.

Djupare utläggning görs icke, räcker att ni själva samlar er till egenreflektion.

Det hela handlar egentligen om varför våra unga ack så ofta godtrogna svenska tjejer dras till dessa äldre kriminella narkotikalangande killar.

Detta är vanlighet. Kolla runt bland era lokala gymnasieskolor. Emilia och vänner umgås inte med etniska svenskar längre.

Det är Yasin-den multikriminelle somaliske rapparen som gäller när det handlar om musik och det är gängmedlemmarna det suktas efter.

Hur många Emilia ska vi ha därute innan vi vaknar och inser att det först nu är ett akut problem då det plötsligt handlar om den egna dottern? Förstår ni egentligen vidderna av detta problem detta mot kommande 2024?

Diskutera med avstamp från brottsbekämpning.

Det är en klassiker. Det är och har inte varit ovanligt. Kriminella killar söker sig till yngre flickor för de är lättare att manipulera. En viss typ av flickor/kvinnor tror att de kan omvända den kriminelle. Det slutar ibland väldigt illa för flickorna/kvinnorna.

Jag tror inte problemet kommer att öka 2024. Det har alltid varit så sedan vi började ha en ungdomskultur på 1950-talet. Äldre kriminella, ofta missbrukare, söker sig till yngre flickor. Tidigare var flickorna yngre än nu skulle jag säga.

Vi har ett liknande problem med unga grabbar. De vill bli rika snabbt och ser upp till gängkriminella.
Citera
2023-12-30, 13:50
Medlem
vodericks avatar
Pojkarna från Tensta och Rosengård ger dessa lättplockade tjejer pengar och saker. Droger blir snabbt en vardag.

Vill dom sedan göra slut med dito skithög blir dom i bästa fall misshandlade alt mördade.

Klart svenne killar är tråkiga i jämförelsen...

Bli mördad är väl alltid häftigast bland unga blonderade feta blobdiner...
Citera
2023-12-30, 14:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Den här rubriken i HD (för övrigt första gången jag kommit i kontakt med den tidningen) är så extremt jävla korkad. Det låter som att hamnar i häkte bara man tittar på någon som är kriminell. Hon har gjort lite grejer också, så det inte var riktigt så "plötsligt" som rubriken vill påskina.
Citera
2023-12-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Exakt så är det. Män som har låg status och män inte skapar spänning för kvinnor kallas för incels.

Rätt åt henne. Hoppas hon får trevligt med dessa spännande män.

Rätt jobbigt för henne att vara 18år och bränd i hennes hemstad.

Hon har två val

1. fortsätta på inslagen väg och bli singelmorsa med blivande kriminella barn.

2. Flytta iväg långt och ta tag i sitt liv. Gärna studera och skaffa ett vettigt jobb. Då kan hon nog bli tagen seriöst igen.
Citera
2023-12-30, 15:21
Medlem
Citat:

– Mina föräldrar försökte verkligen påverka mig, men de hade inte en chans. Jag tyckte inte att de såg hur han egentligen var.

Genom sin kriminalitet och sin ålder hade pojkvännen status, men Emilia säger att hon också såg den sköra pojken som hon fick ta hand om när han grät, när han inte orkade med pressen från äldre kriminella.

Hon kände att hon växte och var viktig.

– De killar jag träffat har ofta en hård fasad, men när man är ensam med dem försvinner fasaden. Då visar de hur de påverkats av livet de lever, de söker tröst hos oss tjejer och vi får bära deras sorg. Det är till oss killarna kommer när de är sköra.

Om vi tänker psykologi. Kan det vara så att våra svenska naiva tjejer egentligen vill göra allt som föräldrarna uppmanar de att inte göra?

Att det finns något rebelliskt hos våra svenska tjejer redan vid 17 , 18 års ålder?

Hård fasad säger Emilia, och att den hårda fasaden rämnar när den utländska killen är med Emilia, är det det de går igång på? Kicken och lockelsen att förändra?

Jag tycker det är märkligt. Man brukar ofta tala om destruktiva föräldrar skapar destruktivt barn.

Men 2023-2023 kan dessa tjejer ha en helt välfungerande familj och ändå blir det såhär? Vad är problemet hos våra unga gymnasietjejer?

Det är inget unikt med svenska tjejer. Att kvinnor vill hjälpa kriminella killar finns överallt. Kolla bara på deras besatthet av seriemördare och hur många brev som mördare etc får i fängelse från tjejer.
Citera
2023-12-30, 16:25
Medlem
Computerzs avatar
Stackars föräldrar som kämpat för sina barn genom hårt arbete och en bra uppväxt och sen se henne bli en madrass åt kriminella babbar. Kan inte vara roligt.
Citera
2023-12-30, 18:22
Medlem
Citat:
Gå in på Tik Tok Live. Du ser att unga svenska gymnasietjejer, 17-18-19 lyssnar på Yasin. Våldsromantik. Våldsförhärligande rap från Yasin.

Man undrar vad som gått snett egentligen. Notera att de har föräldrar som bryr sig in i det yttersta. Ändå går det snett. Helt otroligt.

Snacka om att föräldrarna sitter där, helt handlingsförlamade när de konstaterar att dottern de försörjt i 18 år slår in på fel väg. Trots allt de gjort för henne under alla år.

Det handlar väl om att göra uppror, revoltera. Har alltid funnits. Kommer alltid finnas.

På min tid var det mods. Beatles etc. Sen kom ju 80-talet o djävulsdyrkan med WASP m fl.

Om något är förbjudet eller farligt dras unga till det. Ligger i människans natur. Som Eva och äpplet.

Man har som föräldrar två vägar att gå, antingen är man strikt eller lyssnar man själv på skiten så att de unga tycker det blir ocoolt.
Citera
2023-12-30, 18:30
Medlem
Tyrranics avatar
Emilia får skylla sig själv när hon beblandar sig med exotiska babbar. Det förtjänar hon, som den urbota idiotiska svenska hora hon är.

Hoppas ingen svensk kille någonsin kommer falla för henne bara.
Citera
2023-12-30, 18:31
Medlem
Varför tycker ni detta är unikt? De händer överallt. Tjejer dras till bad bois med status. Så ha de väl alltid varit?
Citera
2023-12-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Emilia får skylla sig själv när hon beblandar sig med exotiska babbar. Det förtjänar hon, som den urbota idiotiska svenska hora hon är.

Hoppas ingen svensk kille någonsin kommer falla för henne bara.

Hon har varit häktad i snart fyra månader, ge människan en andra chans!
Citera
2023-12-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompilingCode
Varför tycker ni detta är unikt? De händer överallt. Tjejer dras till bad bois med status. Så ha de väl alltid varit?

Eftersom ingenting förändras så är det uppseendeväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in