2023-12-23, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du skriver rent nonsens som vanligt. Alla som vill kan köpa en satoshi, som just nu är den minsta enheten. Denna sällsynthet är helt fiktiv.

Majoriteten av världens människor kommer aldrig att kunna köpa en hel BTC. Inte ens alla världens rika människor kommer att kunna köpa en BTC.
Citera
2023-12-24, 09:16
Avslutad
Då har jag utbildat mig på skillnaden mellan cash create och in-kind ETF. (SEC kräver att alla ETF'er ska vara cash create för att bli godkända, och BlackRock har accepterat så det är en done deal.)

BITCOIN ETF: CASH CREATE VS IN-KIND?!

https://www.youtube.com/watch?v=haKnjWU2o-I

Det är British HODL som spelat in klippet, så gillar man inte honom får man leta efter information på andra ställen.

--

Jag har också förstått att det finns ett fönster mellan den 5-10 Jan då man (SEC) kan godkänna samtliga ETF'er, samt att 6-7 Jan är helg så något av datumen 5,8,9,10 kommer godkännandet. De flesta tycks tro att det blir den 10 Jan.
Citera
2023-12-29, 16:31
Avslutad
Hoppsan, nu har även VanEck producerat en reklamsnutt som promotar BTC.

The race is on.

https://twitter.com/BTC_Archive/status/1740748618976665908
Citera
2023-12-29, 17:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hoppsan, nu har även VanEck producerat en reklamsnutt som promotar BTC.

The race is on.

https://twitter.com/BTC_Archive/status/1740748618976665908

En intressant reflektion är att Bitcoin kommit till 42k nivån utan någon reklamkampanj för massorna. Nu med ETF:erna så kommer flera av världens största bolag börja köpa reklamytor för att promota folk att exponera sig mot Bitcoin genom deras olika produkter.

Jag menar, mycket reklam tenderar att påverka efterfrågan. Och vad ökad efterfrågan gör för ett pris förstår (nästan) alla...
Citera
2023-12-29, 17:47
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
En intressant reflektion är att Bitcoin kommit till 42k nivån utan någon reklamkampanj för massorna. Nu med ETF:erna så kommer flera av världens största bolag börja köpa reklamytor för att promota folk att exponera sig mot Bitcoin genom deras olika produkter.

Jag menar, mycket reklam tenderar att påverka efterfrågan. Och vad ökad efterfrågan gör för ett pris förstår (nästan) alla...
Hur menar du nu? Det går ju konstant reklam på twitter och på CNBC, och genom sådana som du
Citera
2023-12-29, 18:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hur menar du nu? Det går ju konstant reklam på twitter och på CNBC, och genom sådana som du
Jag kan inte hjälpa dig om du inte förstår vad vi menar när jag och SithMaster pratar om "reklam". Men det är alltså inte folk som pratar på Twitter eller intervjuer på CNBC utan något HELT annat.
Senast redigerad av Leaston 2023-12-29 kl. 18:11.
Citera
2023-12-29, 21:06
Medlem
Citat:

Citat:
Jag kan inte hjälpa dig om du inte förstår vad vi menar när jag och SithMaster pratar om "reklam". Men det är alltså inte folk som pratar på Twitter eller intervjuer på CNBC utan något HELT annat.

Sådana här uppenbart välfinansierade reklamsnuttar är guld värda för att nå ut till den bredare, mer auktoritetstroende och trendmedvetna massan. De innebär i sig en godkännandestämpel, att det är normalt att köpa bitcoin, inte bara något för perifera figurer och knasbollar.

Jag vågar mig inte på att uppskatta vad detta kommer att betyda för prisutvecklingen.
Citera
2023-12-29, 21:23
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Sådana här uppenbart välfinansierade reklamsnuttar är guld värda för att nå ut till den bredare, mer auktoritetstroende och trendmedvetna massan. De innebär i sig en godkännandestämpel, att det är normalt att köpa bitcoin, inte bara något för perifera figurer och knasbollar.

Jag vågar mig inte på att uppskatta vad detta kommer att betyda för prisutvecklingen.
Har ni helt glömt bort all reklam som gick för två år sedan? T ex den med Matt Damon?

Era inlägg blir allt löjligare.
Citera
2023-12-29, 21:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Har ni helt glömt bort all reklam som gick för två år sedan? T ex den med Matt Damon?
Ja, och du såg vilken effekt det hade för Crypto.com. Dom gick från 10M användare till 80M(!) användare på mindre än ett år.
Tänk om Bitcoin gör något liknande nu?

Dina inlägg blir bara löjligare...
Senast redigerad av Leaston 2023-12-29 kl. 21:35.
Citera
2023-12-29, 21:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja, och du såg vilken effekt det hade för Crypto.com. Dom gick från 10M användare till 80M(!) användare på mindre än ett år.
Tänk om Bitcoin gör något liknande nu?

Dina inlägg blir bara löjligare...
Ok, och hur bra går det för crypto.com nu? Hur vet du att reklamen hade denna påverkan? Du har otroligt svårt för logiska sammanhang, och resonerar som en religiös tok.

Du verkar också lida av dåligt minne, då de stora reklamkampanjerna som t ex super bowl kom strax innan det stora raset 2022.
Citera
2023-12-29, 22:17
Medlem
Citat:

Era inlägg blir allt löjligare.

Var det reklam för just bitcoin? Kan du länka till den?

Den enda mer direkta bitcoinreklam jag har sett tidigare år var den från Grayscale, men den var undermålig i jämförelse med det som redan har frambringats av Bitwise och Vaneck.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-12-29 kl. 22:24.
Citera
2023-12-29, 22:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Den enda mer direkta bitcoin reklam jag har sett tidigare år var den från Greyscale, men den var rätt så usel i jämförelse med det som redan har frambringats av Bitwise och Vaneck.
Grayscale sitter på 643,572 BTC, så reklamen verkar ha gjort gott även om den inte var lika bra som dessa nya snuttar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in