Citat:
Ursprungligen postat av
HAJST
Jag kan ingenting om BlackRock mer än att de är stora på marknaden. Det jag menar med att jag är kluven på ETF:er är inte att BlackRock sitter på mycket, utan att folket sitter på lite. Bitcoin diskriminerar inte som har skrivits men en grundidé (har jag fel?) i bitcoin är att man ska äga det själv utan mellanhänder.
Sen gör man som man vill såklart.
Jag har själv en mindre andel bitcoin i ETF på mitt ISK av bekvämlighetsskäl och att det är mer lönsamt skattemässigt på kort sikt givet att bitcoin går upp. Så ja, lite av en hycklare är jag.
Det finns många "happy hippies" som har "happy hippie-idéer" om vad BTC
"egentligen" ska vara för något. Nyktra människor har hela tiden kunnat se att BTC är en knapp tillgång (eng. scarce asset) vars framgång förutsätter att den internationella finansen adopterar den för att den ska nå sin potential.
En knapp tillgång är per definition inte folklig = kan inte vara det pga att den är knapp. Dvs de flesta kommer aldrig att kunna köpa en BTC, inte ens de flesta rika människor kommer att kunna köpa en BTC.
Bitcoin/Bitcoiniseringen har hela tiden utgått ifrån att antingen adopteras BTC av den internationella finansen eller så går BTC till noll.
Huruvida du är en hycklare eller inte så har jag inga åsikter om det. Det är jul.