2023-12-29, 21:17
Medlem
Jag saknade Kenneth Ålborg från Galenskaparna som ledtråd: https://www.youtube.com/watch?v=Z5nnrpki5FM
Citera
2023-12-29, 21:18
Medlem
ziracorns avatar
Håller med, dessutom är det uppenbart fusk på "resorna". 80 % av dessa knallhattar gissar rätt före 6/10 nivån...

Ganska magstarkt med "Ålborg"....

Var på toa då, men helt osannolikt att han kunde det.

Kan ju hända, men tycker bättre om läckberg som är kass, än de som har fusklappar.

Helt uppenbart. Kändisar är väl inte 50 % mer intelligenta än pöbeln som kollar på programmet!?

Ett skämt till program.
Citera
2023-12-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Håller med, dessutom är det uppenbart fusk på "resorna". 80 % av dessa knallhattar gissar rätt före 6/10 nivån...

Kan ju hända, men tycker bättre om läckberg som är kass, än de som har fusklappar.

Helt uppenbart. Kändisar är väl inte 50 % mer intelligenta än pöbeln som kollar på programmet!?

Ett skämt till program.

Kan man vad ål heter på latin - som även jag kunde - var det ju hur lätt som helst att rycka på tian. Fritte hade kunnat det tidigare om han inte hade tyckt att han behövde diskutera med Marie.
Citera
2023-12-29, 21:28
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:

Ett skämt till program.
Fritte har en podd om allmänbildning som heter Allt du velat veta. Det är inte direkt oväntat att han är allmänbildad.
https://play.acast.com/s/alltduvelatveta
Citera
2023-12-29, 21:33
Medlem
DoktorNos avatar
Bäst ikväll: Den småpunkiga versionen av "Folsom Prison Blues" och Lindströms "Äh, han (Luuk) är från Estland och är lite vindögd".

Sämst: Resa nr 2, där kammade jag noll. Arabländer borde vara förbjudna som resmål.

Sen ligger Løkken ca 50 km från Aalborg. Var där i somras, en rejäl strand och fin badort men det var som att visa Varberg när resmålet är Göteborg.
Citera
2023-12-29, 21:37
Medlem
ziracorns avatar
Regionala orättvistor fiñs ju oxå.

Ordvitsorna på "resorna" är ju anpassade för götaland/Svealand.

Norrläningarna måste fatta nada...

Bor själv i Mölndal.
Citera
2023-12-29, 21:41
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Sångaren i Johnossi kan verkligen inte sjunga. Helt bedrövligt. Hur fan kan man komma såpass långt som artist med en så usel röst?

Sämsta musiken i programmet sedan franska trion.
Vad pratar du om? Han kan ju visst sjunga. Bara för att man inte gillar någons röst så betyder det inte att personen inte kan sjunga.

I övrigt jävligt många som skriver riggat bara för att de är dumma i huvudet och aldrig tagit något över 4p.
Citera
2023-12-29, 22:02
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu förstår jag varför jag stört mig på Kristins utseende, efter att ha stirrat mig blind på plytet hela kvällen lade hjärna ihop bilderna stegvis till helheten, och framträdde gjorde Tomas Bolmes ansikte

Satt också och störde mig på det där ansiktet. Hennes leende påminner om Jokern i Batman.
Citera
2023-12-29, 22:23
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Vad pratar du om? Han kan ju visst sjunga. Bara för att man inte gillar någons röst så betyder det inte att personen inte kan sjunga.

I övrigt jävligt många som skriver riggat bara för att de är dumma i huvudet och aldrig tagit något över 4p.

Nej, han kan inte sjunga. Han sjöng falsk förra fredagen och hade svårt även med Taylor Swift låten. Det hör ihop lite att man inte gillar någons röst som sjunger falskt...
Citera
2023-12-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Sångaren i Johnossi kan verkligen inte sjunga. Helt bedrövligt. Hur fan kan man komma såpass långt som artist med en så usel röst?

Sämsta musiken i programmet sedan franska trion.
Det hör nog inte dom märkvärdiga gubbarna som leder programmet.
Citera
2023-12-29, 22:44
Medlem
Fånigt att snacka om uppgjort när frågorna, såväl resorna som musik var lätta (och även specialmomentet närmast vinner - ska det för övrigt aldrig vara klurigt??). Självklart har det vid några tillfällen varit uppgjort med någon enstaka fråga, och så har ju domarna också ibland hjälpt till lite väl mycket (om än främst när matchen är avgjord), men det är knappast standard. Däremot får man ha med sig att det såklart är väldigt nedklippt och att resorna sannolikt varar en bra stund längre än vad tv-tittarna får se - mer betänketid gör att man kan klura på ledtrådarna mer, men det blir inte särskilt bra tv när det är tyst i rutan för länge.

Tyckte regerande mästarna visade allt annat än mästartakter. Ska man vara snustorra borde man åtminstone vara bra, annars är deltagandet meningslöst. Också märkligt att Luuk envisades med att matchen var avgjord innan närmast vinner och sista resen plus alla frågor på den, var bra mycket mer att spela om än poängdifferensen där och då. Givetvis en enorm uppförsbacke men lag har ju sumpat en resa tidigare, blev mest avslaget nu.
Senast redigerad av Marqueso2 2023-12-29 kl. 22:46.
Citera
2023-12-29, 23:18
Medlem
Forevermores avatar
Citat:

Ett skämt till program.

Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Kan man vad ål heter på latin - som även jag kunde - var det ju hur lätt som helst att rycka på tian. Fritte hade kunnat det tidigare om han inte hade tyckt att han behövde diskutera med Marie.

Exakt. Jag tog det direkt på 10p. Ål på latin och så syntes det ju att man var i Nordens platta del. Alltså inte Ålesund i Norge. Och eftersom vi redan gjort första resan i Sverige som då går bort så återstår ju i princip bara Danmark. Ren logik. Handlade ju inget om att han ryckte på "pärla" utan på "ål". Jag tog Muskat på 10 poäng också. Gammal bössa, vi sköt inte =Musköt och sedan "om man" = Oman + att vi tydligt var i ett ökenland... så jävla svårt bör det inte varit. Däremot var jag efter på Södertälje.
Fusklappar... då skulle de väl ge dessa till de som behövde hjälp för att göra programmet mer intressant och jämt och inte till förra årets vinnare. Nej det var långsökt.

Men varför är närmast vinner så lätt. Alla är på rätt resmål i princip förutom de som var på fel OS förra programmet. Så gäller det bara att placera nålen närmst. Det hade varit roligare om det varit mer spridda skurar i gissningarna.

John Ossi har väl ok röst som rockare (men inte mer) men bandet är det bästa hittills. Kaah kan de ju kicka. Så jävla tråkiga.
Senast redigerad av Forevermore 2023-12-29 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in