2023-12-27, 03:27
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det var ett arv sedan imperieryska dagar, och det är så än idag. Zelenskij angrips för att han är jude. (Oklart för mig om det är sant.)

Den rätten har tre grunder:

1) Det har aldrig varit palestiniernas land.
2) Uppdelningen skedde genom ett FN-beslut.
3) De av Israel erövrade områdena blev resultatet av att Israel blev anfallet av Arabstaterna. Och vann.

I det kriget erövrades därtill Gaza-remsan av Egypten.

Visst var relationerna komplicerade, inte minst som britterna satt upp den jordanska Arablegionen, och det fanns judiska terrorgrupper som agerade mot britterna, men på det hela taget var britterna pro-judiska när det kom till statsfrågan.

Jaså? Ingen invasion? Vilket trams! "Förhandlingar" innebär bara fler ryska krav. Det bör man undvika.

Judar är illa omtyckta till följd av sitt beteende. Det gäller inte minst i Ryssland och har så gjort i alla tider. Naturligtvis förändrades inte det av Sovjet utan tvärtom. Ryssarna vet att merparten kommissarier var judar och att det var genom kommunismens nätverk som 11 av 12 oligarker under Jeltsin var judar.

Dina punkter saknar all validitet. Palestiner har bebott och brukat jorden på den platsen i 2000 år. Jag tror inte att du skulle våga dig på din definition i andra sammanhang eftersom det skulle bryta mot urbefolkningars rätt. FN-beslutet 1947 är alltjämt korrupt och pro-sionistiskt.

Nix. Britterna var inte alls för en judisk stat utan den internationella judenheten vred om armarna på dem.

Man invaderar inte ett land som Ukraina med drygt 100k soldater. Zelenskiregimen var redo att skriva under fredsavtalet Istanbul i mars 2022 när angloskurkarna kom in från sidan och lade sig i.
Citera
2023-12-27, 13:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Självklart förkaste de den, när den var oproportionelig.

Hur många procent vill Likuds charter att palestinierna skall ha?

Det anses oartigt att besvara en fråga med en fråga.

Hade palestinierna accepterat förslaget 1947, hade Likud knappast haft en stark ställning idag.

Citat:
Det handlar ju inte om vad man vill ha, utan vad man förtjänar. Juden förtjänar att leva som en landslös parasit eller i Sibirien, och bör därför bli utan land.

Men som sagts tidigare, så enda fördelen med Israel är att det underlättar en eventuell utplåning av judendomen.

Vilka prestationer anses du att palestinierna har utfört som motiverar att de skall behandlas avsevärt bättre än judarna?
Citera
2023-12-27, 13:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Judar är illa omtyckta till följd av sitt beteende. Det gäller inte minst i Ryssland och har så gjort i alla tider. Naturligtvis förändrades inte det av Sovjet utan tvärtom. Ryssarna vet att merparten kommissarier var judar och att det var genom kommunismens nätverk som 11 av 12 oligarker under Jeltsin var judar.

Judarna beteende? Du menar att de skött sig själva och varit förhållandevis framgångsrika?

Citat:
Dina punkter saknar all validitet. Palestiner har bebott och brukat jorden på den platsen i 2000 år. Jag tror inte att du skulle våga dig på din definition i andra sammanhang eftersom det skulle bryta mot urbefolkningars rätt. FN-beslutet 1947 är alltjämt korrupt och pro-sionistiskt.

Jag anser mig vara svensk urbefolkning, och inte har jag haft/fått varken erkännande eller fördelar av detta. Urbefolkning används när det passar en vänsterkampanj.

Citat:
Nix. Britterna var inte alls för en judisk stat utan den internationella judenheten vred om armarna på dem.

Ah, den gamla konspirationen.

Citat:
Man invaderar inte ett land som Ukraina med drygt 100k soldater. Zelenskiregimen var redo att skriva under fredsavtalet Istanbul i mars 2022 när angloskurkarna kom in från sidan och lade sig i.

Uppenbarligen gjorde Putin det. Nu hoppas jag att omvärlden håller ut intill Ondskans Imperium besegras och vi erhåller ökad säkerhet i östra Europa.
Citera
2023-12-27, 13:31
Medlem
sliskets avatar
Välja sida? Israel så klart terror staten Palestina är snart utplånad för altid Israelerna har knäckt ryggen på Hamas och de Hamas medlemmar och sympatisörer som skränar i andra länder kommer att jagas och mördas i hela världen så fort Gaza är erövrat och ockupanterna satt i flykt. Sen ryker Iran och alla andra ap
stater som har lagt sig i konflikten.

Game over
Citera
2023-12-27, 13:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Judarna beteende? Du menar att de skött sig själva och varit förhållandevis framgångsrika?

Jag anser mig vara svensk urbefolkning, och inte har jag haft/fått varken erkännande eller fördelar av detta. Urbefolkning används när det passar en vänsterkampanj.

Ah, den gamla konspirationen.

Uppenbarligen gjorde Putin det. Nu hoppas jag att omvärlden håller ut intill Ondskans Imperium besegras och vi erhåller ökad säkerhet i östra Europa.

Nej, med judars beteende avser jag främst parasitism, skojeri och att ensidigt gynna den egna etniska gruppen samt missgynna och undergräva värdfolket.

Ironin är ju att det främst är tack vare dina älskade judar som ditt svenska ursprung inte får räknas som urbefolkning.

Judarnas ekonomiska och finansiella makt är en realitet. Inte minst i UK.

Nej, Putin initierade en militär specialoperation i syfte att tvinga fram förhandlingar. Annars hade Ryssland anfallit med minst det femdubbla. Och ondskans imperium är USA. Det är USA/väst som snart är slut. Den nya multipolära världsordningen går inte att stoppa utan den kommer att förpassa det sista anglojudiska imperiet till historiens skräphög.
Citera
2023-12-27, 17:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Nej, med judars beteende avser jag främst parasitism, skojeri och att ensidigt gynna den egna etniska gruppen samt missgynna och undergräva värdfolket.

Alla grupper strävar efter att gynna den egna etniska gruppen. Möjligen är svenskar ett undantag, men få andra.

Citat:
Ironin är ju att det främst är tack vare dina älskade judar som ditt svenska ursprung inte får räknas som urbefolkning.

Knappast. Det ansvaret ligger främst hos vänstersvenskar och woke-idioter.

Citat:
Judarnas ekonomiska och finansiella makt är en realitet. Inte minst i UK.

Möjligen, men av det följer inte ett motsvarande politiskt inflytande. Många, inte minst marxister, blandar lätt ihop det där.

Citat:
Nej, Putin initierade en militär specialoperation i syfte att tvinga fram förhandlingar. Annars hade Ryssland anfallit med minst det femdubbla. Och ondskans imperium är USA. Det är USA/väst som snart är slut. Den nya multipolära världsordningen går inte att stoppa utan den kommer att förpassa det sista anglojudiska imperiet till historiens skräphög.

Det fanns inget att förhandla om. Putin vill bara ta för sig, och kunde han göra det billigare genom "förhandling" så hade han föredragit. Ryssland borde sättas under internationellt förmyndarskap.
Citera
2023-12-27, 18:14
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Alla grupper strävar efter att gynna den egna etniska gruppen. Möjligen är svenskar ett undantag, men få andra.

Knappast. Det ansvaret ligger främst hos vänstersvenskar och woke-idioter.

Möjligen, men av det följer inte ett motsvarande politiskt inflytande. Många, inte minst marxister, blandar lätt ihop det där.

Det fanns inget att förhandla om. Putin vill bara ta för sig, och kunde han göra det billigare genom "förhandling" så hade han föredragit. Ryssland borde sättas under internationellt förmyndarskap.

Men enligt judarna så får svenskar och andra vita folk aldrig ägna sig åt att gynna den egna etniska gruppen. Judarna nöjer sig inte med att vara etnocentriska utan ägnar sig åt att sprida subversiva agendor till främst vita folk. Som feminism, HBTQ och mångkultur.

Tror du att vänstern och woke uppstod i ett vacuum? Hört talas om judisk-marxistiska Frankfurtskolan?

Ekonomi och finans ligger uppströms politiken. Du kan omöjligen vara så dumnaiv att du inte begriper det.

USA/väst har ända sen 2014 försökt att använda Ukraina som murbräcka mot Ryssland. Hur tror du att USA skulle ha regerat om Mexiko kuckilurat med Ryssland på det sätt USA gjort med Ukraina? Det land som snarare borde elimineras från jordens yta är USA. Till saken hör också att det är betydligt troligare att det inträffar än ditt önsketänkande om Ryssland. De flesta länder i världen hatar USA.
Citera
2023-12-27, 20:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Men enligt judarna så får svenskar och andra vita folk aldrig ägna sig åt att gynna den egna etniska gruppen. Judarna nöjer sig inte med att vara etnocentriska utan ägnar sig åt att sprida subversiva agendor till främst vita folk. Som feminism, HBTQ och mångkultur.

Det låter precis som Du beskriver vad svenska vänsterkvinnor ägnar sig åt, eller amerikanska woke-idioter, så knappast något specifikt judiskt. Snarare ett vänstermaktperspektiv.

Citat:
Tror du att vänstern och woke uppstod i ett vacuum? Hört talas om judisk-marxistiska Frankfurtskolan?

Ja, jag är väl orienterad om marxistiska samhällsdestruktionsverksamheter.

Citat:
Ekonomi och finans ligger uppströms politiken. Du kan omöjligen vara så dumnaiv att du inte begriper det.

De är parallella flöden, som stundom går ihop. Exempelvis Japan är ett viktigt ekonomiskt land internationellt, men maktpolitiskt en dvärg. Att blanda ihop ekonomi och politik, och inte inse när de sammanfaller respektive inte gör det, tyder på marxism.

Citat:
USA/väst har ända sen 2014 försökt att använda Ukraina som murbräcka mot Ryssland. Hur tror du att USA skulle ha regerat om Mexiko kuckilurat med Ryssland på det sätt USA gjort med Ukraina? Det land som snarare borde elimineras från jordens yta är USA. Till saken hör också att det är betydligt troligare att det inträffar än ditt önsketänkande om Ryssland. De flesta länder i världen hatar USA.

Det beror på att Ryssland invaderade Ukraina och smulade sönder den europeiska säkerhetsordningen, just som USA behövde ägna sitt intresse åt Ostasien.

Fundera litet. Om det land Du bor i råkar i olycka - missväxt, ekonomisk kollaps, diktatur - kommer Du då hellre att flytta till Ryssland eller till USA? En majoritet av jordens folk skulle välja USA. Dessvärre för USA.
Citera
2023-12-27, 22:08
Medlem
Citat:
Fundera litet. Om det land Du bor i råkar i olycka - missväxt, ekonomisk kollaps, diktatur - kommer Du då hellre att flytta till Ryssland eller till USA? En majoritet av jordens folk skulle välja USA. Dessvärre för USA.
Ge det en 20-30 år till, sedan tror jag inte svaret är lika självklart längre.
Citera
2023-12-27, 22:31
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det låter precis som Du beskriver vad svenska vänsterkvinnor ägnar sig åt, eller amerikanska woke-idioter, så knappast något specifikt judiskt. Snarare ett vänstermaktperspektiv.

Ja, jag är väl orienterad om marxistiska samhällsdestruktionsverksamheter.

De är parallella flöden, som stundom går ihop. Exempelvis Japan är ett viktigt ekonomiskt land internationellt, men maktpolitiskt en dvärg. Att blanda ihop ekonomi och politik, och inte inse när de sammanfaller respektive inte gör det, tyder på marxism.

Det beror på att Ryssland invaderade Ukraina och smulade sönder den europeiska säkerhetsordningen, just som USA behövde ägna sitt intresse åt Ostasien.

Och varifrån tror du att svenska vänsterkvinnor fått det beteendet? Kvinnor överhuvudtaget är totalt ooriginella flockvarelser som närmast kan dresseras av makten. Vänstern rent generellt är väldigt judisk.

Men så bra. Då är du bekant med hur judisk Frankfurtskolans kulturmarxism är.

Japan är ett ockuperat land precis som Tyskland. Dessa länder kan aldrig omsätta sin ekonomiska styrka till självständig internationell maktpolitik.

Så trist för USA att både Ryssland och Kina valt att ge USAs ”rules based order” långfingret ungefär samtidigt.

USA håller på att byta ut sin befolkning mot latrinos i en rasande takt. Rent generellt är USA på väg att desintegreras framför våra ögon. Du lägger alldeles för stor vikt vid historien när du bedömer framtiden.
Citera
2023-12-27, 22:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ge det en 20-30 år till, sedan tror jag inte svaret är lika självklart längre.

Fullt möjligt att USA:s attraktionskraft har minskat då, men högst tveksamt om Rysslands har ökat. Om något är det nog sannolikt att någon tredje part blivit mera intressant, även om jag inte riktigt kan spekulera i vilken det skulle vara.
Citera
2023-12-27, 22:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Och varifrån tror du att svenska vänsterkvinnor fått det beteendet? Kvinnor överhuvudtaget är totalt ooriginella flockvarelser som närmast kan dresseras av makten. Vänstern rent generellt är väldigt judisk.

I hög grad från amerikanska universitet. Du förefaller helt bortse från att svensk vänster de senaste 50+ åren varit antijudiska och istället pro-palestinska. Högst osannolikt att denna antisemitism skulle vara planterad av judar. Märker Du hur Ditt sätt att tänka lätt råkar ut för kortslutning?

Citat:
Men så bra. Då är du bekant med hur judisk Frankfurtskolans kulturmarxism är.

Jag är framför allt bekant hur marxistisk Frankfurtskolan är. Den är i allt väsentligt ideologisk - inte etnisk.

Citat:
Japan är ett ockuperat land precis som Tyskland. Dessa länder kan aldrig omsätta sin ekonomiska styrka till självständig internationell maktpolitik.

Precis min poäng, emedan det visar att politisk makt slår ekonomisk kapacitet.

Citat:
Så trist för USA att både Ryssland och Kina valt att ge USAs ”rules based order” långfingret ungefär samtidigt.

USA håller på att byta ut sin befolkning mot latrinos i en rasande takt. Rent generellt är USA på väg att desintegreras framför våra ögon. Du lägger alldeles för stor vikt vid historien när du bedömer framtiden.

Det är givetvis ingen slump att det sker samtidigt, på samma sätt som det inte är en slump att Hamas attack för civila judar skedde när den skedde.

Utan tvekan är inflödet att stora mängder latinos ett existentiellt problem för USA, på samma sätt som inflödet av muslimer mm är för Europa. Att detta skulle bero på judisk infiltration är däremot ett tankefel. Utan ett fungerande USA och ett fungerande Europa, så kommer Israel i längden inte heller överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in