2023-12-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judehatarn
Det är svårt att påvisa en kausal koppling, och om det är IgG4 som orsakar cancer eller om cancer orsakar IgG4. Snarare är det ju författarens synpunkter som uppmärksammas där, men i övrigt att det krävs mer forskning, vilket det alltid gör.

Det finns ju just nu ett flertal olika mekanismer för cancer, där spikproteinets påverkan på P53-signallering är en, men även plasmiderna som vialen innehåller.

Att man inte rekommenderar yngre att vaccineras är för att de aldrig behövde göra det, och forskningen kan inte längre ens försöka styrka att det skulle vara resonabelt. Det var en medicinsk skandal att man vaccinerade någon hälsosam person under 50, och så kommer det förbli.

Jag är inte övertygad, eftersom det ju beror på hur postcovid utvecklas, som nu är en risk också för unga, liksom om det blir en ökning av demens efter pandemin. Enligt Uversky et al fick personer som fick Covid före vaccinationen inte förhöjd lgG4 och inte heller verkar det hittills vara så att vaccinerade får värre form av Covid, som de uttrycker oro inför. Uversky skriver också att

"It is conceivable that the excess deaths reported in several highly COVID-19-vaccinated countries may be explained, in part, by this combined immunosuppressive effect."

Vilket är intressant, men någon överdödlighet har vi ju inte i Sverige om man får tro officiella siffror och en del i den här tråden, eller?

Blir hur som helst mycket intressant att se om det kommer fler studier av mRNA och lgG4. När det gäller immuniteten och mRNA-vaccinet såg jag att de tog upp just frågan om spikproteinets varaktighet i kroppen, som jag undrar över, i följande passage med en radda källor:

"Thus, it is probable that the spike protein produced in response to mRNA vaccination is too high and lasts too long in the body. That could overwhelm the capacity of the immune system, leading to autoimmunity [146,147]. Indeed, several investigations have found that COVID-19 immunization is associated with the development of autoimmune responses [148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,16 0,161,162,163,164,165,166]."
Citera
2023-12-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Jag är inte övertygad, eftersom det ju beror på hur postcovid utvecklas, som nu är en risk också för unga, liksom om det blir en ökning av demens efter pandemin. Enligt Uversky et al fick personer som fick Covid före vaccinationen inte förhöjd lgG4 och inte heller verkar det hittills vara så att vaccinerade får värre form av Covid, som de uttrycker oro inför. Uversky skriver också att

"It is conceivable that the excess deaths reported in several highly COVID-19-vaccinated countries may be explained, in part, by this combined immunosuppressive effect."

Vilket är intressant, men någon överdödlighet har vi ju inte i Sverige om man får tro officiella siffror och en del i den här tråden, eller?

Blir hur som helst mycket intressant att se om det kommer fler studier av mRNA och lgG4. När det gäller immuniteten och mRNA-vaccinet såg jag att de tog upp just frågan om spikproteinets varaktighet i kroppen, som jag undrar över, i följande passage med en radda källor:

"Thus, it is probable that the spike protein produced in response to mRNA vaccination is too high and lasts too long in the body. That could overwhelm the capacity of the immune system, leading to autoimmunity [146,147]. Indeed, several investigations have found that COVID-19 immunization is associated with the development of autoimmune responses [148,149,150,151,152,153,154,155,156,157,158,159,16 0,161,162,163,164,165,166]."

Long Covid är någonting som, märkligt nog, nästan uteslutande drabbar kvinnor med en historia av psykisk ohälsa. Det låter därför psykosomatiskt för min del, i alla fall i en extrem majoritet av fallen.

Därefter vet vi ju att folk har fått diverse prionsjukdomar efter vaccinering, och att demens/Alzheimers har haft ett förhastat sjukdomsförlopp i samband med vaccineringen.

Mja, i och med Omicron så såg vi ju en klar försämring hos de vaccinerade, där vi såg en stor överdödlighet hos de vaccinerade i jämförelse med ovaccinerade, speciellt i UK.

Sverige är ju sämsta exemplet i och med att vi inte stängde ned. De flesta svenskar träffade på viruset innan de vaccinerades, vilket inte skett i samma utsträckning i andra länder. Jag anser att det är en väldigt stor bidragande faktor till att Sverige klarat sig såpass bra trots vår relativt höga vaccinationsgrad.

Ja, ännu vet vi inte hur länge kroppen producerar spikprotein i de vaccinerade, och ännu kan vi inte dra slutsatsen att mer skada inte kommer ske de vaccinerade. Allt som krävs är en mutation som använder sig av IgG4-sårbarheten. Då är ADE och massdöd inte osannolika scenarion.

Men tiden får utvisa, viruset är kvar och muterar sig och jag är glad att jag inte tog dödssprutan.
Citera
2023-12-26, 08:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Kanske får dessa som behöver vård en aha-upplevelse att vi har bara en kropp och liv så sköt den så kanske du inte behöver sjukvård vid nästa smitta som går. För det är garanterat samma som skulle ligga inne om de var influensa de smittas av.

Sen tycker jag politiker i största allmänhet ska få mer skit, när viruset härjade som värst skulle alla mer eller mindre vaccinera sig för att ta sitt samhällsansvar. Inte en enda höjde ögonen och rösten åt politikerna som sedan 90-talet mer eller mindre successivt monterat ner antalet platser.

Dessa feta politiker ska hållas mer ansvarig.

Nej, jag vet flera som blivit svårt sjuka i covid. Det har aldrig varit problem när de drabbats av influensa, inte har de varit speciellt feta heller. En var exempelvis en vältränad längdskidåkare.
Citera
2023-12-26, 09:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Skulle inte vaccinet rädda dem sjuka?

Och här är en till som knappas dog av astras vaccin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aPXLXL/reza-44-dog-efter-andra-vaccindosen-alvedon-och-vila

Förstår att ni ogärna vill prata om biverkningar.

Ja, Astras vaccin var det ett fåtal som en del fick problem med. Jag vet inte hur många som tog det och hur många som fick problem. Jag har faktiskt inte hört talas om liknande fall rörande de andra vaccinen från Pfizer och Moderna som användes.
Tycker detta reser en del frågor. Att en del råkade ut för blodproppar blev ju tidigt känt. Varför fortsatte då FHM och Läkemedelsverket att rekommendera vaccinet? Varför drog man inte tillbaks det?
Svaret var väl pengar. Sverige hade köpt en satans massa vaccin. Däribland Astras. Sen hade vi en massa idioter som drog runt på gatorna och demonstrerade mot social distansering m.m. Kulturlivet och turismnäringen klagade på intäktsbortfall.
Nu skulle vaccinen ut så Sverige kunde "öppna" igen, sen tyckte kanske jag aldrig att det var stängt, men det är kanske en annan fråga..

Jag kommer ihåg den här perioden. Myndigheterna fattade snart också. Man satte sig nog och räknade och kom säkert fram till att det var fördel vaccin från Astra. Speciellt när det inte fanns tillräckligt av den andra sorten att uppbringa. Vad göra? Jo, man gick ut och sa att vaccinet är "säkert" för alla över 65 år. Fast den gubben gick inte. Pensionärer med hjärnan i behåll fattade förstås att myndigheterna kallt kalkylerat med att det gör inte så mycket om de dör. De jobbar ju ändå inte. Resultatet blev då att pensionärer började "vaccinfiska", för de andra vaccinen fanns ju också. Var det Astras som användes vände åldringen i dörren. Det gillade förstås inte heller myndigheterna. Deras svar blev då att åldringar ska bara ges Astras vaccin, men då var det redan för sent.
Men inte heller där var det slut. Vill nämligen minnas att det fattades ett biståndsbeslut att alla överblivna vaccindoser skulle skickas till utlandet som bistånd. Sen vill jag minnas att turerna om vaccinet spritt sig över hela världen, så i slutändan hamnade det mesta på tippen. Möjligen hade det på totalnivå ändå varit bättre med detta vaccin än inget vaccin alls.
Säg att 1 på 10.000 dör av vaccinet. Säg att det räddar 3 på 100 från att bli svårt sjuka och 0,5-1 på 100 för att dö. Ändå fördel vaccinet. Fast det är klart. Anhöriga och vänner till den där 1 på 10.000 kan ju vara rätt högljudda och ledsna. Vem hade inte varit det? Inte säkert att de resonerar i termer av kollektiv nytta för samhället. Just det tror jag man måste ha i åtanke när man funderar över FHM rekommendationer. Det som är bäst för samhället är inte nödvändigtvis bäst för mig.

Ett exempel. Nu rekommenderas riskgrupper att vaccinera sig. Tolkas av vissa som att FHM avråder andra från vaccination. Så är det förstås inte. Nej, det handlar så klart om pengar. Kostar en dos 400 kr och den bara räddar 1 på 10.000 från att bli sjuk kostar varje sådan räddning 4 mkr. Plus då indirekta kostnader för utebliven arbetsinkomst, skatteintäkter m.m. slunotan på samhällsnivå kanske 10 mkr. För dyrt tänker staten och anpassar de medicinska råden...
Citera
2023-12-26, 09:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag vet flera som blivit svårt sjuka i covid. Det har aldrig varit problem när de drabbats av influensa, inte har de varit speciellt feta heller. En var exempelvis en vältränad längdskidåkare.

Statistiken är glasklar och varit känd länge vilka det är som blivit så sjuka att de behövt sjukhusvård.

Överviktiga och feta!

Vill du klara dig från att bli allvarligt sjuk i covid eller andra nya virus, får du se till att göra dig av med hängmagen.

Lyssna och lär: https://youtu.be/EJYoLbmv8nk?si=YOYkkaDWA6HokDGc

Metabol ohälsa på global nivå är den verkliga pandemin och viruset var gnistan som tände stubinen.
Citera
2023-12-26, 09:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Statistiken är glasklar och varit känd länge vilka det är som blivit så sjuka att de behövt sjukhusvård.

Överviktiga och feta!

Vill du klara dig från att bli allvarligt sjuk i covid eller andra nya virus, får du se till att göra dig av med hängmagen.

Lyssna och lär: https://youtu.be/EJYoLbmv8nk?si=YOYkkaDWA6HokDGc

Metabol ohälsa på global nivå är den verkliga pandemin och viruset var gnistan som tände stubinen.

Fast det stämmer ju inte. Alla löper samma risk att bli infekterade. Folk föll som käglor i Kina. I Kina återfinner du inte så många som är överviktiga.
Citera
2023-12-26, 09:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fast det stämmer ju inte. Alla löper samma risk att bli infekterade. Folk föll som käglor i Kina. I Kina återfinner du inte så många som är överviktiga.

Ja men viruset var i stort sett bara farligt för folk med bakomliggande sjukdomar.

Resten kan ignorera viruset i stort sett...

Folk föll som käglor i kinesiska propagandafilmer möjligen.
Citera
2023-12-26, 09:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Kina har jätteproblem med diabetes eftersom de börjat kopiera vår västerländska livsstil allt mer I takt med att de börjar bli ett rikt och välmående land. Där har du pandemin.

https://youtu.be/cMMcIl1yo8Q?si=5gRMSsVRumhYpDyJ
Citera
2023-12-26, 09:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja men viruset var i stort sett bara farligt för folk med bakomliggande sjukdomar.

Resten kan ignorera viruset i stort sett...

Folk föll som käglor i kinesiska propagandafilmer möjligen.

Nej. Många utom bakomliggande sjukdomar får problem tyvärr. Skidåkaren jag pratade om fick problem med lungorna, då viruset letat sig ned där. Har inget med fetma/inte fetma att göra. Möjligen hade han dött, om det inte vore för att han var vältränad, men ofarligt - nej, absolut inte. Det blev många veckor på sjukhus.
Citera
2023-12-26, 09:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej. Många utom bakomliggande sjukdomar får problem tyvärr. Skidåkaren jag pratade om fick problem med lungorna, då viruset letat sig ned där. Har inget med fetma/inte fetma att göra. Möjligen hade han dött, om det inte vore för att han var vältränad, men ofarligt - nej, absolut inte. Det blev många veckor på sjukhus.

Man ska inte träna hårt med virus i kroppen. Det gäller alla virus.
Citera
2023-12-26, 09:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Man ska inte träna hårt med virus i kroppen. Det gäller alla virus.

Trodde du förordade träning, men det gör du alltså inte?
Citera
2023-12-26, 09:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Körsbäsplockeri från din sida..Det som är intressant är riskfaktorerna för allvarlig sjukdom och då är det särskilt hängmage som ger ökad risk för allvarlig sjukdom i alla ålderskategorier i studien som läkaren gick igenom i youtubeklippet jag länkade till precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in