2023-12-24, 21:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Även en person med grov funktionsnedsättning ser att det var solklar straff.

Det kanske inte hade ändra utgången på matchen även om den blev dömd, men det är ett rån igen mot Liverpool!

Ingenting säger att Liverpool vunnit med straffen, kanske hade man förlorat om man fått den och bränt den?

Men det är ett horribelt beslut som drabbar Liverpool, och den som hävdar ”absolut inte straff” bevisar bara (igen) hur mycket allvar man ska ta den människan på.
Citera
2023-12-24, 21:31
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ingenting säger att Liverpool vunnit med straffen, kanske hade man förlorat om man fått den och bränt den?

Men det är ett horribelt beslut som drabbar Liverpool, och den som hävdar ”absolut inte straff” bevisar bara (igen) hur mycket allvar man ska ta den människan på.

Det är såklart svårt att spekulera i hur matchen fortlöper om Liverpool får den (ganska) tidiga straffen. Dock tycker jag alltid det är tråkigt när det görs misstag, speciellt i dessa matcherna. Jag är nog dock lite av en minoritet som supporter då jag hellre förlorar "fair" än att vinna med lite hjälp av domarna.

För övrigt, ännu en förlust för Chelsea idag. Ja det är en trasig skiva och det finns väl typ bara 2 Chelsea fans här, men det känns ändå som Chelsea kommer undan en del kritik som kanske borde lyftas fram mer. De är just nu 8 (!) poäng bakom Man Utd - ett lag i kris där alla borde få sparken. Hela 18p bakom Arsenal. Nu säger jag inte att Chelsea var tänkta att utmana om PL denna säsongen, det förstår nog de flesta, men det är ändå anmärkningsvärt.
Citera
2023-12-24, 21:47
Medlem
srsbizs avatar
Man är bra korkad om man försöker snacka bort straffen. Jag var helt övertygad om att den skulle kollas och bli straff när jag såg det hända. Vet att folk snackar om att Arsenal fuskar där, men är väl inte Arsenal som (får jag hoppas) har personal i VAR-rummet och tittar på det. Horribelt oavsett.
Dock tycker jag inte att Saka skulle haft ett andra gula i sin situation där han halkar, hade han faktiskt träffat med sulan så visst, men nu gjorde han inte det.

Hur stort blir tappet av Salah när han åker iväg på afrikanska mästerskapet? Han står ju fortfarande för mycket av Liverpools mål, kan Nunez kanske kliva fram nu? Jag har fortfarande Liverpool som favorit att vinna tillsammans med City, speciellt om man kan ligga runt samma poäng som Arsenal tills mars, april när slutspurten drar igång. Där känns Liverpool och även City stabila och kommer inte bottla det.
Citera
2023-12-24, 21:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det är såklart svårt att spekulera i hur matchen fortlöper om Liverpool får den (ganska) tidiga straffen. Dock tycker jag alltid det är tråkigt när det görs misstag, speciellt i dessa matcherna. Jag är nog dock lite av en minoritet som supporter då jag hellre förlorar "fair" än att vinna med lite hjälp av domarna.

För övrigt, ännu en förlust för Chelsea idag. Ja det är en trasig skiva och det finns väl typ bara 2 Chelsea fans här, men det känns ändå som Chelsea kommer undan en del kritik som kanske borde lyftas fram mer. De är just nu 8 (!) poäng bakom Man Utd - ett lag i kris där alla borde få sparken. Hela 18p bakom Arsenal. Nu säger jag inte att Chelsea var tänkta att utmana om PL denna säsongen, det förstår nog de flesta, men det är ändå anmärkningsvärt.

Så är det. Men medge det till och med Saliba medger - att det är straff - det går inte ihop med den egna verklighetsuppfattningen, och då ska man dö på den kullen.

Chelsea ja. Svåra att placera efter förra årets flopp, och med wholesale changes i trupp och manager.

Att det skulle kunna gå illa var väl inte oväntat med tanke på det nykomponerade laget och Poch, men klart det är en katastrofal output när man ser till investerade pengar. De borde i det minsta utmana om CL-platser men är istället ett mittenlag som kunde blivit involverade i bottenstrid om inte årets bottenlag vore så usla.

Jag är glad att dåligt ägarskap straffar sig, jag. Verkligheten är inte football manager.
Citera
2023-12-24, 21:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Man är bra korkad om man försöker snacka bort straffen. Jag var helt övertygad om att den skulle kollas och bli straff när jag såg det hända. Vet att folk snackar om att Arsenal fuskar där, men är väl inte Arsenal som (får jag hoppas) har personal i VAR-rummet och tittar på det. Horribelt oavsett.
Dock tycker jag inte att Saka skulle haft ett andra gula i sin situation där han halkar, hade han faktiskt träffat med sulan så visst, men nu gjorde han inte det.

Hur stort blir tappet av Salah när han åker iväg på afrikanska mästerskapet? Han står ju fortfarande för mycket av Liverpools mål, kan Nunez kanske kliva fram nu? Jag har fortfarande Liverpool som favorit att vinna tillsammans med City, speciellt om man kan ligga runt samma poäng som Arsenal tills mars, april när slutspurten drar igång. Där känns Liverpool och även City stabila och kommer inte bottla det.

Snacket om VARsenal är främst en ironisk känga till dem som snackar skit om LiVARpool och att FA favoriserar X eller Y. Klart det inte är en konspiration, det är bara ett uselt beslut som denna gång drabbade Liverpool. Inte det första, så klart man blir lite bitter.

Saka har jag avhandlat vad jag tycker om, där kan man argumentera emot men för mig är det minst andra gula.

Salah, där får man se. Det finns ersättare i form av Jota, Doak och Harvey. Men krävs att någon annan kliver fram och gör målen. Förhoppningen är att andra frodas i tomrummet han lämnar. Mer orolig för hur länge man behöver ha Gomez på LB och vad det betyder i form av poängtapp.
Citera
2023-12-24, 23:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Eller satt den och det sluta 1-1 oavsett. Vem vet? Sjukt att vi ska behöva spekulera på en sådan solklar situation.

Bevisar att den personen sällan kollar på fotboll och enbart tramsar för att få reaktioner. Rak, ärlig och enbart går på fakta men bara om det är fördel till Arsenal och man får ljuga..
Citera
2023-12-24, 23:25
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Gräsmattan på Anfield var bedrövlig. Vi får hoppas att Liverpool inte vattnade den och saboterade med flit. Både Ödegaards hands och Zinchenkos halkning som ledde till 5 mot 1 läget berodde på mattan. Massvis med halkningar i den matchen, störst problem hade Martinelli som var den som halkade mest. Nej, det är inte godkänt med ett sådant gräs, och det var Arsenal som fick nitlotten i det fallet.

Enligt randoms på internet så vattnade dom planen i halvlek också, vilket verkligen inte behövdes. Klassisk Fergie-taktik. Var ju uppenbart att ett lag hade mycket mer problem med planen än det andra. Martinelli halkade i var och varannan duell kändes det som. Och frågan är om Tsimikas hade ramlat som han gjorde om inte planen varit så blöt, vill minnas att han också halkar i den duellen?
Citera
2023-12-24, 23:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Enligt randoms på internet så vattnade dom planen i halvlek också, vilket verkligen inte behövdes. Klassisk Fergie-taktik. Var ju uppenbart att ett lag hade mycket mer problem med planen än det andra. Martinelli halkade i var och varannan duell kändes det som. Och frågan är om Tsimikas hade ramlat som han gjorde om inte planen varit så blöt, vill minnas att han också halkar i den duellen?
Hur menar du/ni att Arsenalspelarna drabbades men inte Liverpoolspelarna? Har dom tränat på is innan eller? Kan vara så att Arsenalspelarna är så vana att alltid lägga sig så dom gjorde det nu med?
Citera
2023-12-24, 23:57
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Tsimikas borta en bra stund tyvärr. Riktigt cyniskt av Saka att sätta in en tryckare snett bakifrån mot greken så han flyger över sidlinjen, när chansen att vinna boll är borta. Inte ens frispark. Oturligt med skadan, men onödigt av Saka.

Kolla reprisen, Saka kliver in före Tsimikas, sedan halkar han på Liverpools värdelösa vattenplan, och råkar kapa Tsimikas. Skyll er själva.
Liverpool måste tydligen vattna extremt mycket när ligans bästa och mest tekniska lag kommer på besök. Långa bollar på Salah i blötan, bra taktik.
Bara bra för er att Tsimikas försvann, Saka lekte ju på den kanten (när inte Diaz sparkade honom på fotknölarna, som visserligen hände konstant), Gomez var avsevärt bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
En positiv sak jag kan ta fram är att detta förmodligen var Rayas bästa match i Arsenal hittills. Fortfarande lite ojämn i långbollarna, men var ändå stabil i allt annat. Ett insläppt mål, men Salahs skott var också väldigt svår att rädda.

Gjorde Raya ens någon räddning? Idiotiskt att släppa första stolpen när Salah skjuter. Ramsdale hade troligen räddat.
Citera
2023-12-25, 00:00
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Hur menar du/ni att Arsenalspelarna drabbades men inte Liverpoolspelarna? Har dom tränat på is innan eller? Kan vara så att Arsenalspelarna är så vana att alltid lägga sig så dom gjorde det nu med?

Tror du att det var en överraskning för hemmalaget eller? Du tror inte man kan vattna & träna varje dag fram till match och vara mer förberedda för att anpassa spelet efter underlaget? Herregud...
Citera
2023-12-25, 00:02
Medlem
Getkalles avatar
Citat:
Oj vad du gnäller på allt…
Är du arg för att ditt lag får stryk av city?
Alla filmar i alla lag…
Dagens fotboll har tyvärr blivit så men det vet inte du som precis börjat kolla på fotboll och
inte kan något om det.
City tar det dom vanligt.
Citera
2023-12-25, 00:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Tror du att det var en överraskning för hemmalaget eller? Du tror inte man kan vattna & träna varje dag fram till match och vara mer förberedda för att anpassa spelet efter underlaget? Herregud...
Borde ta Arsenal 1 minut att inse att gräset är blötare än vanligt och då anpassa sig. Eller är Liverpool så pass bra att dom även i stundens hetta kommer ihåg att gräset är vattnat och inte agerar instinktivt?

Det är en dålig bortförklaring av Arsenal bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in