2023-12-25, 00:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Inte vet jag, men märkligt var det.

Dock så kan man ju undra sig över varför det endast var bortalaget som hade problem med det usla underlaget på Anfield igår, tillfälligt?
Usla underlaget? Seriöst? Kanske var Ödegaard som hade fel dobbar på sina skor.
Citera
2023-12-25, 00:29
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Du är vettig iaf! Då vet du också att det borde vara straff för Liverpool egentligen, men det behöver du inte erkänna

Nej, nej... Däremot borde det varit straff för Havertz när han fick en lös knuff i ryggen i straffområdet. 100% solklart.
Citera
2023-12-25, 00:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Aha, och? Jag kan hitta upp en 10-20 länkar från div pers som säger motsatsen, att handsituationen med Ødegaard ej kvalificerar till straff - av de exakta skälen som jag har redan förklarat för dig/er ett X-antal ggr nu.

Och om du visste det, så är det helt uppenbart att Saliba bara skämtade när han sa "Yes, of course it was a penalty".

Nej, det var definitivt ingen straff. Alltså, Ødegaard tappade balansen och råkade (omedvetet) att nudda bollen idet han skulle ta emot för halkningen. Det måste finnas en gräns, och om situationen med Ødegaard igår är straff, så måste samtliga fotbollsspelare se till att amputera båda armarna. Domarkåren, samt VAR-teamet agerade 100% korrekt.

Och självklart så klassar inte incidenten med Saka för ett andra gult kort, naturligtvis så gör det inte det.

Jag hade tyckt exakt det samma om läget hade varit tvärtom, dvs att det var en Liverpool-spelare som råkade att toucha bollen på det sättet som Ødegaard gjorde. Men den stora skandalen i gårsdagens match, var att matche spelades på ett uruselt underlag - ngt som visade sig att vara kostsamt för AFC.

Annars så önskar jag en fortsatt god jul till alla er galningar.
Jag kan hitta 27052 länkar som säger att det var straff.

Ibland ger dig google det du söker på bara och du är en sådan som enbart läser det som gynnar din agenda.
Citera
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Allt handlar om att "göra sig onaturligt stor" och armarna i "naturlig position". Jag minns att det var mycket snack för några år sedan i PL när en försvarare stod på alla fyra och försökte ta sig upp, bollen gick mot ett öppet mål, tog på armen - ingen straff.

Jag tycker inte att det är straff, enligt reglerna. Det var inte medvetet, han gör sig inte onaturligt stor, armen är i en naturlig position. Han vinner heller inte så mycket på handsen i denna situation, han tar bollen oavsett.

Suarez-jämförelsen är bara löjlig och visar att du inte vill vika en tum, oavsett resonemang. Allt är hands, punkt slut.

Han gör sig större, han drar bollen med sig, hand söker boll, han vinner bollen och Arsenal kan kontra? Tar han inte med handen får Salah den förbi honom och kan fortsätta anfallet. Det är inget snack. Att inga Arsenalfans i tråden medger ett skit utan fortsätter bygga på den hemsnickrade "övervattnad plan"-teorin, som tydligen bara drabbade Arsenal för Liverpool hade på sig sina halksäkra fotbollsskor, det är den största efterhandskonstruktion jag sett.

Ni fortsätter fäkta fast ni vet att ni har fel och kom undan med ett horribelt domslut. Och en oförtjänt poäng.

Tänk att sitta i samma båt som forumets största troll och tänka "this is fine". Kom inte och gnäll sen när ni blir sammanklumpade med retarden.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2023-12-25 kl. 00:34.
Citera
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej, nej... Däremot borde det varit straff för Havertz när han fick en lös knuff i ryggen i straffområdet. 100% solklart.
Han halka ju på den där jäkla mattan
Citera
2023-12-25, 00:37
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Han gör sig större, han drar bollen med sig, boll söker hand, han vinner bollen och Arsenal kan kontra? Tar han inte med handen får Salah den förbi honom och kan fortsätta anfallet. Det är inget snack. Att inga Arsenalfans i tråden medger ett skit utan fortsätter bygga på den hemsnickrade "övervattnad plan"-teorin, som tydligen bara drabbade Arsenal för Liverpool hade på sig sina halksäkra fotbollsskor, det är den största efterhandskonstruktion jag sett.

Klopp hade väl beställt extra långa dobbar till alla. Always a cheater.

Citat:
Ni fortsätter fäkta fast ni vet att ni har fel och kom undan med ett horribelt domslut. Och en oförtjänt poäng.

Tss, ni kom in i matchen på grund av att Zinchenko är helt sämst på att försvara. Det var öppen gata på Arsenals vänstersida. Vi borde dock ha dödat matchen innan, men oavgjort var rättvist i vattenpolo-matchen.

Citat:
Tänk att sitta i samma båt som forumets största troll och tänka "this is fine". Kom inte och gnäll sen när ni blir sammanklumpade med retarden.

Det gör ni oavsett vad man skriver, varsågod att klumpa ihop mig med Hitler & Trump också, that's fine.
Citera
2023-12-25, 00:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Inte vet jag, men märkligt var det.

Dock så kan man ju undra sig över varför det endast var bortalaget som hade problem med det usla underlaget på Anfield igår, tillfälligt?

Beror som sagt antingen på att det ena laget har sämre motorik eller på otur.
Citera
2023-12-25, 00:47
Medlem
Free12s avatar
Hoppas fan att Arsenal vattnar gräset rättvist om några dagar, kommer fråga mig själv varför Arsenalspelarna var bättre och gjorde fler mål annars.

Kan knappt vänta tills vi krossar Arsenal på arabarenan, måste köpa lite björnporr i väntan på den drabbningen.

Världen kommer stå stilla när West Ham tar tre enkla poäng mot världens bästa lag och visar Rice att han gjorde ett misstag som lämnade ett titellag för pengar. Är inte ens orolig för has been laget, finns det något större skämt än Arsenal i världsfotbollen?

Tror ni ens någon i Arsenal skulle platsa i West Ham? Hörde Moyes säga att han nöjd med truppen så tror inte det, kanske att Saka kan hoppa in sista 10 när Bowen sprungit klart?
Citera
2023-12-25, 00:49
Medlem
thebandit777s avatar
Alltid Liverpoolfans som är jobbigast och mest delusional, men jag har överseende. Tror vi måste tänka mer på våra bröder i den fattiga tattarstaden i norr, helst så här i juletider.

Feed the scousers, let them know it's Christmas time
Citera
2023-12-25, 00:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Alltid Liverpoolfans som är jobbigast och mest delusional, men jag har överseende. Tror vi måste tänka mer på våra bröder i den fattiga tattarstaden i norr, helst så här i juletider.

Feed the scousers, let them know it's Christmas time

Var ännu mer klagande från Arsenal-fansen efter Newcastle matchen. Helvete vad mycket grinande det var då. Är man någorlunda vettig som supporter så vet man ju att alla klubbar har idiotfans och man är själv inte bättre än andra, åker ens eget lag på skitgrejer så klagar man precis som andra supportrar klagar när det händer deras lag.
Citera
2023-12-25, 01:00
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Var ännu mer klagande från Arsenal-fansen efter Newcastle matchen. Helvete vad mycket grinande det var då. Är man någorlunda vettig som supporter så vet man ju att alla klubbar har idiotfans och man är själv inte bättre än andra, åker ens eget lag på skitgrejer så klagar man precis som andra supportrar klagar när det händer deras lag.

Det är sant. Har dock alltid tyckt att Liverpool & Man Uniteds fans är snäppet värre än alla andra...
Citera
2023-12-25, 01:01
Medlem
Drickbacks avatar
Julafton över och också snällheten för tomten glömde ge en julklapp innehållande 6 mån lång tystnad som man kunde dela ut till valfri person.

Arsenal fans visar sitt rätta jag!

År efter år har man hört häcklet från det hållet när Klopp skyllt på det ena efter det andra…
Men nu åhhhh nej planen är blöt dumma Liverpool vad orättvisa dom är, här kommer vi som just nu bästa laget i hela världen och Liverpool får oss att se ut som Bambi på hal is… vi insåg inte innan match och i paus att de vattnat planen nu vattnade Liverpool sin plan för mycket… sjukaste man hört på länge!! Flosklerna haglar…
Detta var 3:e matchen på 7 dagar på Anfield och för att få den att hålla måste den vattnas.. obegripligt att ni inte tänker så långt..
Sen är det upp till hemmalaget hur de vill att sin plan ska vara tex hur många mm, hur mycket vattnad etc fast det finns säkert regler för detta för att ge motstånd någorlunda rättvisa.

Handsen: Ødegaard blev bortfintad och gick höger men Salah valde vänster och Ødegaard inser det sent och försöker ta sig dit och blir bredbent och klen benstyrka gör att han inte klarar trycka fast foten när han ändra kroppsriktning. Titta igen och inse vad ni missade.
Handen är långt ute när Salah gör tillslaget så rätt uppenbart att VAR gjorde bort sig. Domaren kan omöjligen sett situationen och då faller klart och tydligt fel bort. Nu påstår VAR att Ødegaard halkade och handen på väg in när den träffar bollen vilket är osant och en efterhandskonstruktion. Får se om de släpper ljudfil på situationen. Att VAR domaren inre har koll vet vi sen innan då det var samma som missade Pickford’s överfall på VvD.

Ikoner som tex Ian Wright undrade hur det inte kunde bli straff han såg inte något som talade för att inte ge den, Saliba tyckte det var straff och inte skämt snack.. bara en grodmansdräkt skulle komma på den tanken.. man säger givetvis att man inte såg situationen så bra och hoppar frågan…

Kontringen: är det Liverpool’s fel att 2 klantar inte kan stå på benen? Även om det stått upp hade det varit 5-4… Nu ska Arsenal vara glada att planen var lite rufsig utan det hade Trent gjort 2-1… bollen studsar nämligen upp precis vid pendelrörelsen och Trent bommar att luta kroppen över bollen så bollen hålls nere.. träffar bollen 2 mm längre ner på skon går den ribba in..

Vilka avslut hade Arsenal efter 0-1?
Sen gnäller Arsenal på att Liverpool fick billigt mål fast Arsenals är mycket billigare krävdes några juniormisstag… Trent’s passning ner i hörnet är 5+ likaså agerandet av Salah först finten sen skott i första hörnet…
Ni hyllade Gabriel för nicken nu agerade han helt fel, han skulle givetvis gett understöd till Zinchenko sen täkt stolpytan sen borde Raya stått upp längre innan skottet går, sjunker ner alldeles för mycket. Hade jag varit hans MV-tränare hade han fått höra det.

Varför uttalade sig inte Arteta om VAR misstaget? Åh nej det var ju rätt fast fel och varför var domaren så glad när han skaka hand med Arteta efter match? Ser väldigt osnyggt och oprofessionellt ut. Nästan som att man får tanken, duuuu nu fixade vi en poäng åt dig…

Hur förklarar Arsenal bort att det blev fullständigt utspelade första 20 i andra? Var det vattnets fel det också? Tänk att sopiga Liverpool spelade ut just nu bästa laget så fullständigt… Rice var bra men Endo var lika bra och han kostade mindre än en 1/3-del..

Hur lyckades Saka få vara kvar på plan? Han skulle haft gult liksom Martinelli för båda sparkar bort bollen.. oj oj vad man hade fått höra det från Arsenal om Liverpool gjort så och undkommit gula kort…

Avslutningsvis så var Liverpool närmre segern..
Så sitt ner i båten för City är på jakt…
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in