Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
Allt handlar om att "göra sig onaturligt stor" och armarna i "naturlig position". Jag minns att det var mycket snack för några år sedan i PL när en försvarare stod på alla fyra och försökte ta sig upp, bollen gick mot ett öppet mål, tog på armen - ingen straff.
Jag tycker inte att det är straff, enligt reglerna. Det var inte medvetet, han gör sig inte onaturligt stor, armen är i en naturlig position. Han vinner heller inte så mycket på handsen i denna situation, han tar bollen oavsett.
Suarez-jämförelsen är bara löjlig och visar att du inte vill vika en tum, oavsett resonemang. Allt är hands, punkt slut.
Han gör sig större, han drar bollen med sig, hand söker boll, han vinner bollen och Arsenal kan kontra? Tar han inte med handen får Salah den förbi honom och kan fortsätta anfallet. Det är inget snack. Att inga Arsenalfans i tråden medger ett skit utan fortsätter bygga på den hemsnickrade "övervattnad plan"-teorin, som tydligen bara drabbade Arsenal för Liverpool hade på sig sina halksäkra fotbollsskor, det är den största efterhandskonstruktion jag sett.
Ni fortsätter fäkta fast ni vet att ni har fel och kom undan med ett horribelt domslut. Och en oförtjänt poäng.
Tänk att sitta i samma båt som forumets största troll och tänka "this is fine". Kom inte och gnäll sen när ni blir sammanklumpade med retarden.