2023-12-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Om han nu vill kandidera som independent blir väl hindren de samma? ”The Colorado Supreme Court ruled Tuesday that former President Donald Trump is disqualified from holding the presidency under the Constitution's so-called insurrection clause ”
inte om begränsningen ligger i att han inte får ställa upp som republikanernas kandidat
Citera
2023-12-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
deras rättssystem verkar helt enkelt vara eljest.
det är ju fortfarande bara en stat, och tom. Newsome har valt att inte gå den vägen. Det finns ju nästa steg med special council och överklagan för detta. Bara för att aftonbladet skriver det så innebär det inte att det är sant.
vad jag förstår kan trump ställa upp som independent, och då kan ju republikanerna bara lämna WO.

Ha ha ja eljest är väl det minsta man kan säga. Och vad gäller Aftonbladet har jag alltid haft en känsla av att Aftonbladet egentligen är ute för att dela nyheter med världen utan mer berätta en godnattsaga och så länge man inser det är man okej. Men om man bortser från det så verkar det vara så som detta aldrig har testats. Vilket gör det svårt att riktigt vara på det klara med vad som händer. Det tror jag gäller högt juridiskt skolade i USA också.

Var och en får processa med sig själv lite grann. Men jag vill nog inte ta det förrän jag läst mig in mycket mer kring detta. För att få en sportslig chans att förstå hur det var tänkt från början.

Det är ju för sent nu att skriva om dessa lagar men jag kan nog tänka så att detta är som du precis exakt beskriver det eljest och att de borde riva upp allt och ta nya tag. Men samtidigt så kanske det är för komplicerat. Hur ska det ändras utan att partierna sliter sönder det bra som finns och sätter dit något som är ännu mer inavlat.
Citera
2023-12-25, 00:51
Medlem
Citat:
Om han nu vill kandidera som independent blir väl hindren de samma? ”The Colorado Supreme Court ruled Tuesday that former President Donald Trump is disqualified from holding the presidency under the Constitution's so-called insurrection clause ”

Ja det gäller väl vilket partis lista som helst. Det är en politiker det handlar om här, inte ett helt parti.
Citera
2023-12-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Ha ha ja eljest är väl det minsta man kan säga. Och vad gäller Aftonbladet har jag alltid haft en känsla av att Aftonbladet egentligen är ute för att dela nyheter med världen utan mer berätta en godnattsaga och så länge man inser det är man okej. Men om man bortser från det så verkar det vara så som detta aldrig har testats. Vilket gör det svårt att riktigt vara på det klara med vad som händer. Det tror jag gäller högt juridiskt skolade i USA också.

Var och en får processa med sig själv lite grann. Men jag vill nog inte ta det förrän jag läst mig in mycket mer kring detta. För att få en sportslig chans att förstå hur det var tänkt från början.

Det är ju för sent nu att skriva om dessa lagar men jag kan nog tänka så att detta är som du precis exakt beskriver det eljest och att de borde riva upp allt och ta nya tag. Men samtidigt så kanske det är för komplicerat. Hur ska det ändras utan att partierna sliter sönder det bra som finns och sätter dit något som är ännu mer inavlat.

Val I USA i år och i Ryssland... det jag ser är andra intressen som har inverkan.
redan Eisenhover 1954 hade en åsikt
Citera
2023-12-25, 01:00
Medlem
Citat:
inte om begränsningen ligger i att han inte får ställa upp som republikanernas kandidat

Och vad står det i mitt citat?
Citera
2023-12-25, 01:02
Medlem
Citat:
Val I USA i år och i Ryssland... det jag ser är andra intressen som har inverkan.
redan Eisenhover 1954 hade en åsikt

Ibland är de inte så här synliga, men ett rejält stånd är svårt att dölja. Ett rejält stånd kan vara etter värre.

Jag skulle så gärna vilja vet vad Trump trodde han skulle få för framgångar när han gjorde, om vi ska uttrycka oss lite neutralt i alla fall, begick sakar som skulle kunna finnas under en brottsbeskrivning? Och för att vi är i denna tråd så visste han om den här 14th sec 3 fanns?

Min inställning är att han absolut kände till den, men han var som alltid omgiven av dåliga rådgivare. Men vad värre är här så är hans narcissism inte till gagn för hans tänkande. Han har alltid rätt. Och var människa, och i synnerhet en människa med makt måste alltid minnas att de är dödliga. Men jag antar att han vad döv på det örat också.
Citera
2023-12-25, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Min inställning är att han absolut kände till den, men han var som alltid omgiven av dåliga rådgivare. Men vad värre är här så är hans narcissism inte till gagn för hans tänkande. Han har alltid rätt. Och var människa, och i synnerhet en människa med makt måste alltid minnas att de är dödliga. Men jag antar att han vad döv på det örat också.
En tidning i Detroit har fått tag på en ljudfil där Trump aktivt försöker få certifierade elektorer att switcha röster från biden till Trump.

I min mening så har han aktivt försökt påverka en valutgång. Vilket talar för uppsåt.

Runt kapitel 3 i Cassidy Hutchinsons bok beskriver hon ett samtal hon hörde mellan Donald Trump och hans stabschef. Där Donald erkänner förlust. Vilket ochså talar för uppsåt eller criminal intent.

Det är tragiskt men ändå väldigt förtroende in givande att demokratin i usa lyckats stå emot vita husets försök att neka bidens valseger.

Jag delar Colorado Supreme Courts beslut. Donald Trump är en seditionist helt i enlighet med 14e författnings tillägget paragraf 3
Citera
2023-12-25, 06:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
En tidning i Detroit har fått tag på en ljudfil där Trump aktivt försöker få certifierade elektorer att switcha röster från biden till Trump.

I min mening så har han aktivt försökt påverka en valutgång. Vilket talar för uppsåt.

Runt kapitel 3 i Cassidy Hutchinsons bok beskriver hon ett samtal hon hörde mellan Donald Trump och hans stabschef. Där Donald erkänner förlust. Vilket ochså talar för uppsåt eller criminal intent.

Det är tragiskt men ändå väldigt förtroende in givande att demokratin i usa lyckats stå emot vita husets försök att neka bidens valseger.

Jag delar Colorado Supreme Courts beslut. Donald Trump är en seditionist helt i enlighet med 14e författnings tillägget paragraf 3
Det är typ så Putin brukar göra med sina politiska motståndare.

”Runt kapitel 3 i Cassidy Hutchinsons bok beskriver hon ett samtal hon hörde mellan Donald Trump och hans stabschef. Där Donald erkänner förlust. Vilket ochså talar för uppsåt eller criminal intent.”

Wow. Någon har hört något. Låter bra.

Putin och Biden har alltså det gemensamt att de sätter sina politiska motståndare i fängelse och/eller förhindrar dem från att delta i val. Fantastiskt.

Vad sägs om det här?
I en demokrati får folket rösta på vem de vill. Annars är det inte en demokrati.
Citera
2023-12-25, 10:04
Bannlyst
Citat:
Exakt. De i Colorado som röstar på Trump kastar bort sin röst.

Eftersom Colorado GOP valt metoden "downcast ballot" dvs man kan ticka för en ruta och rösta på Trump samt övriga republikanska kandidater till vartenda lokal val i delstaten,

Så blir hela röstkortet ogiltigt.

Colorado GOP kommer därför hålla canvas caucusing i år dvs förval med post röstning i både primary och general election. Så att inga elektorer utses till att rösta på Trump, utan enbart på den vinnande republikanska kandidaten i primary election. För samtliga val på delstat och federal nivå.
Citera
2023-12-25, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är typ så Putin brukar göra med sina politiska motståndare.

”Runt kapitel 3 i Cassidy Hutchinsons bok beskriver hon ett samtal hon hörde mellan Donald Trump och hans stabschef. Där Donald erkänner förlust. Vilket ochså talar för uppsåt eller criminal intent.”

Wow. Någon har hört något. Låter bra..
Grejen med att vittna under ed är att man sätter sin frihet på spel.

Jag tror på hennes berättelse.
Men jag kan förstå om du väljer att tro på alla de edsvurna vittnen(*) som kallat henne för lögnare och förnekat de saker hon påstår att de sagt.

*=inte en enda clown ur Trump cirkusen har avlagt ed och därefter dementerat något av det hon sagt. Inte ett ord.
Jag tror att rumble och deep state conspiracy show Har förvirrat dig.
God Jul
Citera
2023-12-25, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Exakt. De i Colorado som röstar på Trump kastar bort sin röst.

Eftersom Colorado GOP valt metoden "downcast ballot" dvs man kan ticka för en ruta och rösta på Trump samt övriga republikanska kandidater till vartenda lokal val i delstaten,

Så blir hela röstkortet ogiltigt.

Colorado GOP kommer därför hålla canvas caucusing i år dvs förval med post röstning i både primary och general election. Så att inga elektorer utses till att rösta på Trump, utan enbart på den vinnande republikanska kandidaten i primary election. För samtliga val på delstat och federal nivå.

Du har en avatar med Trump som clown och du verkar inte ha något problem alls med att sabotera ett demokratiskt val, dvs valet är inte demokratiskt längre. Trumphatarna måste vara svenska journalister eller politiker eller vara en del av det mäktiga svenska näringslivet. Vanligt folk vinner ingenting på Trumphatet och det eviga sabotaget mot honom. Han är alltså en väldigt viktig person för väldigt många människor. Jag kopplade ihop honom med världsfreden redan och jag kopplade ihop Hillary Clinton och Demokraterna med krig och allt detta redan 2016. Jag och alla med mig har ju haft rätt.

Undrar om era vänner till banditer i USA har hittat på vad som krävs nu förutom omfattande valfusk en gång till eller den sista utvägen, att mörda honom som man gjorde med JFK.

Måste lägga till att jag inte fattar det tekniska när du beskriver hur en röst på Trump görs ogiltig.
Citera
2023-12-25, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Han är alltså en väldigt viktig person för väldigt många människor. Jag kopplade ihop honom med världsfreden redan och jag kopplade ihop Hillary Clinton och Demokraterna med krig och allt detta redan 2016. Jag och alla med mig har ju haft rätt.

Viktig person? Wow.. Nice.
Fred? Nice.

Visst är Trump den första presidenten som verkligen fick saker gjort i vita huset och inte bara snackade likt Obama och Biden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in