2023-12-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridenfrid
Från AB:
Delstaten Colorados högsta domstol beslutade på tisdagen att Donald Trump inte får delta i primärvalet, skriver flera amerikanska medier.

”En majoritet i domstolen anger att president Trump är diskvalificerad från att inneha ämbetet som president med hänvisning till sektion tre i fjortonde tillägget i USA:s konstitution”, står det i beslutet enligt NBC News."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1198383

Vad kan vi vänta oss nu?

Vi kanv änta oss att att han blir portad för att bli president igen, hoppas jag. Sicken galning.
Citera
2023-12-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Deltagande? Trump var ju inte ens där när upploppet skedde. Istället var han hemma, och la ut videor/meddelanden på sociala medier om att hans supportrar skulle gå hem, och respektera lag och ordning.

Självklart kan de inte stänga av kandidaten som leder i opnionsundersökningarna, utan att det ens finns en dom som fastställer det han anklagas för. Kan man det, är USA inte mer än en bananrepublik. Och Republikanska delstater kommer att börja göra samma sak mot Biden.

Somnade du om efter dina drömmar?
Citera
2023-12-22, 13:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Deltagande? Trump var ju inte ens där när upploppet skedde. Istället var han hemma, och la ut videor/meddelanden på sociala medier om att hans supportrar skulle gå hem, och respektera lag och ordning.

Självklart kan de inte stänga av kandidaten som leder i opnionsundersökningarna, utan att det ens finns en dom som fastställer det han anklagas för. Kan man det, är USA inte mer än en bananrepublik. Och Republikanska delstater kommer att börja göra samma sak mot Biden.
Du verkar trög, det finns flera åtal att välja ifrån som har denna verksam i sig, inte dokument-åtalet och inte bedrägeri-åtalet.
De andra två har gott om bevis för bra mer än den enda punkten du nämner.
Citera
2023-12-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Får krypa till korset på mina 200år - drog de ut röven.

Men vad menar du med att Trump inte vill ha fred? Inget av de du nämner har med krig att göra?

Paris avtalet? EXAKT hur skulle det påverka något krig. Svara utförligt

Hur väl jag svarar är inte upp till en svammelminister att diktera.
Hade krig varit till hans fördel hade han såklart krigat.
Han är en narcisist och inget annat.
Trump drog aldrig USA ur inbördeskriget i Syrien, varför kan man ju undra om han nu är fredens apostel.

Framtida natur och miljökatastrofer kan absolut leda till lokala och regionala konflikter.
Kan nog vara svårt för svagbegåvade att förstå iofs.

Men nu vänder jag blad.
Citera
2023-12-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du har bara glömt en sak, Trump stöds av en majoritet av det amerikanska folket.

Amerikanska folket gillar Trump, på allvar?
Har vi tullat på julglöggen i förtid?

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/favorability/donald-trump/

Sanningen är dock att även Biden inte är särskilt omtyckt.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/favorability/joe-biden/

Men om du har någon nationell undersökning att påvisa som styrker ditt påstående så varsågod.

Jag tycker själv det är ganska oklart.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/
Citera
2023-12-22, 14:33
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det är bara demokraterna som värnar om demokratin genom att förbjuda att rösta på deras motståndare 🤷‍♂️

Oavsett vad man tycker om Trump, så är det här helt fel. Om inte annat så ger de en legitim anledning till att faktiskt genomföra en statskupp. Om nånting så kommer valet med all rätt uppfattas vara riggat, och då finns ingen anledning att inte ta till våld. Ett riktigt puckat drag. Dessutom kommer det här ogiltigförklaras i högsta domstolen och det enda dems har åstadkommit då är mer stöd åt Trump.
Citera
2023-12-22, 15:02
Medlem
BBBodiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Hela 6:e Januari-stormningen är en false flag och var iscensatt med hjälp av bland annat FBI som hade agitatorer i de främsta leden. Och demonstranterna blev insläppta av vakterna och gick sedan lugnt runt där inne och tog bilder.

Trump tweetade att demonstranterna skulle demonstrera fredligt och följa lagen men blev falskt anklagad för att ha uppviglat till våld och bannad från Twitter så att ingen skulle kunna läsa vad han faktiskt hade skrivit.

Herregud.
Citera
2023-12-22, 15:03
Medlem
BBBodiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Nej, det är Bidéns misslyckande. Du är inte klarsynt av någon anledning. TDS slår hårt mot de vänsterblivna.

Har aldrig sagt att jag är vänster, förstår inte varför ni drar till med det. Världen är inte höger/vänster - svart/vit.
Citera
2023-12-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Läs åtalen, du har mycket information där som berättar du har fel, så antar du kommer vägra ta del av dessa.

Kan du bara svara på min väldigt enkla fråga?
Citera
2023-12-22, 17:40
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vill du ha fördjupning, läs domen

De har tillgången till bevisen och vad kronvittnen säger i Georgia åtalet.
Och de berättar donalds inblandning.

Återigen så har personer svårt att se min poäng alternativt så är jag usel på att föra fram den (är inte helt omöjligt) . Det jag försöker belysas är hur djupt förankrade båda parter är på dina hörn. Trumpsupportrar kommer kräva extremt bra bevis för att kunna gå ifrån Trump, de kommer söka efter saker som kan vara oklara och klinga sig fast på det. Och finns det överhuvudtaget en politisk vinkling så kommer det vara svårt att övertyga dessa på något sätt, för då dras häxjakts-vinkeln. Andra sidan behöver endast en liten sticka för att hävda skyldighet. Detta går till viss del för båda lägren, ribban som krävs för att skylla sin egen kandidat för något är rätt hög (extremt hög hos Trumplägret) och man kan "lätt" skylla på politiska motiv och skyffla det under mattan.
Citera
2023-12-22, 17:49
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Väljer de "stabiliteten" över den mer objektiva rättsstaten så är ju stabiliteten körd ändå på grund av påfrestningarna det skulle ha på rättsystemet. Vinner Biden kommer det vara samma informationsoperation om fusk. Om så Trump skulle gå och få en hjärtinfarkt i valrörelsen så kommer det vara en informationsoperation om politiskt lönnmord. Republikanerna har grävt ner sig i en grop de inte riktigt kan ta sig ur med sin följarbas. Det enda sättet som jag tror kommer kunna ena landet någorlunda är ett påtagligt yttre hot, en sk "Rally behind the flag". Problemet är om Trump är president vid tillfället kan det komma att uppstå samma typ av koas som vid pandemin, där han inte har en susning hur han ska hantera det. De inrikespolitiska åtgärderna har ingen som helst effekt på MAGA-väljarna. De hade kunnat få $1000 mer i månaden, införandet av Kristendom som obligatorisk statsreligion och total stängning av gränsen av Demokraterna och de hade ändå hellre stöttat Trump. Det har helt gått ifrån att vara ideologisk fråga till en religiös övertygelse.

Nu är väl regeln som han är utesluten på rätt luddig om jag inte förstått saken rätt, vilket öppnar upp för egna tolkningar och dessa får riskerar att öppna upp argumentet för att det kan finnas ett politiskt drivet motiv bakom tolkningen. Håller dock med om att rep-väljare och dem- väljare är väldigt långt ifrån varandra nu, på ett sätt som vi inte riktigt är vana med. Ett sätt som även gör det svårt att enas om många saker vilket inte är bra för landet i stort.

Som du säger så krävs det nog en hel del för att förena landet, inget jag tror att vare sig Biden eller Trump klarar då de är individer som är smutsiga (menar inte bokstavligen här) för den stora massan. Och tyvärr är väl saker som förenar många gånger tragiska, tex krig eller terrordåd.
Citera
2023-12-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Somnade du om efter dina drömmar?

https://www.youtube.com/watch?v=ZB8kjR4nYzk
Trump tells supporters to go home

https://media.npr.org/assets/img/2021/01/06/screenshot-504-_custom-8de691bd05a2be82fa8fda7ba5d42d9b0031151f.png?s=5
Trumps sista tweets, som censurerades

Trump spenderade sina sista timmar på sociala medier, med att försöka få sina supportrar att gå hem igen och respektera lag och ordning. Såklart kunde de kontrollerade mediabolagen inte låta honom göra det.

Han fick sina videor nedtagna av Youtube och Twitter mfl, och sedan slog fällan igen, att anklaga honom för insurrection. Månader av demonisering följde.
Senast redigerad av Finmanniska 2023-12-22 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in