2023-12-23, 12:11
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Bank Norwegian-kortet.

Verkar vara 0.5% cashback? https://www.banknorwegian.se/kreditkort/cashback/
Citera
2023-12-23, 12:12
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Amex Blue Cashback, 1,25% tillbaka. Dock månadsavgift på 35 kr. 15 månaders gratis månadsavgift om du blir inbjuden.

Låter rätt bra, vart kan man inte använda amex i Sverige? Alla stora butiker fungerar? små kiosker? tobaksaffärer?
Citera
2023-12-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Verkar vara 0.5% cashback? https://www.banknorwegian.se/kreditkort/cashback/
Upp till typ 1000:- per kalenderår sedan får man ingenting.
Citera
2023-12-23, 13:47
Medlem
Citat:
Låter rätt bra, vart kan man inte använda amex i Sverige? Alla stora butiker fungerar? små kiosker? tobaksaffärer?

Alla stora butiker tar Amex, dock en del mindre kiosker och mindre restauranger tar det inte. Därför jag kompletterar med Bank Norwegian Visa som är gratis och iaf ger 0,5% tillbaka.
Citera
2023-12-24, 20:31
Medlem
Glits avatar
Citat:
Alla stora butiker tar Amex, dock en del mindre kiosker och mindre restauranger tar det inte. Därför jag kompletterar med Bank Norwegian Visa som är gratis och iaf ger 0,5% tillbaka.

Alright, skicka invite så ska jag kika på det.
Citera
2023-12-24, 21:21
Medlem
Citat:
Utanför storstadsregionerna har AmEx så gott som 0% täckning.

Jag landade på EverydayCard efter lite räknande med en spend på i snitt 10k/mån
Citera
2023-12-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Utanför storstadsregionerna har AmEx så gott som 0% täckning.

Jag landade på EverydayCard efter lite räknande med en spend på i snitt 10k/mån

Alla matvarukedjor tar Amex, kan inte tänka mig att det skulle vara skillnad storstad vs landet. Utan antingen tar kedjan Amex eller inte.
Citera
2023-12-28, 17:28
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Alla matvarukedjor tar Amex, kan inte tänka mig att det skulle vara skillnad storstad vs landet. Utan antingen tar kedjan Amex eller inte.

Det beror på hur centraliserad kedjan är. Lidl och Willys är t.ex. så pass centraliserade att det du skriver stämmer. Hos ICA ägs varje butik av en egen ägare, och han/hon bestämmer t.ex. vilka kort som ska tas emot. Coop är väl ett mellanläge där det finns ett antal olika föreningar runt i landet som kan ha olika avtal om vilka kort de tar emot.
Citera
2023-12-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Det beror på hur centraliserad kedjan är. Lidl och Willys är t.ex. så pass centraliserade att det du skriver stämmer. Hos ICA ägs varje butik av en egen ägare, och han/hon bestämmer t.ex. vilka kort som ska tas emot. Coop är väl ett mellanläge där det finns ett antal olika föreningar runt i landet som kan ha olika avtal om vilka kort de tar emot.
Okej, jag har provat ett 15-tal olika Ica-butiker i Stockholmsområdet och där tar alla Amex. Sedan har jag provat ett tiotal utanför Stockholm och alla de tar också Amex. Coop handlar jag ytterst sällan på men de ca 5 olika i Stockholmsområdet som jag provat de senaste åren har alla tagit Amex.
Citera
2023-12-29, 12:55
Medlem
miloudots avatar
Citat:

Körde Amex ett tag efter tips i denna tråden men vi bestämde oss för att gå vidare med en annan lösning med tanke på täckningen, orkar inte hålla på och strula med nekade betalningar vilket sker allt för ofta.

Vi gick vidare med Volvo CarPay och vi är helnöjda med det valet - kortet funkar överallt, appen är ljusår bättre samt att man får poäng att tanka bilen för.
Citera
2024-01-02, 12:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Bank Norwegian-kortet.
Tänk bara på att det inte går att ha två kort på ett konto med Norwegian. Det går med Amex t.ex.
Citera
2024-01-02, 12:23
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Northmill
Går bara att skjuta upp betalning 10 eller 30 dagar. Amex och många andra kör 45 dagar vilket ger mer marginal efter lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in