2023-12-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Nej jag menar sirap som jag såg i rörelserna i trailern till gta6. Det finns i nästan alla mänskliga rörelser. När en riktig människa rör sig så påbörjas rörelsen mycket mer explosivt första mikrosekunden, och mycket mer distinkt, och säkert mer "ryckigt". GTA6 ser riiiktigt bra ut, så jag vill inte vara den som är den. Men jag vill just bara lyfta det allmänna ointresset som funnits bland spelutvecklare att satsa på fysik snarare än grafik.

I spelen så har alla karaktärer mjukare och långsammare rörelser än riktiga människor. Och jag tror det hade gjort väldigt mycket för känslan om man jobbade med denna fysik. Visst kan man lägga in kläder, hår och fetvalkar som rör sig, men så länge som de stora kroppsrörelserna fortfarande saknar de där distinkta småaccelerationerna så når man inte hela vägen, enligt mig.

Några ställen där jag tycker fysiken är svag i just gta6 trailern:

- Tjejen sitter i caben med händerna i luften. (det är något explosivt som saknas)

- Dansgolvet med dj (det är något explosivt som saknas)

- Bikini tjejen (hennes rörelsemönster var faktiskt rent av dåligt)

- Människorna som dansar på en båt. Kanske inte så mycket deras explosivitet i rörelserna som saknas men dansen påminner om sims-karaktärer.

- Fettot som blir jagad av en polis (slow motion? för mjuka och jämna rörelser)

- Leriga bruden med keps (för mjuka rörelser)

Men skulle ändå säga att jag ger samtliga rörelser en 8a eller 9a på en 10-skala.

Förstår exakt vad du menar. Och måste tyvärr meddela att det är ett medvetet val av Rockstar. Det är deras kännetecken. Inget annat företag har lyckats med den känslan. Den ser inte ut som riktig fysik till 100% men den ger en viss ”tyngd” i spelet som gör det ”verkligt”. Utan den hade spelet känts som ett Ubisoft spel eller Fortnite.

Utan den hade bilkörningen varit väldigt arkadig och icke underhållande.
Citera
2023-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Du tror inte dom har ändrat något i trailer vs leaks? Kolla bara på Jason, han är en helt annan man till utseendet. Så att han är smalare i trailern är inte konstigt.

De har dem säkert men tror inte de ändrar på det så mycket så sent in i utvecklingen.
Citera
2023-12-22, 16:04
Medlem
Något jag önskat, i alla fall få testa om det är kul, är att spela med en "moral-mätare", dvs du kan endast göra så pass grova saker som din moral tillåter. Innan din karaktär kan skjuta ihjäl någon så måste karaktären först begått mindre brott och mindre moraliskt tvivelaktiga saker. För att sedan falla djupare och djupare ner i skiten.

Vet inte om detta passat in i gta, men det hade varit en lite intressant vinkel.
Citera
2023-12-22, 18:31
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
De har dem säkert men tror inte de ändrar på det så mycket så sent in i utvecklingen.

Du vet kanske inte om att läckorna är flera år gammalt material, så att kalla det för sent in i utvecklingen har ingen substans i detta sammanhang, speciellt inte när Jason inte heller ser ut som han gjorde i det klippet vs trailern, vet inte om du trollar.
Citera
2023-12-22, 18:34
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Något jag önskat, i alla fall få testa om det är kul, är att spela med en "moral-mätare", dvs du kan endast göra så pass grova saker som din moral tillåter. Innan din karaktär kan skjuta ihjäl någon så måste karaktären först begått mindre brott och mindre moraliskt tvivelaktiga saker. För att sedan falla djupare och djupare ner i skiten.

Vet inte om detta passat in i gta, men det hade varit en lite intressant vinkel.

Om jag förstår dig rätt nu, ett exempel på om ens moral-mätare är för hög (Mycket moral = bra)
Och du försöker köra in i en folksamling på trottoaren så kommer din bil att automatiskt vända upp på vägen igen för att moralen måste ner igenom att börja med mindre brott så att säga? iofs kanske man istället med för hög moral och göra för dumma grejor kan straffa spelaren på andra sätt, att man själv blir attackerad och dör så fort man gör något som motsäger sig moral-mätaren.
Senast redigerad av MortalDisease 2023-12-22 kl. 18:37.
Citera
2023-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Om jag förstår dig rätt nu, ett exempel på om ens moral-mätare är för hög (Mycket moral = bra)
Och du försöker köra in i en folksamling på trottoaren så kommer din bil att automatiskt vända upp på vägen igen för att moralen måste ner igenom att börja med mindre brott så att säga? iofs kanske man istället med för hög moral och göra för dumma grejor kan straffa spelaren på andra sätt, att man själv blir attackerad och dör så fort man gör något som motsäger sig moral-mätaren.

Ha ha ja jag vet inte hur det skulle fungera i realiteten. Men det hade varit en intressant sak att få in.
Citera
2023-12-22, 22:49
Medlem
Det finns chiwawuor i spelet och motorsågar. Alltså kommer man kunna motorsåga chiwauwor till döds
Citera
2023-12-23, 16:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Insåg just att den manliga karaktären som troligtvis heter Jason ser ut som en kopia av Luke Rockhold (fd. mästare i UFC) Särskilt i sängscenen. Väldigt lik.
Citera
2023-12-24, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX

Det är snarare sent in i utvecklingen det är lättast att finslipa detaljer som ansikten. Jämför bara Arthur Morgan från RDR2 i första trailern och i gameplay.
Citera
2023-12-24, 10:59
Medlem
Kommer spelet släppas på PC/PS5/Xbox?
I så fall tror ni det kommer någon bundle. Spelkonsoll med spelet?
Citera
2023-12-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Kommer spelet släppas på PC/PS5/Xbox?
I så fall tror ni det kommer någon bundle. Spelkonsoll med spelet?

Är det verkligen så otroligt jobbigt att ta tre sekunder och Googla...?

Ja, spelet kommer till PS5 och Xbox.
Nej, spelet kommer inte att komma till PC samtidigt, PC versionen kommer senare
Citera
2023-12-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Är det verkligen så otroligt jobbigt att ta tre sekunder och Googla...?

Ja, spelet kommer till PS5 och Xbox.
Nej, spelet kommer inte att komma till PC samtidigt, PC versionen kommer senare

Största frågan var väl om det kommer komma en bundl där man kan köpa ps5 där gta 6 ingår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in