Citat:
Nej jag menar sirap som jag såg i rörelserna i trailern till gta6. Det finns i nästan alla mänskliga rörelser. När en riktig människa rör sig så påbörjas rörelsen mycket mer explosivt första mikrosekunden, och mycket mer distinkt, och säkert mer "ryckigt". GTA6 ser riiiktigt bra ut, så jag vill inte vara den som är den. Men jag vill just bara lyfta det allmänna ointresset som funnits bland spelutvecklare att satsa på fysik snarare än grafik.
I spelen så har alla karaktärer mjukare och långsammare rörelser än riktiga människor. Och jag tror det hade gjort väldigt mycket för känslan om man jobbade med denna fysik. Visst kan man lägga in kläder, hår och fetvalkar som rör sig, men så länge som de stora kroppsrörelserna fortfarande saknar de där distinkta småaccelerationerna så når man inte hela vägen, enligt mig.
Några ställen där jag tycker fysiken är svag i just gta6 trailern:
- Tjejen sitter i caben med händerna i luften. (det är något explosivt som saknas)
- Dansgolvet med dj (det är något explosivt som saknas)
- Bikini tjejen (hennes rörelsemönster var faktiskt rent av dåligt)
- Människorna som dansar på en båt. Kanske inte så mycket deras explosivitet i rörelserna som saknas men dansen påminner om sims-karaktärer.
- Fettot som blir jagad av en polis (slow motion? för mjuka och jämna rörelser)
- Leriga bruden med keps (för mjuka rörelser)
Men skulle ändå säga att jag ger samtliga rörelser en 8a eller 9a på en 10-skala.
I spelen så har alla karaktärer mjukare och långsammare rörelser än riktiga människor. Och jag tror det hade gjort väldigt mycket för känslan om man jobbade med denna fysik. Visst kan man lägga in kläder, hår och fetvalkar som rör sig, men så länge som de stora kroppsrörelserna fortfarande saknar de där distinkta småaccelerationerna så når man inte hela vägen, enligt mig.
Några ställen där jag tycker fysiken är svag i just gta6 trailern:
- Tjejen sitter i caben med händerna i luften. (det är något explosivt som saknas)
- Dansgolvet med dj (det är något explosivt som saknas)
- Bikini tjejen (hennes rörelsemönster var faktiskt rent av dåligt)
- Människorna som dansar på en båt. Kanske inte så mycket deras explosivitet i rörelserna som saknas men dansen påminner om sims-karaktärer.
- Fettot som blir jagad av en polis (slow motion? för mjuka och jämna rörelser)
- Leriga bruden med keps (för mjuka rörelser)
Men skulle ändå säga att jag ger samtliga rörelser en 8a eller 9a på en 10-skala.
Förstår exakt vad du menar. Och måste tyvärr meddela att det är ett medvetet val av Rockstar. Det är deras kännetecken. Inget annat företag har lyckats med den känslan. Den ser inte ut som riktig fysik till 100% men den ger en viss ”tyngd” i spelet som gör det ”verkligt”. Utan den hade spelet känts som ett Ubisoft spel eller Fortnite.
Utan den hade bilkörningen varit väldigt arkadig och icke underhållande.