2023-12-22, 22:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha sitter du med popcorn och tittar på det där?
Nej, men det är alltid fint att mimra tillbaka till den där magiska säsongen. Bara synd att det inte finns ett klipp från när Kung Sol kom med följande kommentar: "I always wanted to win the league at White Hart Lane, so i left and joined Arsenal".. (Han sa det i en intervju med The Guardian i maj 04).
Citera
2023-12-23, 09:02
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, men det är alltid fint att mimra tillbaka till den där magiska säsongen. Bara synd att det inte finns ett klipp från när Kung Sol kom med följande kommentar: "I always wanted to win the league at White Hart Lane, so i left and joined Arsenal".. (Han sa det i en intervju med The Guardian i maj 04).

Har du nån länk till det citatet? Det enda jag kan hitta är andra som refererar till det, inte själva källan. Eller är det bara en gammal skröna likt ”det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk”?
Citera
2023-12-23, 09:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vi tycker olika om målvalktsfrågan helt enkelt, kan vi nöja oss med att vi inte är överens?

Absolut! Jag hoppas ju verkligen att Raya höjer sig och blir en Gunners-legend! (men det kommer inte hända )
Citera
2023-12-23, 10:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Har du nån länk till det citatet? Det enda jag kan hitta är andra som refererar till det, inte själva källan. Eller är det bara en gammal skröna likt ”det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk”?
Har ingen länk till intervjun där Sol sa det, men det var som nämnt i en intervju med The Guardian i 2004. Men fan för en legendarisk kommentar av Sol, han förstörde spurs historia på 2 sekunder och det gör han bara till en ännu större Gunners-legend.

Annars så var Sol en av mina favoritspelare i starten/mitten av 00-talet, och han var en våra viktigaste spelare under Invincible-säsongen. Jag rankar Sol som en av AFCs bästa mittbackar genom alla tider, tillsammans med Tony Adams, David O`Leary. Steve Bould, Martin Keown & Kolo Toure - förhoppningsvis så kommer Saliba och ev White att joina dessa legendarer i framtiden.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-23 kl. 10:05.
Citera
2023-12-23, 11:44
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
förhoppningsvis så kommer Saliba och ev White att joina dessa legendarer i framtiden.

Gabriel är underskattad och hamnar ofta i skymundan av Saliba, men tycker han ofta kan vara lika bra eller ibland t.o.m bättre i vissa matcher. Tycker fortfarande Saliba är bättre generellt, men om han ska gå till historien som en legendarisk gunner, så tycker jag Gabriel förtjänar det med. Så länge partnerskapet fortsätter då och de vinner titlar tillsammans.
Citera
2023-12-23, 13:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Gabriel är underskattad och hamnar ofta i skymundan av Saliba, men tycker han ofta kan vara lika bra eller ibland t.o.m bättre i vissa matcher. Tycker fortfarande Saliba är bättre generellt, men om han ska gå till historien som en legendarisk gunner, så tycker jag Gabriel förtjänar det med. Så länge partnerskapet fortsätter då och de vinner titlar tillsammans.
Ja, om vi vinner ligan och/eller UCL den här säsongen, så kommer både Saliba & Gabriel att bli odödliga Gooners. Dock så menar jag att Saliba är klart bättre än Gabriel.
Citera
2023-12-23, 13:50
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ja, om vi vinner ligan och/eller UCL den här säsongen, så kommer både Saliba & Gabriel att bli odödliga Gooners. Dock så menar jag att Saliba är klart bättre än Gabriel.

Sen om Arsenal vinner EM i sommar så blir det ju Ballon Dor för ödegard, saliba, saka och Gabriel som får dela på det för de har ju varit helt utomjordiska.
Citera
2023-12-23, 13:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Sen om Arsenal vinner EM i sommar så blir det ju Ballon Dor för ödegard, saliba, saka och Gabriel som får dela på det för de har ju varit helt utomjordiska.
Vinna EM?
Citera
2023-12-23, 13:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vinna EM?
Ja, samma sannolikhet
Citera
2023-12-23, 14:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Nu följer jag inte arsenal så hårt men av det jag sett så känns Saliba betydligt mer komplett än Gabriel, Gabriel har en tendens att bli lite vek i vissa situationer något som jag nog inte sett hos Saliba (vek är nog fel ord här, hittar inte riktigt ordet så hoppas du förstår min tes). Dock känns inte riktigt någon av dessa som legendarer för någon som tittar utifrån, om man tänker på ikoner så som Henry och Bergkamp tex. De har med andra ord lite mer av visa innan man kan joina den skaran, men visst jag är som sagt ingen slavisk följare av arsenal så detta är ju endast sett utifrån en vinkel som inte är en supporter av klubben och fansen kanske har en helt annan uppfattning och i slutändan så är det ju fans och den egna klubben som väljer sina ikoner/legendarer.
Senast redigerad av Neroxx 2023-12-23 kl. 14:04.
Citera
2023-12-23, 14:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, samma sannolikhet
Aha, Ok. Men om du inte visste det, så är AFC klara titelfavoriter den här säsongen, dessutom så är vi bland de hetaste favoriterna till att vinna Europacupen.

Vad kommer du att göra om vi tar hem båda titlarna?
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nu följer jag inte arsenal så hårt men av det jag sett så känns Saliba betydligt mer komplett än Gabriel, Gabriel har en tendens att bli lite vek i vissa situationer något som jag nog inte sett hos Saliba (vek är nog fel ord här, hittar inte riktigt ordet så hoppas du förstår min tes).
Instämmer. Saliba är klart bättre, även om Gabriel också är en mkt skicklig CB.
Citera
2023-12-23, 14:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Aha, Ok. Men om du inte visste det, så är AFC klara titelfavoriter den här säsongen, dessutom så är vi bland de hetaste favoriterna till att vinna Europacupen.

Vad kommer du att göra om vi tar hem båda titlarna?

Instämmer. Saliba är klart bättre, även om Gabriel också är en mkt skicklig CB.

Jag kommer gratulera er och sedan leva livet som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in