2023-12-22, 21:36
  #102949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var ingen kamp i badrummet. Varför hittar du på sådana saker?

Okej varför vaknade hon inte de väldigt högljudda ljuden och dunsen som grannen vittnar om
Citera
2023-12-22, 21:45
  #102950
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Okej varför vaknade hon inte de väldigt högljudda ljuden och dunsen som grannen vittnar om

Det var en duns som lät högt i lägenheten under. I Johannas lägenhet hördes dunsen sannolikt inte alls lika mycket. Ljud genom golv i hus fungerar så.

Om badrumsdörren dessutom var stängd hördes dunsen säkert inte alls utanför badrummet i Johannas lägenhet. Särskilt inte inne i sovalkoven under snedtaket i andra händen av lägenheten.
Citera
2023-12-22, 22:00
  #102951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var en duns som lät högt i lägenheten under. I Johannas lägenhet hördes dunsen sannolikt inte alls lika mycket. Ljud genom golv i hus fungerar så.

Om badrumsdörren dessutom var stängd hördes dunsen säkert inte alls utanför badrummet i Johannas lägenhet. Särskilt inte inne i sovalkoven under snedtaket i andra händen av lägenheten.

Vart var liket när Maja gick på toa ?
Citera
2023-12-22, 22:18
  #102952
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Vart var liket när Maja gick på toa ?


Enligt mumsbullen så släpade Johanna ut Tove till förrådet när Maja ville kissa och när Maja var färdig på toa så släpade Johanna in Tove till lgh igen trots att polisen undersökte förrådet i jakten på Tove och såg inte varken fotspår eller släpspår i dammet som täckte golvet i förrådet, så den endaste förklaringen måste vara att Tove svävade fritt en meter över golvet i förrådet.

Ja du ser själv orimligheterna i dessa vansinnes historier.
Citera
2023-12-22, 22:34
  #102953
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Vart var liket när Maja gick på toa ?

Hur ska jag kunna veta det?
Citera
2023-12-23, 00:43
  #102954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur ska jag kunna veta det?
Du verkar ju veta allt annat om hur det gick till?
Citera
2023-12-23, 01:23
  #102955
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Du verkar ju veta allt annat om hur det gick till?

Du måste ha misstagit mig för något av trollen i tråden, det är de som påstår att de vet allt om hur det gick till och vem som gjorde exakt vad och allt vad det är. Något av trollen som först berättade att hen inte hade någon kopplng alls till Vetlanda och frågade om olika saker, bor plötsligt där och vet allt om folks barndom, uppväxt och hemförhållanden, till exempel.

Eller så är allt de påstår bara fantasier, påhitt och lögner, rent förtal.

Några av trollen sprider lögner om att Maja är en knarkare, men de missade att polisen tog blodprover på Maja och hon hade inga spår av knark i kroppen. Så vi vet att hon inte är det.

Toves kropp kan ha varit på flera olika platser när Maja gick på muggen, det har jag redogjort för många gånger i tråden. Men exakt vart den befann sig, det vet nog bara Johanna.
Citera
2023-12-23, 03:47
  #102956
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du måste ha misstagit mig för något av trollen i tråden, det är de som påstår att de vet allt om hur det gick till och vem som gjorde exakt vad och allt vad det är. Något av trollen som först berättade att hen inte hade någon kopplng alls till Vetlanda och frågade om olika saker, bor plötsligt där och vet allt om folks barndom, uppväxt och hemförhållanden, till exempel.

Eller så är allt de påstår bara fantasier, påhitt och lögner, rent förtal.

Några av trollen sprider lögner om att Maja är en knarkare, men de missade att polisen tog blodprover på Maja och hon hade inga spår av knark i kroppen. Så vi vet att hon inte är det.

Toves kropp kan ha varit på flera olika platser när Maja gick på muggen, det har jag redogjort för många gånger i tråden. Men exakt vart den befann sig, det vet nog bara Johanna.

Maja har själv berättat att hon haft en hashpsykos. Det finns också uppgifter i FUP att hon snortat kokain.

Är det så här människorna runt MH hanterar verkligheten? Stoppar huvudet i sanden och vägrar acceptera det de inte vill se? Då förstår jag att MH är en mästare på att ljuga. Det är bara att hon berättar det folk vill höra så är hon van att bli trodd. Verkligheten är för otäck. Ungefär som @Notknapparen här i tråden. Hellre hitta på godtrogna långa sagor än att våga se sanningen. MH kan lura i dem vad som helst. Och det har hon säkert gjort också.

Det är detta naiva självbedrägeri som gjort det möjligt för MH att segla under radarn. Att slippa konsekvenser för vad hon gjort. Om föräldrarna inte varit så godtrogna så hade hon fått ta konsekvenserna långt tidigare, innan det gått så här långt. Då hade hon lärt sig vad som accepterades och vad som inte accepterades i samhället. Och då kanske TT fått fortsätta leva sitt liv? Om det bara varit en kamp mellan TT och JJ så hade hon åtminstone haft en chans.

Idag såg jag någon som var väldigt lik TT. M*y, kanske? Så söt och såg så lugn och trygg ut. Varför hatade de TT så mycket så hon inte fick fortsätta leva för dem? Lågbegåvade MH var med och dödade läkarstudenten TT? Och hon har inte ens vett att skämmas? Och inte hennes föräldrar heller, tydligen.

Om de accepterat att de inte kunde få barn så hade MH inte ens varit i Vettlanda och JJ hade inte haft någon som bekräftat hennes hat och mörka fantasier. Att tro att man ska bli bra föräldrar och att köpa ett par barn när man inte kan få egna är självbedrägeri på hög nivå. Att leka lyckliga familjen för att man vill ha barn. En pastor borde veta vad som kan hända om någon tar barn-frågan i egna händer. Det är bara att se på Abraham och konflikten mellan judar och muslimer.
__________________
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-12-23 kl. 04:18.
Citera
2023-12-23, 07:14
  #102957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
När jag läser ditt första inlägg i tråden, undrar jag hur du så fatalt har kunnat missa att Maja inte vill eller har något intresse av Johannas hämndaktioner.
Maja vill inte delta, hon vill hänga med sin nyfunna bästis, sova över och göra allt som andra barn och tonåringar sysslat med under alla år, men Maja har aldrig haft en bästis att sova över hos, hon inser att för att kunna sova över, måste hon vänta på att Johanna gör någon håmndaktion.
Deltar Maja?
Inte direkt, hon vill inte. Hon låtsas må dåligt för att slippa, men Johanna går på och accepterar inte ett nej.
Det är rätt uppenbart att Maja tagit skit för att "få ha kvar sin bästis".
Ser du inte det?

Sanningen är att Maja MÅSTE ingenting, hon VALDE.

Hon VALDE att hålla tyst ang bränderna där flertalet personer kunnat brinna inne, hon VALDE att inte varna dessa trots sin vetskap om vad som kunde ha hänt. I stället så VALDE hon att ställa frågan till JJ hur det gick!

Kanske hon även VALDE att hjälpa till i badrummet. Dessutom har hon sin egen orsak nu (svartsjuka) när hennes kk spunnit på TT strax innan mordet.

Märkligt hur mycket du säger dig veta ang Maja, hur vet du att hon inte sovit över hos någon av kompisarna hon hade (bevisligen hade hon kompisar trots att du hävdar motsatsen!)?
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-12-23 kl. 07:59.
Citera
2023-12-23, 07:55
  #102958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det enda som spelar någon roll, är att Maja inte dödade Tove. Hon kanske höll för öronen? Hon kanske sov? Hon var inte i badrummet, det är utrett så långt det gått och hade en rekonstruktion gjorts, hade det varit mer än övertydligt för samtliga som påstår att hon var det.

Maja kanske var med i badrummet... nu finns det bara två kvar som VET.

Vad vi vet är Maja frikänd i brist på bevis, inte för att hon är bevisat oskyldig.

Som du skriver... det är många "kanske" i detta fall. Alltså ingen som VET (förutom de två ljugande kvinnorna).

Vad som framkommit vid en rekonstruktion är det heller ingen som VET!
Citera
2023-12-23, 08:44
  #102959
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Sanningen är att Maja MÅSTE ingenting, hon VALDE.

Hon VALDE att hålla tyst ang bränderna där flertalet personer kunnat brinna inne, hon VALDE att inte varna dessa trots sin vetskap om vad som kunde ha hänt. I stället så VALDE hon att ställa frågan till JJ hur det gick!

Kanske hon även VALDE att hjälpa till i badrummet. Dessutom har hon sin egen orsak nu (svartsjuka) när hennes kk spunnit på TT strax innan mordet.

Märkligt hur mycket du säger dig veta ang Maja, hur vet du att hon inte sovit över hos någon av kompisarna hon hade (bevisligen hade hon kompisar trots att du hävdar motsatsen!)?

Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Maja kanske var med i badrummet... nu finns det bara två kvar som VET.

Vad vi vet är Maja frikänd i brist på bevis, inte för att hon är bevisat oskyldig.

Som du skriver... det är många "kanske" i detta fall. Alltså ingen som VET (förutom de två ljugande kvinnorna).

Vad som framkommit vid en rekonstruktion är det heller ingen som VET!
Det finns bara en person som vet vad som skedde när Tove dog och hur det kommer sig att likhundarna inte känt liklukt i lägenheten.
Det finns bara en självklar plats och förklaring, avsaknad av matta? Någonting reagerade poliserna på med just mattorna... och förrådet i trapphuset, var rymligt, där kikade polisen in ett halvår efter brottet...

Gällande Majas vänner, har jag försökt förklara, ur ett autistiskt perspektiv, det är glasklart att Maja räjnar upp "vännerna" från comeback...är det verkligen "vännner"? Att "räkna upp klasskompisar?"

Edit:
Maja valde inte, hon manipulerades av Johanna, där Johannas vidrigheter "normaliserades".
Stockholmssyndromet?
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-12-23 kl. 08:48.
Citera
2023-12-23, 09:17
  #102960
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det enda som spelar någon roll, är att Maja inte dödade Tove. Hon kanske höll för öronen? Hon kanske sov? Hon var inte i badrummet, det är utrett så långt det gått och hade en rekonstruktion gjorts, hade det varit mer än övertydligt för samtliga som påstår att hon var det.
Hur går det Mumsbulle?
Inget svar sen igår.

Du brukar ju var snabba som en reptil och kasta dig in i diskussioner.
Ofta utan att ha en aning om vad som ens diskuteras.

Kan du säga mig hur det är utrett att Maja inte var i badrummet utifrån nedanstående kommentar jag gav.

"HovR bedömde det som osannolikt att Maja sov.

HovR bedömde även att mordet skedde kl 02.30 enligt domen, relaterat till de ljud som grannen hör i badrummet.
I samma veva ringer grannen på 2 ggr.

Majas stegserie var 02.19 till 02.26 om jag inte missminner mig.
Sen är hon stilla men kl 02.33 tänds hennes mobil.

Vad är det som säger att Maja inte satt på badrumsgolvet från 02.26 (ingen stegserie) och tänder mobilen kl 02.33 - dvs att hon då släppt Toves armar, reagerat på ringsignalen och tar upp mobilen i ren reflex?
Ev för att kolla klockan.

Sen är hon fortsatt stilla, vilket skulle kunna matcha att de satt chockade en stund.
Stilla för att lyssna efter mer ljud då det ringt på dörren är en annan möjlighet.

Sen öppnas och stängs ytterdörren vilket högst troligt är Johanna som lyssnar efter ljud. Om kusten är klar i trapphuset.

Kl 02.43 rör sig Maja igen, fram till 02.48.
Vid 03 så svarar hon på sms från Johanna."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in