Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Du måste ha misstagit mig för något av trollen i tråden, det är de som påstår att de vet allt om hur det gick till och vem som gjorde exakt vad och allt vad det är. Något av trollen som först berättade att hen inte hade någon kopplng alls till Vetlanda och frågade om olika saker, bor plötsligt där och vet allt om folks barndom, uppväxt och hemförhållanden, till exempel.
Eller så är allt de påstår bara fantasier, påhitt och lögner, rent förtal.
Några av trollen sprider lögner om att Maja är en knarkare, men de missade att polisen tog blodprover på Maja och hon hade inga spår av knark i kroppen. Så vi vet att hon inte är det.
Toves kropp kan ha varit på flera olika platser när Maja gick på muggen, det har jag redogjort för många gånger i tråden. Men exakt vart den befann sig, det vet nog bara Johanna.
Maja har själv berättat att hon haft en hashpsykos. Det finns också uppgifter i FUP att hon snortat kokain.
Är det så här människorna runt MH hanterar verkligheten? Stoppar huvudet i sanden och vägrar acceptera det de
inte vill se? Då förstår jag att MH är en mästare på att ljuga. Det är bara att hon berättar det folk
vill höra så är hon van att bli trodd. Verkligheten är för otäck. Ungefär som @Notknapparen här i tråden. Hellre hitta på godtrogna långa sagor än att våga se sanningen. MH kan lura i dem vad som helst. Och det har hon säkert gjort också.
Det är detta naiva självbedrägeri som gjort det möjligt för MH att segla under radarn. Att slippa konsekvenser för vad hon gjort. Om föräldrarna inte varit så godtrogna så hade hon fått ta konsekvenserna långt tidigare, innan det gått så här långt. Då hade hon lärt sig vad som accepterades och vad som inte accepterades i samhället. Och då kanske TT fått fortsätta leva sitt liv? Om det bara varit en kamp mellan TT och JJ så hade hon åtminstone haft en chans.
Idag såg jag någon som var väldigt lik TT. M*y, kanske? Så söt och såg så lugn och trygg ut. Varför hatade de TT så mycket så hon inte fick fortsätta leva för dem? Lågbegåvade MH var med och dödade läkarstudenten TT? Och hon har inte ens vett att skämmas? Och inte hennes föräldrar heller, tydligen.
Om de accepterat att de inte kunde få barn så hade MH inte ens varit i Vettlanda och JJ hade inte haft någon som bekräftat hennes hat och mörka fantasier. Att tro att man ska bli bra föräldrar och att köpa ett par barn när man inte kan få egna är självbedrägeri på hög nivå. Att leka lyckliga familjen för att man
vill ha barn. En pastor borde veta vad som kan hända om någon tar barn-frågan i egna händer. Det är bara att se på Abraham och konflikten mellan judar och muslimer.