Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nej, till skillnad från dig utger jag mig på inget vis vara någon juridisk expert.
Du "tog dig an" mercedes fråga, som någon som var den som kunde svara.
Jag har däremot efterfrågat om någon med juridisk kunskap kan svara på frågan.
Ta och tagga ner, din skenheliga fjant.
Den som tog sig an det hela var du.
Jag förväntar mig svar från Mercedes som jag skrev - den som ursprungligen ställt frågor kring det som skrevs och citerade mig.
Du åberopade objektivitetsprincipen - som om det hade nån bäring i att ÅK såg Maja som oskyldig.
Jag gav ett svar på den process som startar vid stämningsansökan, delgivning, väckt åtal och vidare upp i HovR.
Varav det givetvis vävs samman, de står med samma grund, samma formuleringar om att båda ska dömas till mord.
Men nästa ÅK kompletterar med mer rubriceringar kring Maja.
Citat:
Att sätta sig in i ett fall tar tid, och jag har mycket svårt att se att chefsåklagaren bett om att Wilhelsson ska hålla samma linje som Rullman. Det ansvaret borde ligga på Wilhelsson själv.
Jag drar slutsatsen att Klarefors utsett denna åklagare efter kompetens och tid och inte efter inställning, vilket inte skulle vara ett objektivt sätt att arbeta på.
Citat:
Jag vet inte, men tror inte att Chefsåklagaren Klas Lorefors valde ut Wilhelmsson utefter vilken ställning han hade i skuldfrågan.
Vad i hela friden pratar du om?
Kompetens? Bett om att hålla samma linje?
Han är väl för fan inte ifrågasatt ang kompetens och jag har öht inte diskuterat några urvalskriterier som du gissar kring.
Att ÅK kan lottas är jag fullt medveten om men det är helt ovidkommande.
Fattar du inte att rubriceringen fortsatt och i huvudsak är mord?
Att i värsta fall (för ÅK) så träder förslag övriga in. Förhoppningsvis, ur ett annat perspektiv:
Det nästbästa hade varit om han fått sin vilja fram ang komplement då hade hon iaf suttit i fängelse.
Han la till alternativa för att om bevisningen inte skulle räcka till så kunde hon iaf dömas för annat.
Jag skrev den här meningen:
"Vad jag påstår, till skillnad från dig, är att det vore mer än rättsvidrigt att i huvudsak driva rubriceringen gemensamt och i samråd i HovR - men anse att personen är oskyldig."
Om Wilhelmsson:
(..)
"Han anser även att det finns utrymme att slå fast en morddom med tidsbestämt straff och uppgav på torsdagen att 19-åringens uppsåt inte var helt tydligt." SvD
Citat:
Jag har ingen som helst offerkofta på mig. det är något som du klistrar på mig som ett försvar så fort du blir ifrågasatt.
I högsta grad och om vi fortsätter ang det du nu lagt dig i, så förvandlas troligen koftan från ylle till vadmal eller rent tagel.
Googla, du kan säkert få mer svar där.