Citat:
Ursprungligen postat av
Wheatstack
Håller med 100%. Historia, vetenskap och sport är mina (och många andra mäns om man ska generalisera lite) favoritområden. SVTs muren har en mycket bättre bredd på frågorna. Vore intressant om nån orkade sammanställa kategorierna på frågorna från hela På Spåret-säsongen...
Skulle också önska större bredd i musikfrågorna, inte nödvändigtvis själva musiken utan även frågor om musik. Klassisk musik eller kompositörer förekommer extremt sällan, även lite äldre musik från 1900-talet typ från 50-60-talet känns underrepresenterad.
Visst att Luuk och Lindström har sina intresseområden, men måste de styra frågeutbudet så kolossalt?
Mina med, fast jag är kvinna😅 jag kan inga konstnärer, nästan ingen utländsk maträtt eller sås och oftast inte musiken. Alltså jag känner oftast igen den men vet inte vad bandet heter. Är uppenbarligen helt okultiverad. Fast jag kunde ju iallafall vad Voldemorts orm heter härom veckan och det kunde ingen i programmet, bonuspoäng.
Nä men jag tycker bara man kunde göra det lite mer folkligt med fler ämnen, alla är ju inte kultur- eller litteraturvetare från Södermalm. Och fler deltagare med olika bakgrund också, det måste ju inte bara bara kulturpersonligheter från P3. Man kan ha med typ idrottare, diverse halvkända personer från myndigheter med teknisk bakgrund, osv. De som är med nu är ju ändå inte ”kändisar”, vet knappt vem någon är förutom Gry och syskonen kücükaslan.