2023-12-17, 16:50
  #21841
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visst att man får ha överseende med att Luuk/Lindström inte är lika sportintresserade som Oldsberg var

Det är inte Luuk och Lindström som skriver frågorna och ledtrådarna, även om dom ofta antyder det.
Citera
2023-12-17, 17:59
  #21842
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förvisso tycker jag det var ovanligt lätt i gårdagens program . Men i övrigt har du en väldig poäng gällande nivån på frågorna . Visst att man får ha överseende med att Luuk/Lindström inte är lika sportintresserade som Oldsberg var , men lite mer variation på utbudet av frågorna får det gärna vara . Jag tror personligen att jag är lite för ung för programmet .

Så mycket matfrågor hela tiden ...
Citera
2023-12-17, 21:42
  #21843
Medlem
Wheatstacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men alltså på spåret, vill de inte ha några tittare? Varje program har 2 musikfrågor där man ska kunna rockband från 70-talet och 2 frågor om maträtter från Asien och Sydamerika. Plus minst en fråga om konst. Nästan aldrig några frågor om historia, vetenskap eller sport, och finns det några så är de löjligt lätta. Mycket lättare än kulturfrågorna sett till nivå inom sitt ämne. Det har ju blivit alldeles för kultursnobbigt. Man måste vara kulturhistoriker för att tycka det är kul.

Håller med 100%. Historia, vetenskap och sport är mina (och många andra mäns om man ska generalisera lite) favoritområden. SVTs muren har en mycket bättre bredd på frågorna. Vore intressant om nån orkade sammanställa kategorierna på frågorna från hela På Spåret-säsongen...

Skulle också önska större bredd i musikfrågorna, inte nödvändigtvis själva musiken utan även frågor om musik. Klassisk musik eller kompositörer förekommer extremt sällan, även lite äldre musik från 1900-talet typ från 50-60-talet känns underrepresenterad.

Visst att Luuk och Lindström har sina intresseområden, men måste de styra frågeutbudet så kolossalt?
Citera
2023-12-18, 20:05
  #21844
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Håller med 100%. Historia, vetenskap och sport är mina (och många andra mäns om man ska generalisera lite) favoritområden. SVTs muren har en mycket bättre bredd på frågorna. Vore intressant om nån orkade sammanställa kategorierna på frågorna från hela På Spåret-säsongen...

Skulle också önska större bredd i musikfrågorna, inte nödvändigtvis själva musiken utan även frågor om musik. Klassisk musik eller kompositörer förekommer extremt sällan, även lite äldre musik från 1900-talet typ från 50-60-talet känns underrepresenterad.

Visst att Luuk och Lindström har sina intresseområden, men måste de styra frågeutbudet så kolossalt?

Mina med, fast jag är kvinna😅 jag kan inga konstnärer, nästan ingen utländsk maträtt eller sås och oftast inte musiken. Alltså jag känner oftast igen den men vet inte vad bandet heter. Är uppenbarligen helt okultiverad. Fast jag kunde ju iallafall vad Voldemorts orm heter härom veckan och det kunde ingen i programmet, bonuspoäng.

Nä men jag tycker bara man kunde göra det lite mer folkligt med fler ämnen, alla är ju inte kultur- eller litteraturvetare från Södermalm. Och fler deltagare med olika bakgrund också, det måste ju inte bara bara kulturpersonligheter från P3. Man kan ha med typ idrottare, diverse halvkända personer från myndigheter med teknisk bakgrund, osv. De som är med nu är ju ändå inte ”kändisar”, vet knappt vem någon är förutom Gry och syskonen kücükaslan.
Citera
2023-12-18, 21:49
  #21845
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men alltså på spåret, vill de inte ha några tittare? Varje program har 2 musikfrågor där man ska kunna rockband från 70-talet och 2 frågor om maträtter från Asien och Sydamerika. Plus minst en fråga om konst. Nästan aldrig några frågor om historia, vetenskap eller sport, och finns det några så är de löjligt lätta. Mycket lättare än kulturfrågorna sett till nivå inom sitt ämne. Det har ju blivit alldeles för kultursnobbigt. Man måste vara kulturhistoriker för att tycka det är kul.

Lika förbannat har de otroligt många tittare. Över två miljoner nu senast.
Citera
2023-12-22, 20:02
  #21846
Medlem
Crapmagics avatar
Deltagarna i första klass är helt okända
Citera
2023-12-22, 20:05
  #21847
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Deltagarna i första klass är helt okända
Åh, avgasröret är tillbaka
Citera
2023-12-22, 20:06
  #21848
Medlem
Crapmagics avatar
Biskviköping
Citera
2023-12-22, 20:17
  #21849
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det är inte Luuk och Lindström som skriver frågorna och ledtrådarna, även om dom ofta antyder det.
Det är ett gäng A-lagare i Vitabergsparken som skriver ledtrådarna, men redaktionen skriver svaren


"Lustans Lakej" HAHAHAHAHAHAHHAHAHA fortsätter Luuk å garva åt Ahlsing 2.0 aka Ica Jerry.
mens publiken tiger, varför har publiken sådana svårigheter att fatta vinken?
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-22 kl. 20:23.
Citera
2023-12-22, 20:18
  #21850
Medlem
peterZiipens avatar
Blev lite orolig där - hade gått 2 avsnitt utan att Lindström ätit. Nu är allt i sin ordning igen.
Citera
2023-12-22, 20:19
  #21851
Medlem
miss-fires avatar
Å äntligen fick Fredrik svulla i sig en kor efter ha varit på "diet" i fem program.
Citera
2023-12-22, 20:28
  #21852
Medlem
Crapmagics avatar
Har John Ossi Sveriges fulaste sämsta sångröst? den stinker gubbtestosteron
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2023-12-22 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in