2023-12-16, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är möjligt att mitt minne börjar svika mig , men både Falun och Peking har väl varit med som resmål relativt nyligen?
Det måste varit den här säsongen. Exakt samma frågor.
Citera
2023-12-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Det måste varit den här säsongen. Exakt samma frågor.

Falun senast 2015
Beijing senast 2011
Citera
2023-12-16, 09:24
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Hennes tuttar är i världsklass.

Denna donnan ska ha varit riktigt pilsk av sig fram till 25 år.

Verkar vettig och smart också. Bra generation av kvinnor från 70-talet.
I den andra buren var det inte världsklass på tuttarna. Inga tuttar alls faktiskt.

Jämförelsevis, efter några veckor med tondöva Ka och usla deltagare, var musiken och de tävlande den här kvällen riktigt bra.

Tack vare lätta frågor fick båda lagen ganska höga poäng och de kan de ha nytta av senare när det drar ihop sig till finaler.
Citera
2023-12-16, 10:40
Medlem
Kaah kom tillbaka, allt är förlåtet.
Citera
2023-12-16, 11:19
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
Jag tänker på när hon ledde Körslaget för en sisådär 15 år sen och man kunde se hennes pattar genom klänningen.

Är dom äkta?
Citera
2023-12-16, 11:28
Medlem
mensverkets avatar
Vafan ser Cecilia i Marcus Berggren?

Sofia är knullvänlig precis som Cecilia.
Citera
2023-12-16, 11:50
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Vafan ser Cecilia i Marcus Berggren?

Sofia är knullvänlig precis som Cecilia.
De är inte släkt.
Citera
2023-12-16, 12:16
Medlem
Knotknets avatar
Frågan om Torsk på Tallinn hade fel facit. De åker inte till Tallinn i filmen, de åker till stad Paldiski.
Citera
2023-12-16, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Så Grys lag gav två svar, Monopolet och Alko, utan att veta vilket som tillhörde vilket land av Norge och Finland.
Skumt att det godkändes rakt av.
Reagerade också på det
Citera
2023-12-16, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Toksvår omgång

Bejing klarade man på 4 poäng, Falun på 6p,Leeds inte alls. Tidvis omöjliga frågor ,tycker man. Plockade ihop 24 poäng i Duo-appen , där finns trots allt ledtrådar. 50% lyckade gissningar.

Det börjar bli lite väl esoterisk det hela tycker man. Hur kan alla tävlanden vara så allmänbildat,frågar man sig ?
Va? Tycker det var vi-i-femman nivå på detta. Fick mer poäng än jag fått tidigare.
Citera
2023-12-16, 13:24
Medlem
Men alltså på spåret, vill de inte ha några tittare? Varje program har 2 musikfrågor där man ska kunna rockband från 70-talet och 2 frågor om maträtter från Asien och Sydamerika. Plus minst en fråga om konst. Nästan aldrig några frågor om historia, vetenskap eller sport, och finns det några så är de löjligt lätta. Mycket lättare än kulturfrågorna sett till nivå inom sitt ämne. Det har ju blivit alldeles för kultursnobbigt. Man måste vara kulturhistoriker för att tycka det är kul.
Senast redigerad av Trues245 2023-12-16 kl. 13:25. Anledning: Fel ord
Citera
2023-12-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men alltså på spåret, vill de inte ha några tittare? Varje program har 2 musikfrågor där man ska kunna rockband från 70-talet och 2 frågor om maträtter från Asien och Sydamerika. Plus minst en fråga om konst. Nästan aldrig några frågor om historia, vetenskap eller sport, och finns det några så är de löjligt lätta. Mycket lättare än kulturfrågorna sett till nivå inom sitt ämne. Det har ju blivit alldeles för kultursnobbigt. Man måste vara kulturhistoriker för att tycka det är kul.
Förvisso tycker jag det var ovanligt lätt i gårdagens program . Men i övrigt har du en väldig poäng gällande nivån på frågorna . Visst att man får ha överseende med att Luuk/Lindström inte är lika sportintresserade som Oldsberg var , men lite mer variation på utbudet av frågorna får det gärna vara . Jag tror personligen att jag är lite för ung för programmet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in