Är det något jag lärt mig genom åren är att de som anklagar andra för saker oftast gör samma saker själv, speciellt inom politiken. Andra exempel är folk som säger nu ska vi vara ärliga.. De flesta personer tycker det är så självklart att vara ärlig att detta inte behöver påpekas osv..
Jag gillar iofs Trump även om jag inte gillar att hans politik påverkar Sverige och EU negativt (men inte så negativt som Bidens politik som snart kommer göra att vi har ett 3e världskrig på Svensk mark och i Europa. Sedan har Trump inte fel i allt även om det påverkar oss negativt. T.ex. tvingade han EU länder att själva betala för sitt försvar. Det är ju inte riktigt rätt att USA ska bekosta vårat skydd och att vi därför själva skiter i att chippa in.. Självklart ska alla länder som ingår i en militärpakt bidra.. Blir ju lite knepigt om man kommer överrens att om ett land i alliansen blir attckerat ska alla hjälpa till att försvara det och därefter skiter man i att investera i försvaret så om ens eget land blir anfallet ska man kräva hjälp av de andra men om de blir attackerade så "sorry guys.. vi har inga fungerande vapen kvar för vi har inte investerat något i militären på 30 år..."
Nu förstår jag inte vad du menar..
https://www.youtube.com/shorts/pQm4OCJsrPU
Ja folk här är så hjärnskadade att de inte klarar att lägga pusslet längre. De tror fan på allt MSM tutar i dem.. Invaderade Ryssland Ukraina när Trump var president?
2014 var Obama president när de invaderade Krim
2021 kom Biden till makten (Obama regering v2) och ett år senare invaderade Ryssland Ukraina igen..
Men på något sätt är det Trumps fel att Putler invaderade Ukraina..
Trump avslutade ju krig för han tycker det är onödigt slöseri med Amerikanska liv och pengar men ändå är han största hotet till kärnvapenkrig när det är Biden som pumpar in vapen i Ukraina och Pushar Putin trots att denne vid flera tillfällen anspelat på kärnvapen..
Folk är verkligen dumma i huvudet.
Putin tycka vad man tycka vill invaderade inte Ukraina under alla år som president förrän de hade sitt (sannolikt CIA startade) upplopp och helt plötsligt absolut skulle gå med i NATO.. Då säkrade Ryssland sin militärbas på Krim. De flesta stormakter skulle agerat på samma sätt.. utom möjligtvis Obama USA som förmodligen hade nukat hela landet..
Det är väl snarare tvärt om, det var en ganska bra period för USA när Trump var president. Arbetslösheten bland svarta tex har väl aldrig varit så låg. Corona ställde ju till det och deras (Trump o co) agerande var väl inte kanonbra men det fanns ju länder som hanterade det sämre..
Tyvärr påverkas alla idioter av sådant.. De tror ingen rök utan eld.. Samma om Ulf Kristersson skulle bli åtalad för pedofili 4 gånger.. Även om han blev frikänd i total brist på några som helst bevis skulle det skapa beröringsskräck och många idioter skulle tro att det är klart att han är peddo annars skulle han ju inte blivit åtalad....
Trollar du eller?
Jo Trump som stoppade massa onödiga krig är ett hot mot världsfreden och Senil Biden som pumpar in vapen i Ukrainan och hetsar mot såväl Ryssland som Kina är inte ett hot mot välfärden... Biden som såg till och spränga sina allierades infrastruktur (NS) och skicka hela Europa ner i ekonomiskt kaos och vara en stor del till inflationen här är något positivt..
Jag vet bara att min ekonomi var säkrare och framtiden såg ljusare ut när Trump var president även om han tog en del beslut som var dåliga för oss och EU men bra för USA... Men så borde fler ledare agera.. De SKA sätta sin egen befolkning först. Tänk om våra politiker tex hade sett till Svenskarnas väl och ve i första hand istället för att ge ut bidrag till alla dysfunktionella stater och ta hit o gulla med deras medborgare på svenskarnas bekostnad...