Citat:
Ursprungligen postat av
Unoboss
Ja absolut men är det inte uppfattat att regionerna i fråga vill tillhöra Ryssland.
Kriget är helt onödigt.
Ja och vad spelar det för roll? Jävla mähä asså. Ja om en person skriver saker som skadar Sverige som stat även om det är sant kan åka in i finkan som JG fast nu är lagen skärpt. Tack!
Partier ska ha en grund annars finns det ingen jävla mening för fan. Politiker kan absolut byta paritet men de kan inte gå till överdrift heller men va fan politiska partier ska ha en grund ideologi. Varför ska vi ha 8 partier som vänder kappan månad för månad? Är det sunt?
Jag tror Schweiz har direkt demokrati. Men det är en dröm dock anser jag att NATO ansökan är stort nog att ha en folkomröstning om.
Fanns ingen majoritet att tillhöra Ryzzland i någon av regionerna innan Ryzzland höll "folkomröstningar" i de ockuperade områdena. Vi är tillbaka där att man måste acceptera majoritetens beslut även om det inte är det som man personligen vill.
JG, jag antar du syftar på Jan Guillou, åkte i fängelse för spioneri. Även journalister kan dömas för spioneri.
Jag och de flesta andra föredrar partier och politiker som anpassar sig efter verkligheten. Att in absurdum hålla fast vid en idé när förutsättningarna så radikalt förändras är vansinnigt.
Schweiz ha inte så direkt demokrati som du inbillar dig, de springer inte och röstar om triviala frågor som om butiker ska få hålla öppet på söndagar eller om förskola ska erbjudas från 5 eller 6 års ålder.
Problemet med Schweiz demokrati är satt så pass får röstar i de olika folkomröstningarna ofta nere på 20-30 procent av de röstberättigade, så det kan bli så att 11 procent beslutar vad de resterande 89 procenten ska göra.