2023-12-22, 04:19
Medlem
Kiddieoxos avatar
40 sidor med inlägg från personer som inte är "vi".
Onekligen behöver vi förbereda oss för krig eftersom intresset från främmande makt onekligen är stort.
Vad representanter för makten bör fråga sig är vad en allt mindre svensk befolkning innebär för försvarsförmågan i längden.
Det är många pissliberaler som Oksanen och Ramstorp som tror att de kan forma blattarna till något användbart men det kan man inte återvandring är essentiellt för Sveriges fortsatta försvarsförmåga inte anpassning till islam.
Citera
2023-12-22, 04:34
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja kan inte hålla på och ändra oss hela tiden.
Lagt kort ligger. Hålla på och jaga upp sig en massa i onödan nu är bara idiotiskt. Vi kan hålla oss utanför krig, det går alldeles utmärkt.
Vi ärn enbart neutrala van, vi måste fly men åter ta simester på dumma hundarnas bekostnad...

Yalla, vaffö ska jag själv betala när det ströslas bidrag till höger och framförallt ifrån Vänster

Berätta hur Swedistan kan hållas utanför krig när Nato medlemskap är ett faktum?
Citera
2023-12-22, 05:53
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Denna ”insikt” kom till Sverige när USA beblandade sig i den svenska politiken, eller hur? Sverige var neutralt även när Hitler använde våra järnvägar under andra världskriget. Varför ska vi nu plötsligt bry oss om de konflikter som USA förorsakat? Varför ska Sverige och det svenska folket undermineras och underkasta sig USA:s vilja? Deras intentioner är extremt onda, varför ska vi plötsligt agera utifrån deras önskemål?

Är det inte dags att vi förklarar oss självständiga från USA:s fula grepp på vår politik och vår inställning till omvärlden?

Vi ska våga ställa oss emot denna dolda invasion av Sverige. Till slut kommer vi fullständigt vara under USA:s direkta order och all den politik och agendor som de driver, kommer till slut vara i vårt intresse också.

Befria Sverige från USA! Sprid ordet!

Det är ju lata, sopiga svenska regeringar utan konsekvenstänk som systematiskt kvaddat den svenska beredskapen de senaste 40 åren. Innan dess var Sverige väl rustat med beredskapslager och ett civilförsvar i toppklass.

Du tror tydligen att normaltillståndet är ett förslappat samhälle utan en tanke på de umbäranden som kan uppstå vid en internationell kris. Typiskt obildat vänsterpack med USA-tourettes
Citera
2023-12-22, 06:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vi ärn enbart neutrala van, vi måste fly men åter ta simester på dumma hundarnas bekostnad...

Yalla, vaffö ska jag själv betala när det ströslas bidrag till höger och framförallt ifrån Vänster

Berätta hur Swedistan kan hållas utanför krig när Nato medlemskap är ett faktum?
Ungern och Turkiet kommer dra Sveriges Nato ansökan i långbänk och lär inte vara klart inom närmsta decenniet. Dom vill inte ha med Sverige och alla länder måste säga ja.
Citera
2023-12-22, 06:37
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Du är varken feg eller en svikare. Tvärtom, du gjorde din plikt och strävade dessutom högt, så stor eloge för detta. Jag tackar dig och tanken var god. Men det kvittade eftersom systemet egentligen var genomkorrupt längs hela resan. Och om ledarskapet är korrupt, måste man först störta det. Man måste bli en motborgare istället för en medborgare. Så att något nytt och ärligt kan födas ur askan efter själva samhällskollapsen.

I dagens läge är det enbart karriärpolitik oavsett politisk färg, vi röstar enbart på skådespelare. Jag skiter i om ni som läser är vänster, mitten eller höger. Riksdagsvalet slår Oscarsgalan alla gånger om. Tjänstemannaansvaret hade varit bra att behållit. Men jag tror inte ens att det hade räddat nuvarande situation. Global lobbying plus att karriärpolitiker vill ha snabba, men framför allt enkla pengar. Detta är en extremt farlig cocktail. I dagens läge är det knappt korvören kvar att slås om och alla inne i Rosenbad klättrar över lik samt säljer sin mammas själ för att få tillgång till dessa få korvören. Deras nästa drag verkar vara WW3 via beslut från ett senilt äckel till ledare i USA som redan borde vara inlagd på ålderdomshem med blöja och 24/7 vak. Så fråga er själva, vem fan ska vi kriga för? Exakt för vem? Finns det ens något att försvara över huvud taget? Varför inte bara låta förfallet accelerera istället?

Amen!
Citera
2023-12-22, 06:41
Medlem
Undrar om Wallen Bergs barn och barnbarn också ska förbereda sig för krig? Eller detta gäller bara för Anderssons, Petterssons och Lundströms barn och barnbarn?
Citera
2023-12-22, 06:43
Medlem
Citat:
Ungern och Turkiet kommer dra Sveriges Nato ansökan i långbänk och lär inte vara klart inom närmsta decenniet. Dom vill inte ha med Sverige och alla länder måste säga ja.

Sverige är redan med i NATO sedan 1946. Tror du ett formellt medlemskap skulle ha någon betydelse? Ukraina är inte med och skyddas av NATO sedan 2014 NATOs proxystyrkor krigar mot Ryssland redan idag.
Citera
2023-12-22, 06:46
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Sverige är redan med i NATO sedan 1946. Tror du ett formellt medlemskap skulle ha någon betydelse? Ukraina är inte med och skyddas av NATO sedan 2014 NATOs proxystyrkor krigar mot Ryssland redan idag.
Annars skulle ju inte Turkiet och Ungern hålla på som dom gör om det inte fanns något att vinna på det.
Citera
2023-12-22, 06:51
Medlem
Citat:
Annars skulle ju inte Turkiet och Ungern hålla på som dom gör om det inte fanns något att vinna på det.

Spel för galleriet. Ungern och Turkiet vill bara jävlas lite med Sverige som de hatar efter att Sverige lekt Viktig Petter under flera år med sina pekpinnar. Turkiet och Ungern är dessutom inte intresserade av att bevara NATO som det är och vet att Ryssland är en makt att räkna med inför framtiden som även kan gynna dem, då USA och Väst står för kiss- och bajssex mellan homofiler, feminism, massinvandring, ghettofiering, kulturell dekadens osv. Sverige är redan ett analknullat NATO-land.
Citera
2023-12-22, 07:17
Medlem
Bob-Dylans avatar
Vad tror ni händer med svenskens tillgångar om det blir ens en tillstymmelse till krig?

Svenska kronan = dasspapper
Bostadsbubblan?
Blir svenska kronan dasspapper kan väl priserna nominellt öka men jag tror att mycket skulle nyktra till sig väldigt fort.

Det här landet kommer heller inte att enas i en krissituation, vi har en för heterogen befolkning, jag tror mer på splittring med tillhörande plundringar mm.
De flesta svenskar kommer fly till Norge, Danmark och vidare efter att första raketen smällt av.
Så av denna anledning lär väl sannolikt bankerna göra en Bail-In och låsa folks pengar vid händelse av krig.

Spännande tider. Sen att eliten i Sverige krigshetsare och att detta är predictive programming är uppenbart.
Citera
2023-12-22, 07:21
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Ja absolut men är det inte uppfattat att regionerna i fråga vill tillhöra Ryssland.
Kriget är helt onödigt.

Ja och vad spelar det för roll? Jävla mähä asså. Ja om en person skriver saker som skadar Sverige som stat även om det är sant kan åka in i finkan som JG fast nu är lagen skärpt. Tack!

Partier ska ha en grund annars finns det ingen jävla mening för fan. Politiker kan absolut byta paritet men de kan inte gå till överdrift heller men va fan politiska partier ska ha en grund ideologi. Varför ska vi ha 8 partier som vänder kappan månad för månad? Är det sunt?

Jag tror Schweiz har direkt demokrati. Men det är en dröm dock anser jag att NATO ansökan är stort nog att ha en folkomröstning om.

Fanns ingen majoritet att tillhöra Ryzzland i någon av regionerna innan Ryzzland höll "folkomröstningar" i de ockuperade områdena. Vi är tillbaka där att man måste acceptera majoritetens beslut även om det inte är det som man personligen vill.

JG, jag antar du syftar på Jan Guillou, åkte i fängelse för spioneri. Även journalister kan dömas för spioneri.

Jag och de flesta andra föredrar partier och politiker som anpassar sig efter verkligheten. Att in absurdum hålla fast vid en idé när förutsättningarna så radikalt förändras är vansinnigt.

Schweiz ha inte så direkt demokrati som du inbillar dig, de springer inte och röstar om triviala frågor som om butiker ska få hålla öppet på söndagar eller om förskola ska erbjudas från 5 eller 6 års ålder.

Problemet med Schweiz demokrati är satt så pass får röstar i de olika folkomröstningarna ofta nere på 20-30 procent av de röstberättigade, så det kan bli så att 11 procent beslutar vad de resterande 89 procenten ska göra.
Citera
2023-12-22, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Vad tror ni händer med svenskens tillgångar om det blir ens en tillstymmelse till krig?

Svenska kronan = dasspapper
Bostadsbubblan?
Blir svenska kronan dasspapper kan väl priserna nominellt öka men jag tror att mycket skulle nyktra till sig väldigt fort.

Det här landet kommer heller inte att enas i en krissituation, vi har en för heterogen befolkning, jag tror mer på splittring med tillhörande plundringar mm.
De flesta svenskar kommer fly till Norge, Danmark och vidare efter att första raketen smällt av.
Så av denna anledning lär väl sannolikt bankerna göra en Bail-In och låsa folks pengar vid händelse av krig.

Spännande tider. Sen att eliten i Sverige krigshetsare och att detta är predictive programming är uppenbart.

Det kommer inte att bli något krig, dels för att svensken inte kan/vill kriga och kommer att ge upp precis som man gör med allt annat i dagens Sverige när man får på käften av rappande kaozbabbar på gatuhörnet på daglig basis, dels för att Ryssland inte har intresse av Sverige, såvida inte Sverige slutar muckar bråk som man nu gjort under flera år.

Sverige är under ockupation sedan lång tid av främmande makt och det är inte Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in