Mimmi verkar vara en bedrövlig människa faktiskt som inte bryr sig något större om andras känslor. Hon vill framstå som gullig, snäll och lite oskyldig. Men det blir framtvingat och hon känns inte som en godhjärtad person alls, snarare tvärtom. Jag stör mig på när hon pratar om pirr, hon är en vuxen kvinna och inte en tonåring. Det roligaste av allt är att Erik tog att bli ratad bättre än Jimmy. Erik verkar ändå ha accepterat situationen och tagit det hela med ro medans Jimmy bara inte kan gå vidare. Jag fattar inte vad han ser hos Mimmi! Släpp henne och var glad att du slapp undan, det är mina ord på vägen till Jimmy. Han kommer träffa en tjej som älskar honom och som han kan känna sig trygg med. Han är livrädd att bli sviken stackarn. Jag tror inte längre att Erik är en aggressiv person med psykopatdrag, det blev nog väldigt fel och mycket vinklat för bra tv.
Mariette och Micke. Vad finns det att säga. Det glädjer mig att hon verkar inom SD. Folk behöver få se att det är högst normala vanliga svenskar som röstar på detta parti. Många idioter tror att det bara är skinheads men det är 30% av hela svenska folket som lagt sin röst på sd och det är ingen homogen grupp utan människor från olika samhällsskikt och bland de finns många kvinnor. Nåväl önskar de stort lycka till. Jenny var ju kär innan hon ens träffat Micke. Hon grät när hon kom ut från speed dejten och sa att hjärtat ville ha mer. Lite mer nyanserad skulle hon nog vara för att lättare träffa rätt kärleken, det blir ju svårt när man faller pladask för människor man typ träffat i 5 minutrar. Men jag tycker hon ser bra ut för sin ålder och är en passionerad kvinna. Hon kommer hitta en likadan gubbe som hon kan vara djup med och bli älskad.
Så har vi vår Jens. Inte mycket hade förändrats där sedan i somras. Han hade inte kommit över Alexandra det var tydligt. Han kommer också hitta en tjej nu när han varit med på tv. Förutom att han behandlade Sabina väldigt nonchalant så tycker jag Jens verkar genuin och det finns nog många kvinnor som vill bli bondmora på hans gård och avla fram några arvingar, mini-Jens. Alexandra är ju en idiot faktiskt, visst väldigt ung och det är det enda hon har till sitt försvar. Om hennes känslor för Jens svalnade när hon kom till gården så undrar jag varför hon gång på gång gav honom bekräftelse och sa att hon hade känslor. Hon var också den enda som grät när han var på dejt med andra. Ett ofattbart beteende och jag utser henne till årets sämsta person i bonde söker fru 2023.
Motsatsen till Alexandra är den bästa personen genom tiderna, Sabina.Det var härligt att se henne igår så snygg med lite mörkare hårfärg och den där kappan som avslöjade hennes former. Hon är naturligt vacker, inte en massa smink heller men jag älskar hennes långa naglar. Hade gärna blivit kliad på ryggen med dom

En så fin tjej alltså. Jag var lite orolig när jag såg trailern att hon skulle ringa Jens och förnedra sig men icke. Hon går från klarhet till klarhet och har insett att hon borde åkt hem och att Jens inte såg henne. Bra Sabina! Du är inte bara farligt snygg utan du är smart och en tänkande människa. Godhjärtad och snäll. Hade jag varit Jens så hade jag sett dig och uppvaktat dig på det sätt du förtjänar. Hade jag inte varit gift hade jag försökt få till en dejt. All lycka till dig ta inte vilken man som helst, du har råd att vara kräsen och du förtjänar att bli älskad. Jag älskar dig lite .