2023-12-21, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En fråga;

Kan det bli åtal avseende våldtäkt i framtiden om Z själv väljer att berätta vem, var, när och hur?
Har för mig att det är 28 år som räknas från det år barnet fyller 18 år.
Gäller alltså barnvåldtäckt och sexuella övergrepp mot barn.
Citera
2023-12-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
OK. Berätta mer...

Här står det om skadorna som är allvarligare än genom penetration av ett finger:

B 6683-22 Aktbil 192_maskad

Sid 10-11

Sid 130

S 22

S. 27

S 130 rättmedicinalverkets bild över skador

B 6683-22 Aktbil 194_maskad

Flera olika ställen tex s 22

S 28

S 53. Tydligt beskrivet penetration
Citera
2023-12-21, 00:17
Medlem
Det vore fantastiskt om Z kan och vill fullfölja ett eventuellt åtal, så att båda föräldrarna får ytterligare påslag med tid i fängelse. Gärna efter någon tid när det blivit frisläppta från detta straff.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har för mig att det är 28 år som räknas från det år barnet fyller 18 år.
Gäller alltså barnvåldtäckt och sexuella övergrepp mot barn.
Citera
2023-12-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stellastassar
I dagens liverapportering svarar familjehemsmamman såhär på om hon är orolig för Z på något vis:

"Har du någon oro för henne i något avseende?
- Ingenting.

Varför passar man inte på att svara mer än detta kortfattade svar i en skarp rättegång? Varför inte svara: "Inte nu, men jag är orolig för det lidande och trauma hon med all säkerhet har vart med om och vilka spår det kan sätta sig i henne som inte vi vuxna ser. Jag är orolig för hur hon mår på insidan" osv osv osv. Varför ska det låta så duktigt hela tiden? Likaså i starten att hon anser att hon är en "tjeck liten tjej", varför all denna positiva knarkande eller vad är det jag inte förstår?

Jag tolkade det som att det var lärarens svar, att hon inte är orolig för någonting i avseende till skolan, eftersom hon har fallenhet och begåvning. Säkert att det var familjehemsmammans svar? Isf är det inte bra men oavsett så skulle det vara bra med mer utvecklat svar.
Citera
2023-12-21, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det vore fantastiskt om Z kan och vill fullfölja ett eventuellt åtal, så att båda föräldrarna får ytterligare påslag med tid i fängelse. Gärna efter någon tid när det blivit frisläppta från detta straff.
Du behöver nog inte vara orolig att inte rättvisa ska skipas i detta fall. Jag hoppas att de får så långt straff nu att deras barn hinner att rota sig på andra orter och få ett kontaktnät med sunda vuxna relationer.
Om de tex kommer ut om 6 år har deras yngste hunnit bli 9 år. Deras näst yngste 13 år. När man är 12 år så får man bestämma själv hos vem man vill bo. Så det är väl bara den yngste som de kan begära vårdnaden om. Men han var ju bara ca 2 år när han skiljdes från föräldrarna så de känner knappt varandra. Och innan kvarnarna malt färdigt så har han också hunnit fylla 12 och kan bestämma själv.
Först ska föräldrarna etablera sig i samhället igen med bostad och jobb. Och det är ju inte ens säkert att de fortfarande är gifta efter fängelsetiden. Så de kommer nog inte att ha hand om sina barn mer. Kanske äldsta barnet S som verkar vara väldigt bunden till sin mamma kommer att ta upp kontakten med dem igen.
Nu hoppas jag så klart på ett längre straff än så. Rättegången tar slut den 23 januari plus en extradag om det behövs. Så vi får avvakta och hoppas på ett långt fängelsestraff.
Citera
2023-12-21, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja, vi lägger ner.
Det enda jag vet om Darkside är att hennes konto är pausat för granskning. Det tyckte jag var intressant men läste sedan Darksidetråden här på FB och där framgår att admin på DS verkar göra så ofta, jag som trodde att det kunde berott på polisiär utredning. (Kan ju iofs inte uteslutas)
Men sök här i tråden, där står lite grann om tex hennes presentation där.

Hon har ju även ett kryptokonto så det ÄR intressant.

Det som är intressant med Darkside kontot är ju också att J/ Jazze skriver där att hon gillar smärta ++

Med tanke på vad hon utsatt sin dotter för...
Citera
2023-12-21, 01:50
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Det tror jag också. Att hon hyser något agg/hat till sitt barn.
Och så flera andra faktorer också. Z var på Neo nästan ett helt år o bara sov.
Sedan kom hon hem med platt huvud och fortsatte att sova ett halvt år till.

Nej det var värre än så. De fick i panik klippa upp J.s sköte helt, utan bedövning.
För Z satt fast med huvudet och hade navelsträngen runt halsen.
Efteråt åkte J in på operation o de fick "lappa ihop henne så gott de kunde".
J låter väldigt bitter när hon berättar. Hon pratar bara om sitt eget lidande,
inget alls om Zas lidande. Utan mer underförstått om hur Z ställt till det med jobbig graviditet och förlossning.
Samt inkompetent förlossningsteam.
Ja arma unge, kan inte säga annat.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag undrar fortfarande om vart i fup det står att Z låg inne ett helt år på neo?
Vart i fup lyckades jag missa det?

Jag tyckte att jag läste det mesta andra om hennes tid där nämligen.
Men ett helt år, den delen undgick mig..

Undrar också var detta står i FUP? Har också läst det mesta men tydligen missat detta…?
Citera
2023-12-21, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Undrar också var detta står i FUP? Har också läst det mesta men tydligen missat detta…?
Det var kanske någon som känner modern.

Att kvinnor klipps utan bedövning är väl inte ovanligt? Att bedövningen inte kanske hinner verka? Googlade mend et verkar som bedövning alltid läggs. Jan vara som så att alla inte hinner uppfatta det kanske eller minns fel.

Citat:
Rapporterad förekomst av klipp i Sverige 2015 var 6.2 % och för förstföderskor 11.3 %

Det låter som en historia hon har återberättat mycket då det inte är ovanligt att folk tar upp det med att det klippts vid en förlossning.
Citera
2023-12-21, 03:19
Medlem
Citat:
Jag ska leta i fup. Det står på flera ställen. Som jag minns det var det närmre ett år.
Enligt J sov Z den mesta tiden i ett och ett halv år. Det tar lite tid. Men jag återkommer vare sig jag hittar det eller ej. Jag vill ju också veta det.
Citera
2023-12-21, 03:22
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Det tror jag också. Att hon hyser något agg/hat till sitt barn.
Och så flera andra faktorer också. Z var på Neo nästan ett helt år o bara sov.
Sedan kom hon hem med platt huvud och fortsatte att sova ett halvt år till.

Nej det var värre än så. De fick i panik klippa upp J.s sköte helt, utan bedövning.
För Z satt fast med huvudet och hade navelsträngen runt halsen.
Efteråt åkte J in på operation o de fick "lappa ihop henne så gott de kunde".
J låter väldigt bitter när hon berättar. Hon pratar bara om sitt eget lidande,
inget alls om Zas lidande. Utan mer underförstått om hur Z ställt till det med jobbig graviditet och förlossning.
Samt inkompetent förlossningsteam.
Ja arma unge, kan inte säga annat.

Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Det var kanske någon som känner modern.

Att kvinnor klipps utan bedövning är väl inte ovanligt? Att bedövningen inte kanske hinner verka? Googlade mend et verkar som bedövning alltid läggs. Jan vara som så att alla inte hinner uppfatta det kanske eller minns fel.

Det låter som en historia hon har återberättat mycket då det inte är ovanligt att folk tar upp det med att det klippts vid en förlossning.

Du såg det fetmarkerade? Det var det jag och en annan användare undrade över ang. Z.
Inte om J förlossning, bedövning mm.
Senast redigerad av Lilett 2023-12-21 kl. 03:24.
Citera
2023-12-21, 03:25
Avslutad
Citat:
Aktbilaga 176, från sida 54, förhör nummer 4 med mamma J.

Där står det om förlossningen och neo.
På fråga hur länge Z låg på neo svarar hon olika, tex
"Det kändes som två år, två månader kanske, två veckor"
Hon är väldigt svävande i sina svar.
Citera
2023-12-21, 03:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Har inte varit inne i tråden eller på Flashback överhuvudtaget på länge då jag haft mycket privat och behövt distansera mig lite. Nu läste jag dock några sidor bakåt i tråden. Ser att du sprider kunskap och vågar ifrågasätta åklagaren. Tack för det.

Vissa här på Flashback är extremt ifrågasättande mer än i verkliga livet. Här mot ett väldigt utsatt brottsoffer trots att det finns tydlig bevisning. - Fattar verkligen inte vad som är så svårt med att förstå att Z blivit grovt våldtagen. Det är inte svart och vitt. Åklagaren kan vara bra på flera sätt men ändå ha gjort fel. Det kan vara en bättre idé att göra en JO-anmälan än att argumentera här så får man hoppas några kunniga ser över det.

Det fetade.
Ja jag var också initialt lite förvånad över att det inte även blev ett åtal för våldtäkt.
Men det verkar som att åklagaren anser att det har att göra med att uppsåts problematiken är svår att bevisa och i det här fallet oklar(?).

Ungefär som att tvångsomskurna flickors förövare inte heller blir åtalade för våldtäkt, men väl för grov misshandel.

Men det vore onekligen väldigt bra om det hela kunde resultera i ett nytt åtal för våldtäkt i framtiden.
Att man just nu fokuserar på den vidriga tortyren och neglektet som Z genomlevt för att det måste bestraffas, föräldrarna låsas in och ge Z en tydlighet att föräldrarna gjort fel.

I nästa steg, när Z blivit tryggare, äldre och landat i ett nytt sunt liv kommer förhoppningsvis ett våldtäktsåtal också.
De här två människorna J och D ska aldrig kunna lämna vad de gjort Z helt bakom sig och känna sig trygga i tron att deras straff, som de döms till i februari 2024, är över när de suttit av tiden i fängelset.
Senast redigerad av coli 2023-12-21 kl. 03:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in