2023-12-20, 22:34
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att kontot är belagt vad betyder det exakt? Om du vet?

Det är bekräftat av flera källor långt bak i denna tråd. Minns inte om det finns i FUPn. Kryptokontot finns i FUPen.
Hennes alias finns längre upp på denna sida, ”Jazze”
Senast redigerad av HowLongIsNow 2023-12-20 kl. 22:38.
Citera
2023-12-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Svensk polis finns på Darknet, och samarbetar även med FBI. Det är allt jag vet.

Men om man ser till hur amatörmässigt polisen som haft hand om det specifika fallet agerat så börjar man undra hur skickliga de är egentligen de där poliserna?

Om inte allt är en polisiär rökridå och att de arbetar med fallet bakom kulisserna, men det tror jag inte själv på för fem öre.

(Ska försöka avrunda för kvällen nu.)

Antingen det eller så finns det inte något på darknet.
Du tror inte att det kan vara så att föräldrarna fantiserade om att göra Z till deras undergivna sexslav. Mamman var ju intresserad av bdsm. Det låter sjukt men i verkliga livet har jag råkat ut för en sådan här typ. Det var hans hetaste bdsm dröm att förvandla de små döttrarna till sexslavar. Tänker inte gå in på fortsättningen men han har kontaktförbud mot sina barn nu.
EDIT: Godnatt
Citera
2023-12-20, 22:53
Medlem
Citat:
SÄ ville promt besöka det döende barnet och trycka på henne en chokladkartong. Det var av okunnighet och missvisad omtanke. Men när polisen beslagtog parets mobiler var änglarna behjälpliga med att förse dem med nya mobiler. Jag vet inte om detta förhindrade polisarbetet en del att föräldrarna kunde ringa runt och till varandra. Men korkat i alla fall.

Föräldrarna blev gripna två dagar efter julafton. Så två dagar på sig att göra sig av med barnbilstolen och andra bevis.

De hade gott om tid att göra sig av med bevis som du säger men med tanke på alla spår som ändå hittades av polis (blodiga kläder etc) så får man känslan av att de hade fullt upp och inte hann med allt. Så jag tror att de fokuserade på de viktigaste bevisen och jag tror att det ingår åtminstone en bortkommen telefon där. Borde man förresten inte kunna kolla med banken var mamman hade sin BankID?
Citera
2023-12-20, 22:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ok jag har fel, Darknet borde det varit.

Men det som talar emot att de lagt upp något är att polisen tydligen inte hittat några filmer på deras datorer eller telefoner.
Och dessa monster är nog för korkade för att kunna dölja sina spår.

De fick ju chansen att städa ur sitt hus och undanröja bevis i lugn och ro efter julafton 2022. Så nog har de kunnat dumpa datorer, USB-minnen m.m.
Det är ju något med äldsta dotterns mobil eftersom hon vägrar lämna ut sin kod så polisen kan komma in i den.

Darknet är väl egentligen inget annat än sajter som bara kan nås om man har en TOR-browser och exakt adress. Därifrån måste materialet laddas ner till den egna datorn eller mobilen.
För eller senare haffar polisen någon pedofil och kommer över material som kan spåras till tidigare brottsoffer.
Citera
2023-12-20, 23:19
Medlem
När vet man deras dom
Citera
2023-12-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
De hade gott om tid att göra sig av med bevis som du säger men med tanke på alla spår som ändå hittades av polis (blodiga kläder etc) så får man känslan av att de hade fullt upp och inte hann med allt. Så jag tror att de fokuserade på de viktigaste bevisen och jag tror att det ingår åtminstone en bortkommen telefon där. Borde man förresten inte kunna kolla med banken var mamman hade sin BankID?
Jo det tycker man ju. Men om mobilen ej går att spåra då funkar det nog inte som vanligt. Banken kan se att betalningar och uttag gjorts men inte av vem. Eller är jag ute och cyklar?
Jag tror att det kallas brännare telefon när de ej går att spåra. Har läst om det men minns det bara helt luddigt.
Citera
2023-12-20, 23:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jo det tycker man ju. Men om mobilen ej går att spåra då funkar det nog inte som vanligt. Banken kan se att betalningar och uttag gjorts men inte av vem. Eller är jag ute och cyklar?
Jag tror att det kallas brännare telefon när de ej går att spåra. Har läst om det men minns det bara helt luddigt.

Jag undrar fortfarande om vart i fup det står att Z låg inne ett helt år på neo?
Vart i fup lyckades jag missa det?

Jag tyckte att jag läste det mesta andra om hennes tid där nämligen.
Men ett helt år, den delen undgick mig..
Citera
2023-12-20, 23:36
Medlem
En brännare smartphone, även känd som en engångstelefon eller en kastbar telefon, är en förbetald mobil enhet som kan köpas utan behovet av legitimation eller ett avtal. Dessa enheter är vanligtvis billiga och erbjuder begränsade funktioner jämfört med vanliga smartphones. Brännaretelefoner används ofta för kortvariga kommunikationsbehov, som att göra anonyma samtal, skicka spårlösa textmeddelanden eller genomföra affärstransaktioner utan att avslöja personuppgifter.

Huvudfördelen med en brännare smartphone ligger i dess förmåga att erbjuda tillfälliga kommunikationskanaler samtidigt som användarens identitet är dold. Detta kan vara särskilt användbart i situationer där integritet är av största vikt, som visselblåsning, undersökande journalistik eller till och med personliga säkerhetsproblem. Genom att använda en brännare telefon kan individer kommunicera utan att lämna en digital spår som kan spåras tillbaka till dem.

Det var en sådan telefon som misstänkta seriemördaren Rex Huermann använde för att ragga mordoffer och ringa anhöriga till moroffer bl.a, säkert också för att porrsurfa mm.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-12-20 kl. 23:38.
Citera
2023-12-20, 23:45
Medlem
En fråga;

Kan det bli åtal avseende våldtäkt i framtiden om Z själv väljer att berätta vem, var, när och hur?
Citera
2023-12-20, 23:54
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
På svenska språket heter de brännare smartphone på engelska heter de burnerphone..
Bland kriminella svenskar kallas den bara "brännare"

Har aldrig hört/läst/sett ordet ”brännare” om en sådan mobil förr.
Och då har jag ändå vissa halvt kriminella i den ytliga ”bekantskapskretsen”.

Becknarlur, encrolur osv.

Får inte ens upp något när jag googlar ordet.

Oavsett, numer måste även kontantkort registreras hos ex ATG-ombud, och det registreras då med antingen giltig legitimation eller med bank-id.

J verkar ju sakna just bankid iaf eftersom det var D som fick göra recepttutag på nätet åt henne när hon skrek efter sina Bup-plåster.

Så att ha en ”hemlig” mobil funkar inte längre sedan den lagen trädde i kraft.

Edit; läser man ditt inlägg om det verkar det snarare som en Google translate som översatt allt ordagrant och således även ordet ”burnerphone” till ”brännare smartphone”.
Men iom att du lämpligt nog glömde länka till vart informationen kommer ifrån är det svårt att avgöra.
Senast redigerad av MissDecibella 2023-12-21 kl. 00:04.
Citera
2023-12-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En fråga;

Kan det bli åtal avseende våldtäkt i framtiden om Z själv väljer att berätta vem, var, när och hur?
Ja det kan det absolut bli. Lasermannen hade suttit i ca 30 år på ett livstidsstraff för mord o mordförsök mm när han för ett par år sedan åtalades i Tyskland för sitt första mord där, för över 30 år sedan.
Han blev fälld för det och det lades till strafftid på hans livtidsstraff har jag för mig.
Citera
2023-12-21, 00:08
Medlem
Ja. Har inte koll på preskriptionstiden gällande våldtäkt. Var lite otydlig i min fråga.

Citat:
Ja det kan det absolut bli. Lasermannen hade suttit i ca 30 år på ett livstidsstraff för mord o mordförsök mm när han för ett par år sedan åtalades i Tyskland för sitt första mord där, för över 30 år sedan.
Han blev fälld för det och det lades till strafftid på hans livtidsstraff har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in