Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Jag tror inte att man ska lägga så jättemycket vikt i den beskrivningen att några av syskonen inte va lika kärleksfulla mot Z. Man måste komma ihåg att det här är fortfarande små barn som redan i hemmet levde avskilda från Z vilket så klart påverkat vilken relation dom har till henne jämfört med relationen till varandra. Småsyskonen va 2år o 5år när Z åkte in på sjukhuset så inte konstigt att lillebror inte kände igen Z o va avvaktande. Vi vet att storebror gett ut sitt nummer till Z o pratar med henne varje gång hon ringer. Så med tanke på hur deras situation såg ut redan innan så är det inte konstigt alls att det finns syskonrelationer som inte är toppen. Tror inte det har så mycket med att Z skulle vara orsaken till att dom blivit splittrade o inte har mamma/pappa längre.
Jag håller med dig i princip i allt vad du skriver. Men jag tror att det finns något eller några syskon som är ledsna för situationen de befinner sig i. Visst anser de att det beror på att "Z drack ättika under natten".
Jag vill inte peka ut något av syskonen för det är dumt. Men de lever ju fortfarande i den tron att Z är märklig och har gjort en dum sak som gör att J och D sitter i fängelse och att syskonen inte får bo ihop.
De har ju inte upplevt J och D som Z har gjort och självklart oroar de sig för sina föräldrar som mot mot dem var trevliga och gjorde sitt bästa.
Jag har inte pekat ut någon av de yngre syskonen för M var ju väldigt liten. De lever/levde också i tron att de skulle hem till Löberöd och funderade på vilket rum de skulle ha då. Detta är ju en stor sak för alla barnen, de blir av med sitt hem, sina föräldrar och sina syskon. De vet bara en anledning till det.
Några av barnen har nog väldigt kluvna känslor. De är uppvuxna med att Z är speciell inte att det är fel på föräldrarna.
Vad tror du att de anser att anledningen är att de blivit splittrade och inte bor tillsammans längre?