2023-12-20, 00:35
Medlem
Laxmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Apropå att föräldrarna brutit ben på Z så har jag en nattsvart misstanke som jag inte kunnat släppa och som jag verkligen hoppas inte stämmer.

För några år sedan så läste jag om den extremt vidrige brittiske sadisten och pedofilen Matthew Falder. Falders högsta dröm var att se någon bryta armar och ben på en liten bebis.

Skummade artikeln nedan och tror inte att just det står med i den länkade artikeln, men jag vet att jag läst/hört det om honom.

https://www.standard.co.uk/news/crime/who-is-matthew-falder-the-birmingham-university-researcher-jailed-after-admitting-137-charges-includ ing-encouraging-child-rape-a3770506.html

Föräldrarna tycks som sagt ha haft extrainkomster, och J hade en kryptoplånbok.

Jag har funderat några dagar på om jag ska skriva detta eller inte men kanske läser polis eller någon annan bekymrad medmänniska här och får något uppslag. Jag hoppas som sagt att detta är helt felaktigt, men föräldrarna har brutit ben på Z och det fanns blod på väggarna.

Måtte dessa "föräldrar" brinna i helvetet för alltid.

Tror du är ganska nära sanningen, har själv tänkt ungefär samma tanke.
Sömnmedel och vem vet mer vad som hänt
Citera
2023-12-20, 00:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Därför att skadorna i sig är inte ett bevis på sexualbrott. Därför går det under grov misshandel.
Det som skadorna bevisar är att två kroppsdelar har blivit uttöjda. Men inte på vilket sätt eller av vilken anledning.
Z har berättat att en gång på kvällen när Z och mamman var ensamma på toaletten så har mamman droppar stearin på hennes XXXXXXXXX samt fört XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Mamman tycks alvarligt skev i huvudet tycker jag. Det är som hon vill plåga och skrämma Z.
Kanske det är en form av sexualsadism? Men ingen vet. När Z blir gammal nog kommer hon kanske att berätta själv. Men tills vidare får det gå under grov misshandel.
Läste på SVT.s tjatt från rättegången att båda föräldrarna fick frågor om detta. Men med hänsyn till Z.as
integritet rapporterar inte medierna om det. Kanske något för oss också att tänka på?
Kan vara sexualsadism.
Tror J hämnas/härmar och bestraffa för det hon självupplevt som barn.

Det blev en komplicerad födsel med Z. Arma unge.
Dels för att det gick inte att göra abort med Z, då hon var för långt gången.
Dels för problemen vid Z födsel i säte, utan att vara vulgär så sprack hon väldigt mycket osv. Tog ut aggressioner.
Sen att mamma J inte var på neo med Z.
Senast redigerad av Pandalina4 2023-12-20 kl. 00:56.
Citera
2023-12-20, 01:07
Medlem
Laxmasks avatar
Citat:
Därför att skadorna i sig är inte ett bevis på sexualbrott. Därför går det under grov misshandel.
Det som skadorna bevisar är att två kroppsdelar har blivit uttöjda. Men inte på vilket sätt eller av vilken anledning.
Z har berättat att en gång på kvällen när Z och mamman var ensamma på toaletten så har mamman droppar stearin på hennes XXXXXXXXX samt fört XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Mamman tycks alvarligt skev i huvudet tycker jag. Det är som hon vill plåga och skrämma Z.
Kanske det är en form av sexualsadism? Men ingen vet. När Z blir gammal nog kommer hon kanske att berätta själv. Men tills vidare får det gå under grov misshandel.
Läste på SVT.s tjatt från rättegången att båda föräldrarna fick frågor om detta. Men med hänsyn till Z.as
integritet rapporterar inte medierna om det. Kanske något för oss också att tänka på?

Kameran var säkert framme på toan, redo att filma o sälja.
Citera
2023-12-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Kan vara sexualsadism.
Tror J hämnas/härmar och bestraffa för det hon självupplevt som barn.

Det blev en komplicerad födsel med Z. Arma unge.
Dels för att det gick inte att göra abort med Z, då hon var för långt gången.
Dels för problemen vid Z födsel i säte, utan att vara vulgär så sprack hon väldigt mycket osv. Tog ut aggressioner.
Sen att mamma J inte var på neo med Z.
Det tror jag också. Att hon hyser något agg/hat till sitt barn.
Och så flera andra faktorer också. Z var på Neo nästan ett helt år o bara sov.
Sedan kom hon hem med platt huvud och fortsatte att sova ett halvt år till.

Nej det var värre än så. De fick i panik klippa upp J.s sköte helt, utan bedövning.
För Z satt fast med huvudet och hade navelsträngen runt halsen.
Efteråt åkte J in på operation o de fick "lappa ihop henne så gott de kunde".
J låter väldigt bitter när hon berättar. Hon pratar bara om sitt eget lidande,
inget alls om Zas lidande. Utan mer underförstått om hur Z ställt till det med jobbig graviditet och förlossning.
Samt inkompetent förlossningsteam.
Ja arma unge, kan inte säga annat.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-12-20 kl. 01:58.
Citera
2023-12-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxmask
Kameran var säkert framme på toan, redo att filma o sälja.
Jag har inte hängt med i det resonemanget om Dark Net osv.
Är det bara spekulation eller finns det fog för sådana misstankar?
Kan ju i o för sig förstå att det spekuleras om sådant.
Ekonomiskt utsatt familj, mamma med missbruks problem.
Men hade de sådana kontakter? Jag hittar inte till nåt Dark Net. Det är ju inte bara att googla det.
Citera
2023-12-20, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inverno
Konstigt att J inte ifrågasatts att "flickan är kinkig med maten" (för att förklara undervikt) samtidigt som hon sagt att hon kan äta hur mycket som helst och stoppar i sig vad än hon hittar. Helt ologiskt.

Sedan är förgiftningen anmärkningsvärd, men även utan den, hur skulle alla blåmärken tillkommit? Det var enligt vittnen fullt av dem på hela kroppen+ massor med sår. "Enbart" detta borde framkalla misstanke synnerligen grov misshandel?

Hur mycket kan en person med självskadebeteende egentligen skada sig själv? Finns det fall av att man bryter sina egna ben samt slår sig helt blå?

För att inte tala om skadorna på underlivet.

Möjligtvis tas detta upp framåt i rätten, tänker bara att det finns så mycket annat än förgiftningen. Isoleringen är ju uppenbar, tror det var V som inte ens nämnde Z vid namnet när hon pratade om sina syskon, vilket betyder att hon var glömd och alltså inte hade setts till alls. Sedan var det något syskon som sa att hon var på rummet länge länge, många dagar.

Finns så mycket i detta fall, hoppas innerligt att hon får tillhöra sin nya familj för alltid och aldrig glömmer hur värdefull och värd att älskas hon är.
Om Z varit inlåst på rummet och svultit (gammal mat en gång om dagen) så är det väl inte konstigt att hon söker mat på nätterna och stoppar i sig vad helst hon hittar. Kroppen måste ju skrika av svält o näringsbrist. Ett exempel på konstig mat som Z ätit som alla familjemedlemmar åberopar är när Z sträckte fram handen o smakade en droppe diskmedel. Tycker inte jag är konstigt alls. Yes diskmedel ser och luktar aptitligt. Det är nog många barn som försökt smaka på sånt. Sen kommer de inte på så mycket mer. Än att hon ätit bajs en gång. Ja är man riktigt hungrig så smakar man kanske på det till slut för att se om det går att äta. Betänk att Z fått blaskig vattenvälling i en nappflaska till kvällsmat. Bekvämt o billigt för föräldrarna men ingen näring för det växande barnet. Hos mormor o morfar fick hon riktig gröt. Och åt bra.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-12-20 kl. 02:46.
Citera
2023-12-20, 04:14
Avslutad
Citat:
Jag har inte hängt med i det resonemanget om Dark Net osv.
Är det bara spekulation eller finns det fog för sådana misstankar?
Kan ju i o för sig förstå att det spekuleras om sådant.
Ekonomiskt utsatt familj, mamma med missbruks problem.
Men hade de sådana kontakter? Jag hittar inte till nåt Dark Net. Det är ju inte bara att googla det.

Det är spekulation baserat på vad vi vet.

J var medlem på Darkside, där hon hette "Jazze".
J, liksom D, har visat sig vara kapabel till det mesta.
J hade en kryptoplånbok.
Båda föräldrarna har våldtagit Z med åtminstone sina händer, det har Z berättat.
J har brutit Z's armar och det fanns blod på väggarna.

Lägg ihop matematiken. Men som sagt, spekulation.
Citera
2023-12-20, 04:24
Medlem
Jag har inte läst igenom hela utredningen och varje förhör i detalj, men jag måste ändå säga att utifrån det jag har läst så är bevisningen förvånande svag.

Det står att det var 15,4 grader inomhus i familjens bostad den 27 dec 2022 när polisen tillträdde bostaden. Kruxet är bara att föräldrarna häktades dagen innan, den 26 dec. Familjens bostad värms upp med direktverkande el, dvs el-element. Någon som minns förra vinterns elpriser? Inte fan låter man elementen stå på och ticka el och pengar om ingen är hemma (föräldrarna hade ju då alltså redan blivit häktade och barnen omhändertagna, vid tiden för temperaturmätningen). Mamman fick ett epileptiskt anfall i augusti 2022 och ramlade då i trappan. Hon slog sig så illa att hon hamnade i rullstol. Efter det kunde hon inte ta hand om allt som hon normalt sett tagit hand om när det kom till hemmet och till barnens skötsel. Under samma månad, dvs i augusti 2022 dog hennes mamma, dvs barnens mormor, i cancer vilket innebar en stor stress för familjen.

Efter att mamman Jasmine hamnade i rullstol kunde hon inte längre sköta dotterns intimhygien, varpå detta skulle skötas av hennes sambo istället, flickans pappa. Utifrån det jag läst så verkar det som att pappan har haft svårt för att steppa upp och sköta alla detaljer kring barnens skötsel, detaljer som mamman tog hand om innan hon ramlade och blev rullstolsburen i augusti 2022.

Under förhör får mamman frågan om var det för ättika man hade hemma. Mamman uppger märket och att den var på 24% eller 28%. Sen står det att polisen inte hittade någon sådan ättika i familjens hem, utan en sort som var på 12%. Senare bland bilderna i FUP:en så finns det en bild på ättiksflaskan: ättika 24%. Alltså har poliserna huvudet under armen när dom sammanställer materialet till FUP:en eller vad är det frågan om?!

Jag kan säga av egen erfarenhet.. när vår dotter var liten, hade inte min dotters mamma kunnat ta hand om vår dotters blöjbyten, intimhygien, matat henne då dottern var petig med maten och många gånger inte ville äta, så hade jag som man haft väldigt svårt för att steppa upp och sköta dom bitarna, speciellt om det hade funnits fler barn i hushållet som behövde service. Det hade då kunnat uppstå ordentliga frätskador i blöjregionen om dottern skulle haft löst bajs. Alltså sånt här kräver ju daglig service och finns det ingen mamma som kan sköta detta varje dag så finns det nog många män där ute som skulle ha svårt för att mäkta med att serva flertalet barn med allt dom behöver varje dag.

Angående ättikan så stod den framme i ett glas i tvättstugan för att motverka dålig lukt. Flickan har själv gått upp till tvättstugan mitt i natten och snabbt halsat glasets innehåll då hon var törstig. Här borde ju föräldrarna sett till att varje barn alltid har en pip-mugg/vattenflaska bredvid sin säng/sovplats så att de slipper gå upp ur sängen för att dricka på natten. Angående gamla frakturer så kan de ha uppstått vid vild lek med andra barn då dottern var mindre. Dottern hade alltid varit späd i kroppen och omständig med maten, till skillnad från de andra syskonen som var åt andra hållet, alltid hade varit mer bastanta och alltid glupska vad gäller mat.

Familjen hade runt tiden före jul haft influensan och av egen erfarenhet vet jag att vissa barn slutar äta helt när dom inte är krya. Enligt mamman låg det dessutom doserings-sprutor/pipetter lite varstans i hemmet då dessa användes för att dosera flytande Ipren samt Melatonin. Att barn med ADHD behöver en dos Melatonin på kvällen för att somna är inget ovanligt.

Mamman har konstaterad ADHD och äter i vanliga fall ADHD-medicin (inget konstigt med det).

Kanske är dessa föräldrar två hemska förövare som förtjänar långa fängelsestraff. Eller så är dom två utmattade föräldrar som har gjort så gott dom har kunnat utifrån rådande förutsättningar, och då speciellt efter aug 2022 när mamman hamnade i rullstol och inte längre kunde sköta allt som hon gjort innan.

Min åsikt är iallafall att bevisningen är förvånande svag.
Citera
2023-12-20, 05:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennyKlave
Jag har inte läst igenom hela utredningen och varje förhör i detalj, men jag måste ändå säga att utifrån det jag har läst så är bevisningen förvånande svag.

Det står att det var 15,4 grader inomhus i familjens bostad den 27 dec 2022 när polisen tillträdde bostaden. Kruxet är bara att föräldrarna häktades dagen innan, den 26 dec. Familjens bostad värms upp med direktverkande el, dvs el-element. Någon som minns förra vinterns elpriser? Inte fan låter man elementen stå på och ticka el och pengar om ingen är hemma (föräldrarna hade ju då alltså redan blivit häktade och barnen omhändertagna, vid tiden för temperaturmätningen). Mamman fick ett epileptiskt anfall i augusti 2022 och ramlade då i trappan. Hon slog sig så illa att hon hamnade i rullstol. Efter det kunde hon inte ta hand om allt som hon normalt sett tagit hand om när det kom till hemmet och till barnens skötsel. Under samma månad, dvs i augusti 2022 dog hennes mamma, dvs barnens mormor, i cancer vilket innebar en stor stress för familjen.

Efter att mamman Jasmine hamnade i rullstol kunde hon inte längre sköta dotterns intimhygien, varpå detta skulle skötas av hennes sambo istället, flickans pappa. Utifrån det jag läst så verkar det som att pappan har haft svårt för att steppa upp och sköta alla detaljer kring barnens skötsel, detaljer som mamman tog hand om innan hon ramlade och blev rullstolsburen i augusti 2022.

Under förhör får mamman frågan om var det för ättika man hade hemma. Mamman uppger märket och att den var på 24% eller 28%. Sen står det att polisen inte hittade någon sådan ättika i familjens hem, utan en sort som var på 12%. Senare bland bilderna i FUP:en så finns det en bild på ättiksflaskan: ättika 24%. Alltså har poliserna huvudet under armen när dom sammanställer materialet till FUP:en eller vad är det frågan om?!

Jag kan säga av egen erfarenhet.. när vår dotter var liten, hade inte min dotters mamma kunnat ta hand om vår dotters blöjbyten, intimhygien, matat henne då dottern var petig med maten och många gånger inte ville äta, så hade jag som man haft väldigt svårt för att steppa upp och sköta dom bitarna, speciellt om det hade funnits fler barn i hushållet som behövde service. Det hade då kunnat uppstå ordentliga frätskador i blöjregionen om dottern skulle haft löst bajs. Alltså sånt här kräver ju daglig service och finns det ingen mamma som kan sköta detta varje dag så finns det nog många män där ute som skulle ha svårt för att mäkta med att serva flertalet barn med allt dom behöver varje dag.

Angående ättikan så stod den framme i ett glas i tvättstugan för att motverka dålig lukt. Flickan har själv gått upp till tvättstugan mitt i natten och snabbt halsat glasets innehåll då hon var törstig. Här borde ju föräldrarna sett till att varje barn alltid har en pip-mugg/vattenflaska bredvid sin säng/sovplats så att de slipper gå upp ur sängen för att dricka på natten. Angående gamla frakturer så kan de ha uppstått vid vild lek med andra barn då dottern var mindre. Dottern hade alltid varit späd i kroppen och omständig med maten, till skillnad från de andra syskonen som var åt andra hållet, alltid hade varit mer bastanta och alltid glupska vad gäller mat.

Familjen hade runt tiden före jul haft influensan och av egen erfarenhet vet jag att vissa barn slutar äta helt när dom inte är krya. Enligt mamman låg det dessutom doserings-sprutor/pipetter lite varstans i hemmet då dessa användes för att dosera flytande Ipren samt Melatonin. Att barn med ADHD behöver en dos Melatonin på kvällen för att somna är inget ovanligt.

Mamman har konstaterad ADHD och äter i vanliga fall ADHD-medicin (inget konstigt med det).

Kanske är dessa föräldrar två hemska förövare som förtjänar långa fängelsestraff. Eller så är dom två utmattade föräldrar som har gjort så gott dom har kunnat utifrån rådande förutsättningar, och då speciellt efter aug 2022 när mamman hamnade i rullstol och inte längre kunde sköta allt som hon gjort innan.

Min åsikt är iallafall att bevisningen är förvånande svag.
Trådens märkligaste inlägg. Jag undrar som åklagaren, hade du själv kunnat dricka ett glas ättika?

Att du hade haft svårt att ta hand om din dotter, är det något anekdotiskt som ska förstås som att du och Daniel har liknande svårigheter att ta hand om barn? Att en pappa har föräldraansvar är en förmildrande omständighet om barnet får frätskador i underlivet?

Men barn utan adhd ger man inte medicin för barn med adhd. Inte ens barn med adhd ska ha sömnmedicin på dagen f ö.

När ett barn kommer in vanvårdat och smutsigt till akuten medan föräldern är välklädd, och den andra föräldern är hemma och firar jul, så finns öht inte möjligheten på något viss att man har varit i närheten av att göra sitt bästa utifrån rådande möjligheter. Det är inte möjligt att man sjölv och de andra barnen samtidigt har det bra medan ett barn behandlas som en gatuhund, om man ens har försökt att göra sitt bästa. En selektiv utmattning så att ett barn blir drabbat genom att sitta fast i en stol i en skrubb medan de andra får leva som vanligt??

Vi verkar leva i helt olika världar.
Lite svårt att veta om du är allvarlig, vill provocera eller är ute efter att försvara förövarna. Framstår som otroligt naiv alternativt att leva mer i en värld där omvårdnad enligt J och D modell inte är något konstigt?
Senast redigerad av utan.att.stanna 2023-12-20 kl. 05:46.
Citera
2023-12-20, 05:58
Medlem
Jag har nu läst igenom fler förhör med mamman samt kollat på föräldrarnas sms-konversationer. Jag håller med om att flickan har särbehandlats och misskötts, hennes väl och ve har inte prioriterats av föräldrarna. Och det spelar ingen roll att hon har varit "extra krävande", enligt föräldrarna. Så ja, ur en moralisk, etisk och känslomässig synvinkel så borde ju föräldrarna dömas till fängelsestraff. Frågan är bara om bevisningen är tillräcklig.
Citera
2023-12-20, 06:02
Medlem
Nej självklart ger man inte Melatonin eller annan medicin till ett barn som inte har det utskrivet på eget recept. Jag såg nu att föräldrarna hade för vana att göra just det.
Citera
2023-12-20, 06:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Resonemanget är logiskt förutom att jag tror att D inte bara varit medveten om detta utan även deltagit. Z har själv vittnat om att även D begått övergrepp mot henne. Detta har dessutom pågått under längre tid.

Vad menade S när hon sade till polisen att hon "vet mycket mer än ni" (om vad som pågått)?

Om S har Z sagt att hon var också dum ..
Kan någon länka förhören med syskonen, speciellt S?
Citat:
Ursprungligen postat av inverno
Konstigt att J inte ifrågasatts att "flickan är kinkig med maten" (för att förklara undervikt) samtidigt som hon sagt att hon kan äta hur mycket som helst och stoppar i sig vad än hon hittar. Helt ologiskt.

Sedan är förgiftningen anmärkningsvärd, men även utan den, hur skulle alla blåmärken tillkommit? Det var enligt vittnen fullt av dem på hela kroppen+ massor med sår. "Enbart" detta borde framkalla misstanke synnerligen grov misshandel?

Hur mycket kan en person med självskadebeteende egentligen skada sig själv? Finns det fall av att man bryter sina egna ben samt slår sig helt blå?

För att inte tala om skadorna på underlivet.

Möjligtvis tas detta upp framåt i rätten, tänker bara att det finns så mycket annat än förgiftningen. Isoleringen är ju uppenbar, tror det var V som inte ens nämnde Z vid namnet när hon pratade om sina syskon, vilket betyder att hon var glömd och alltså inte hade setts till alls. Sedan var det något syskon som sa att hon var på rummet länge länge, många dagar.

Finns så mycket i detta fall, hoppas innerligt att hon får tillhöra sin nya familj för alltid och aldrig glömmer hur värdefull och värd att älskas hon är.

Bra tankar.
Självskadebeteende brukar inte vara så omfattande, den sjuka brukar fokusera på en sak. Dvs. antingen skär man sig, bankar huvudet i väggen, bränner sig, biter sig osv. Inte allt på en och samma gång. Svårt att bryta sina egna ben, dock.

Vad gäller skadorna på underlivet, tror jag inte att de är av sexuell karaktär. Tror att de, när de tvättat henne, varit hårdhänta och kört runt/i underlivet med (kanske) ättika även där. Z var tydlig med att de på sjukhuset inte fick tvätta henne I underlivet, när de bytte blöja där.

Det som stör min teori lite, är att mamman droppat stearin på underlivet. Begriper inte syftet med det riktigt, om det inte är som vissa i tråden hävdar, att mamman filmade detta och på så vis tjänade pengar på någon sjuk sajt.

Får fan mardrömmar av bilderna som dyker upp i huvudet av ett försvarslöst barn fastbundet i en bilbarnstol i en liten tvättstuga! Mina känslor är dock ingenting, jämfört med Z’s lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in