Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Resonemanget är logiskt förutom att jag tror att D inte bara varit medveten om detta utan även deltagit. Z har själv vittnat om att även D begått övergrepp mot henne. Detta har dessutom pågått under längre tid.
Vad menade S när hon sade till polisen att hon "vet mycket mer än ni" (om vad som pågått)?
Om S har Z sagt att hon var också dum ..
Kan någon länka förhören med syskonen, speciellt S?
Citat:
Ursprungligen postat av
inverno
Konstigt att J inte ifrågasatts att "flickan är kinkig med maten" (för att förklara undervikt) samtidigt som hon sagt att hon kan äta hur mycket som helst och stoppar i sig vad än hon hittar. Helt ologiskt.
Sedan är förgiftningen anmärkningsvärd, men även utan den, hur skulle alla blåmärken tillkommit? Det var enligt vittnen fullt av dem på hela kroppen+ massor med sår. "Enbart" detta borde framkalla misstanke synnerligen grov misshandel?
Hur mycket kan en person med självskadebeteende egentligen skada sig själv? Finns det fall av att man bryter sina egna ben samt slår sig helt blå?
För att inte tala om skadorna på underlivet.
Möjligtvis tas detta upp framåt i rätten, tänker bara att det finns så mycket annat än förgiftningen. Isoleringen är ju uppenbar, tror det var V som inte ens nämnde Z vid namnet när hon pratade om sina syskon, vilket betyder att hon var glömd och alltså inte hade setts till alls. Sedan var det något syskon som sa att hon var på rummet länge länge, många dagar.
Finns så mycket i detta fall, hoppas innerligt att hon får tillhöra sin nya familj för alltid och aldrig glömmer hur värdefull och värd att älskas hon är.
Bra tankar.
Självskadebeteende brukar inte vara så omfattande, den sjuka brukar fokusera på en sak. Dvs. antingen skär man sig, bankar huvudet i väggen, bränner sig, biter sig osv. Inte allt på en och samma gång. Svårt att bryta sina egna ben, dock.
Vad gäller skadorna på underlivet, tror jag inte att de är av sexuell karaktär. Tror att de, när de tvättat henne, varit hårdhänta och kört runt/i underlivet med (kanske) ättika även där. Z var tydlig med att de på sjukhuset inte fick tvätta henne I underlivet, när de bytte blöja där.
Det som stör min teori lite, är att mamman droppat stearin på underlivet. Begriper inte syftet med det riktigt, om det inte är som vissa i tråden hävdar, att mamman filmade detta och på så vis tjänade pengar på någon sjuk sajt.
Får fan mardrömmar av bilderna som dyker upp i huvudet av ett försvarslöst barn fastbundet i en bilbarnstol i en liten tvättstuga! Mina känslor är dock ingenting, jämfört med Z’s lidande.