Du TS verkar ha en begränsad kunskapsmängt kring autism. Men, det finns absolut autister som har svårt att fungera som fullt friska vuxna, och hjälp behövs då till sådana familjer.
På tal om "vuxna", min erfarenhet är att det finns en hel del känslomässigt omogna vuxna individer, och de kan orsaka stor skada hos barn likväl, bland annat genom att barnen under uppväxten fram till vuxen ålder upplever att de aldrig blivit speglade emotionellt. Så, en av de mest komplexa och problematiska aspekter av att växa upp med en känslomässigt omogen förälder är känslan av emotionell ensamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
schizoflens
Psykologer är bara till för självupptagna narcissister som älskar att prata om sig själva!
Du kan inte styra andra människor, lär dig det!
"Självupptagna"? Nu förstår jag inte, skall man prata om andra med ens psykolog när det är ens problem man vill reda ut? Hur går det till i så fall?
Dessutom, om jag har förstått det rätt så är narcissister de sista som söker upp en psykolog, inte de första och enda som du verkar tro. Och varför? För att de inte kallas för narcissister utan orsak, de är de mest egocentriska och "perfekta" som finns, enligt dem själva i alla fall. Sådana söker inte hjälp, de finner absolut inget anledning till det (något de ofta anser själv). Nej utan de som söker hjälp är de som vill ta ansvar över sitt liv genom att förändra det till något bättre, för de själva, men även för familjen och övriga omgivningen.