Citat:
Ursprungligen postat av
Myran914M
Hela min familj är helt söndertrasad pga vuxna med autism och undanhållen autism innan familjebildning och allt gått i arv och spiralen upprepats, förnekelsen är total.
Vart har ni närstående fått hjälp och ventiler, jag hittar inget någonstans - allt är bara fokus på just autisterna själva och barn av idag.
Allt bara kretsar kring ”dom” och inga psykologer/teraputer har kunskap eller intresse av att se detta problem som är stort, många vuxna som förnekar sin egen autism och det drabbar hela familjer, fruktansvärda följder och så tabubelagt ämne.
Hur överlever ni sorgen och lyckas bli någorlunda hela inombords efter flera årtionden med detta?
Hur gör ni när det inte går fram att autister har även dom ansvar mot sina närstående och dom klarar att upprätthålla det på jobb och sen struntar totalt i sina närmaste och ger fullt utlopp mot dom?
Du bryter med dessa personer som inte kan/vill ta ansvar. Det är ditt eget ansvar att gå ifrån det som gör dig illa.
Jag gissar att du känner sorg. Och det är helt okej. Men hur du hanterar det är upp till dig. Känn det du känner. Tillåt dig att vara ledsen.
Det finns inte hjälp att få för vuxna barn till störda föräldrar specifikt. Det är en resa man gör ensam. Privat terapi kan vara en hjälp.