Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Jag fick det inte att låta så. Du misstolkade mig. Självklart är Bitcoin en store of value, frågan är hur bra. Om du hade orkat läsa mina inlägg så har jag flera gånger uttryckt att jag hoppas att Bitcoin och annan kryptovaluta blir stabil och mindre volatil. Och att det är en utveckling jag välkomnar eftersom att det är en förutsättning för att krypto ska börja användas som betalningsmedel och INTE idiotspekulation.
Ja, det är väl upp till var och en att bedöma hur "bra" den är relativt, och beroende på vilket tidshorizont du har.
https://x.com/saylor/status/1736470457853841757?s=20
Hade du gett mig 100 000:- att investera och hålla i 10 år i antingen OMX börsindex, guld eller Bitcoin så hade jag valt Bitcoin. Jag tror att Bitcoin är bäst store of value, under dessa förhållanden.
Men pratar du om "store of value" så som under 6-12 månader, så kanske mitt svar blir annorlunda.
När jag pratar om store of value så är det underförstått att det är under flera år, snarare än veckor eller månader. Det skall inte behöva förtydligas, men har man svårt att läsa mellan rader så kan det ändå behöva förtydligas har jag märkt (ta inte åt dig om du inte känner dig träffad).