2023-12-17, 21:30
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Svara på två enkla frågor.

1. Fungerar covidvaccinen. Ja, eller nej.

Hur länge ger det skydd värt namnet, 6 månader? Sedan pumpa in mer tills du dör för de mildare varianter som cirkulerar idag?

Visst, många tar sina influensavaccin var år, men de är inte modRNA. Iofs.verkar framtidens vaccin efter direktivet från G20 mötet på Bali också allt mer använda den tekniken så framledes bör de som bryr sig hålla lite koll på vad de "bjuds" på.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
2. Är covid vaccinen som ges numera på någit vis farliga?

Fass,
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja inte är de riskfria enligt Fass.

Och finns det nu något läkemedel i historien med en större mängd bekymrade läkare som konstant flaggar för problem med det?

Den här tråden och många andra här på FB är fyllda med exempel på att många ser problem med det. Du själv måste ha bläddrat förbi hur många artiklar, studier, dokumentärer och intervjuer som ger uttryck för att det just är problem med vaccinet.
Senast redigerad av arne99 2023-12-17 kl. 22:01. Anledning: Mer text, och mer text.
Citera
2023-12-17, 22:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är ganska oviktigt i sammanhanget om skolan var stängd i 11 eller 13 månader. Det viktiga är skadeverkningarna som vi inte vet hur de kommer att slå ännu fullt ut eftersom ett sådant experiment har aldrig någonsin gjorts i sådan stor skala tidigare.

Stod du bakom detta? Och i sådana fall varför?
Jag har öht inte kommenterat några skolstängningar eller i vilken mån de varit lyckosamma. Det var DU som påstod att i vissa länder fick barn inte gå i skolan på över ett år. Vilka? Skall det vara så svårt att antingen plocka fram en lista över vilka länder där barnen inte fick gå i skolan eller också erkänna att du ljög? HUR SVÅRT KAN DET VARA!?

Citat:
I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.

Jag ställer frågan IGEN:
I vilka länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid?

Herregud, hur svårt kan det vara?
Citera
2023-12-17, 22:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det finns ett flertal.

https://www.worldbank.org/en/news/feature/2023/06/09/how-schools-in-bangladesh-emerged-as-more-resilient-after-the-covid-19-pandemic

"The COVID-19 pandemic has had a significant impact on education systems around the world, resulting in school closures and disrupting the education of millions of children. Bangladesh was no exception, with one of the longest school closures of 18-months."

https://www.google.se/amp/s/www.tbsnews.net/bangladesh/education/bangladeshs-school-closure-longest-world-297793%3famp

"Bangladesh – even after 61 weeks of full school closure – remains one of the only 14 countries which are yet to reopen academic institutions, says Unesco"

"Schools in Bangladesh have remained closed since 17 March 2020 – which means 76 weeks till 30 August this year as per* the*calendar year. But according to Unesco, the country has witnessed 61 weeks of full school closure as the UN body evaluates the number of weeks to represent the total amount of time lost by students during the pandemic holding 9-11 months as a school year depending on the country.

The Unesco database reveals that Venezuela has had the same number of weeks of full school closure as that of Bangladesh, followed by Honduras (59 weeks), Kuwait (57 weeks), Panama (55 weeks) and Mexico (53 weeks)."
"Det finns ett flertal"?
Vilka då?

Enligt den lista som finns att ladda ned är det Montserrat som haft längst stängt i 38 veckor.
Så ett hundratal barn på en ö i Karibien fick alltså inte gå i skola på 38 veckor? Det är argumentet från den samlade intelligensen hos antivaxxar-patrasket på Flashback?

Kod:
Country	     DL (TV)	DL (Radio)	DL (Online)	Weeks partially open	Weeks fully closed
Montserrat	No	    No	            No	              3	                    38
https://covid19.uis.unesco.org/wp-content/uploads/sites/11/2021/05/UNESCO_school_closures_database.xlsx

Kan ni i antivaxxarpatrasket inte lära er att LÄSA någon gång? Bangladesh är INTE ett av de länder där barnen inte fått gå i skola på över ett år. LÄR ER LÄSA!!!!

Herregud....
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-17 kl. 22:44.
Citera
2023-12-17, 23:12
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Varenda ett av psykopatens inlägg handlar om att förhärliga sig själv och förlöjliga sina meningsmotståndare. Dessutom att promota en produkt som ingen behöver och som redan har dödat och skadat en jäkla massa människor.
För övrigt så kan inte du avgöra vad som är korrekt eftersom du inte sitter med något slags facit i hand.
Du kan själv avgöra vad som är korrekt eller inte. Det hela är vansinnigt enkelt: antingen har man belägg för sina argument, vilket gör att argumenten är giltiga. Eller också har man inga som helst belägg för sina argument, vilket gör att argumenten kan avfärdas som skitprat.

kurt-sune har än så länge inte bidragit med ett enda argument.
allt som kurt-sune än så länge har bidragit med kan avfärdas som skitprat.

Jag har än så länge inte bidragit med ett enda argument som jag inte kunnit belägga med en vetenskaplig referens.

Go figure (alternativet är att du visar ETT enda inlägg där jag påstått något som jag inte kunnat styrka).

Kul i alla fall att någon fattat.
Citera
2023-12-17, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du kan själv avgöra vad som är korrekt eller inte. Det hela är vansinnigt enkelt: antingen har man belägg för sina argument, vilket gör att argumenten är giltiga. Eller också har man inga som helst belägg för sina argument, vilket gör att argumenten kan avfärdas som skitprat.

kurt-sune har än så länge inte bidragit med ett enda argument.
allt som kurt-sune än så länge har bidragit med kan avfärdas som skitprat.

Jag har än så länge inte bidragit med ett enda argument som jag inte kunnit belägga med en vetenskaplig referens.

Go figure (alternativet är att du visar ETT enda inlägg där jag påstått något som jag inte kunnat styrka).

Kul i alla fall att någon fattat.

Det du inte verkar fatta är att alla tänkande människor har helt tappat tilltron till din så kallade vetenskap. Så dina "vetenskapliga" referenser betyder JACK SHIT för alla tänkande människor.
Dina så kallade argument biter enbart på idioter (vilket det i och för sig finns gott om) eller skrämda höns såsom IMBILDEN...
Citera
2023-12-17, 23:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det du inte verkar fatta är att alla tänkande människor har helt tappat tilltron till din så kallade vetenskap. Så dina "vetenskapliga" referenser betyder JACK SHIT för alla tänkande människor.
Dina så kallade argument biter enbart på idioter (vilket det i och för sig finns gott om) eller skrämda höns såsom IMBILDEN...
Skall jag tolka det som att du inte kan peka på ETT enda inlägg där jag påstått något som jag inte kunnat styrka...?

Det handlar helt enkelt om att du inte gillar att ha fel, gissar jag?
Citera
2023-12-17, 23:37
Avslutad
Citat:
Skall jag tolka det som att du inte kan peka på ETT enda inlägg där jag påstått något som jag inte kunnat styrka...?

Det handlar helt enkelt om att du inte gillar att ha fel, gissar jag?

Styrka med vad? Massa länkar till källor som ingen vettig människa litar på?

Vi tänkande människor ser vad vi ser, och det är att dina fejkvacciner har dödat och skadat en jäkla massa människor och det värsta är att vi förmodligen inte har sett det värsta än.
Som jag skrev i ett annat inlägg, hur många matcher har inte stoppats för att man måste rädda någon på läktaren eller på planen sen fejkvaccinerna började rullas ut?
Citera
2023-12-17, 23:46
Medlem
Citat:
"Det finns ett flertal"?
Vilka då?

Enligt den lista som finns att ladda ned är det Montserrat som haft längst stängt i 38 veckor.
Så ett hundratal barn på en ö i Karibien fick alltså inte gå i skola på 38 veckor? Det är argumentet från den samlade intelligensen hos antivaxxar-patrasket på Flashback?

Kod:
Country	     DL (TV)	DL (Radio)	DL (Online)	Weeks partially open	Weeks fully closed
https://covid19.uis.unesco.org/wp-content/uploads/sites/11/2021/05/UNESCO_school_closures_database.xlsx

Kan ni i antivaxxarpatrasket inte lära er att LÄSA någon gång? Bangladesh är INTE ett av de länder där barnen inte fått gå i skola på över ett år. LÄR ER LÄSA!!!!

Herregud....

Men ditt efterblivna mongo

Det finns ett flertal länder i den där listan där skolorna varit stängda i över ett år. Bangladesh är ett med 63 veckor, Mexiko ett annat med 53 veckor. Ja, i dessa länder har de haft olika typer av distansundervisning istället, men det är inte det som är poängen här och det är vad jag vet ingen här som har hävdat något annat. Jag har i alla fall inte gjort det. Poängen är att skolorna dit barnen går varit stängda i över ett år i länder som Bangladesh och Mexiko m fl, med allt vad det innebär t ex för barnens sociala utveckling. Är du verkligen så efterbliven att du inte begriper det?

Herregud....

Citera
2023-12-18, 00:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men ditt efterblivna mongo

Det finns ett flertal länder i den där listan där skolorna varit stängda i över ett år. Bangladesh är ett med 63 veckor, Mexiko ett annat med 53 veckor. Ja, i dessa länder har de haft olika typer av distansundervisning istället, men det är inte det som är poängen här och det är vad jag vet ingen här som har hävdat något annat. Jag har i alla fall inte gjort det. Poängen är att skolorna dit barnen går varit stängda i över ett år i länder som Bangladesh och Mexiko m fl, med allt vad det innebär t ex för barnens sociala utveckling. Är du verkligen så efterbliven att du inte begriper det?

Herregud....

På tal om att antivaxxar-patrask har dålig läsförståelse samt inte kan engelska...

Vi tar det IGEN:
Citat:
I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.

Hade ni en lista på vilka länder där "barnen inte fick gå i skola på över ett år"?

Ni hade inte det, verkar det som?

Citat:
Det finns ett flertal länder i den där listan där skolorna varit stängda i över ett år. Bangladesh är ett med 63 veckor, Mexiko ett annat med 53 veckor. Ja, i dessa länder har de haft olika typer av distansundervisning istället, men det är inte det som är poängen här och det är vad jag vet ingen här som har hävdat något annat.

Så du fortsätter att bevisa för alla att du inte kan läsa, har dålig läsförståelse samt inte kan tolka information? Du är helt enkelt ointelligent, dum i huvudet och fattar inte när du är bortgjord?

Herregud...

Nej, det finns inga exempel på några länder där "barnen inte fick gå i skola i över ett års tid". Ni fattar helt enkelt inte hur fel ni har (eller också gör ni det och försöker ljuga er ur en lögn). Det är sååååå pinsamt att man småflinar när man ser hur ni försöker slingra er som små ljugande ormar)

Här är informationen som NI hänvisade till (jag har kopierat in det land där man inte låtit barnen gå i skolan under längst tid):
Kod:

Tro mig, ni kommer må bra när ni slutligen erkänner för er själva och alla andra att ni hade fel. Det gör inte ont. Ni vaknar inte upp med spetälska i morgon bitti. Säg bara efter mig: "JAG. HADE. FEL."

Svårare än så är det inte.
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-18 kl. 00:07.
Citera
2023-12-18, 00:38
Medlem
Citat:
På tal om att antivaxxar-patrask har dålig läsförståelse samt inte kan engelska...

Vi tar det IGEN:

Hade ni en lista på vilka länder där "barnen inte fick gå i skola på över ett år"?

Ni hade inte det, verkar det som?

Så du fortsätter att bevisa för alla att du inte kan läsa, har dålig läsförståelse samt inte kan tolka information? Du är helt enkelt ointelligent, dum i huvudet och fattar inte när du är bortgjord?

Jo, det hade vi ditt efterblivna CP. Bangladesh och Mexiko är exempel på länder i den listan. Med "gå i skola" menas just "gå i skola". Vet du vad "gå i skola" innebär, ordagrant? Vad är en skola för något? En byggnad avsedd för organiserad undervisning? Vad innebär då att vara "i" en sådan byggnad? Kan man dra likhetstecken mellan det och att "gå i skola"? Sitter man hemma själv i sitt rum vid en dator och får distansundervisning via nätet så är inte det att "gå i skola". Eller är hemmet en skola plötsligt bara för att man sitter där och pluggar? Begriper du ditt efterblivna CP eller ska vi ta det igen?

Herregud...

Den enda här som inte klarar av att tolka information du läser är du. Men för att förtydliga vad jag menar och menat hela tiden, så att KANSKE till och med ett efterblivet CP som du förstår:

Det finns ett flertal länder, t ex Bangladesh och Mexiko, där skolorna varit stängda i över ett år vilket innebar att barnen i dessa länder inte fick GÅ I SKOLA, i uttryckets rätta bemärkelse, i över ett år. GÅ I SKOLA = undervisning på plats i ett klassrum i en byggnad avsedd för undervisning tillsammans med andra elever och lärare.

Jag har en korrekt tolkning på vad "gå i skola" innebär. Faktiskt så korrekt som den kan bli. Det är du som övertolkar innebörden av "gå i skola".

Vore ju smakfullt om du kunde erkänna att du har fel när du blir bortgjord men det behövs iofs inte eftersom alla som inte är autistiska mähän kan se det själva.

Citat:
Nej, det finns inga exempel på några länder där "barnen inte fick gå i skola i över ett års tid". Ni fattar helt enkelt inte hur fel ni har (eller också gör ni det och försöker ljuga er ur en lögn). Det är sååååå pinsamt att man småflinar när man ser hur ni försöker slingra er som små ljugande ormar)

Här är informationen som NI hänvisade till (jag har kopierat in det land där man inte låtit barnen gå i skolan under längst tid):
Kod:

Som sagt, det finns ett antal länder där barnen inte fick gå i skola i över ett års tid. Däremot finns det inga länder där barn inte fick någon form av undervisning i över ett års tid. Men det är inte det vi har pratat om här.

Sen är det också så att för alla oss som inte är OCD-autistiska mähän med tourettes så är det underförstått att det stora problemet med att barn inte får gå i skola, i uttryckets rätta bemärkelse, är att de går miste om utveckling i det sociala samspelet. Sådant går inte att ersätta med distansundervisning online. Det är NATURLIGTVIS därför kurt-sune ens tar upp skolstängningarna i förstaläget. Men jag förstår att sådant är svårt för en autist som dig att begripa, då du själv sannolikt aldrig deltagit i något socialt samspel. Hade dina föräldrar tillåtit dig att lämna din källare hade du åkt på en smäll inom en kvart. I den riktiga världen funkar det nämligen inte att slänga invektiv och förolämpningar omkring sig hursomhelst, men det hade du ju vetat om du någon gång befunnit dig i den.

Citat:
Tro mig, ni kommer må br när ni slutligen erkäner för er själva och alla andra att ni hade fel. Det gör inte ont. Ni vaknar inte upp med spetälska i morgon bitt. Säg bara efter mig: "JAG. HADE. FEL."

Svårare än så är det inte.

Så bra, då kan du ju säga det nu då. Eller ta det i PM om det blir för pinsamt för dig att göra det offentligt här i tråden.
Citera
2023-12-18, 00:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo, det hade vi ditt efterblivna CP. Bangladesh och Mexiko är exempel på länder i den listan. Med "gå i skola" menas just "gå i skola". Vet du vad "gå i skola" innebär, ordagrant? Vad är en skola för något? En byggnad avsedd för organiserad undervisning? Vad innebär då att vara "i" en sådan byggnad? Kan man dra likhetstecken mellan det och att "gå i skola"? Sitter man hemma själv i sitt rum vid en dator och får distansundervisning via nätet så är inte det att "gå i skola". Eller är hemmet en skola plötsligt bara för att man sitter där och pluggar? Begriper du ditt efterblivna CP eller ska vi ta det igen?

Herregud...

Den enda här som inte klarar av att tolka information du läser är du. Men för att förtydliga vad jag menar och menat hela tiden, så att KANSKE till och med ett efterblivet CP som du förstår:

Det finns ett flertal länder, t ex Bangladesh och Mexiko, där skolorna varit stängda i över ett år vilket innebar att barnen i dessa länder inte fick GÅ I SKOLA, i uttryckets rätta bemärkelse, i över ett år. GÅ I SKOLA = undervisning på plats i ett klassrum i en byggnad avsedd för undervisning tillsammans med andra elever och lärare.

Jag har en korrekt tolkning på vad "gå i skola" innebär. Faktiskt så korrekt som den kan bli. Det är du som övertolkar innebörden av "gå i skola".

Vore ju smakfullt om du kunde erkänna att du har fel när du blir bortgjord men det behövs iofs inte eftersom alla som inte är autistiska mähän kan se det själva.

Som sagt, det finns ett antal länder där barnen inte fick gå i skola i över ett års tid. Däremot finns det inga länder där barn inte fick någon form av undervisning i över ett års tid. Men det är inte det vi har pratat om här.

Sen är det också så att för alla oss som inte är OCD-autistiska mähän med tourettes så är det underförstått att det stora problemet med att barn inte får gå i skola, i uttryckets rätta bemärkelse, är att de går miste om utveckling i det sociala samspelet. Sådant går inte att ersätta med distansundervisning online. Det är NATURLIGTVIS därför kurt-sune ens tar upp skolstängningarna i förstaläget. Men jag förstår att sådant är svårt för en autist som dig att begripa, då du själv sannolikt aldrig deltagit i något socialt samspel. Hade dina föräldrar tillåtit dig att lämna din källare hade du åkt på en smäll inom en kvart. I den riktiga världen funkar det nämligen inte att slänga invektiv och förolämpningar omkring sig hursomhelst, men det hade du ju vetat om du någon gång befunnit dig i den.

Så bra, då kan du ju säga det nu då. Eller ta det i PM om det blir för pinsamt för dig att göra det offentligt här i tråden.
Det fanns således inte ett enda exempel på något land där barnen inte fick gå i skola på över ett år?

Precis som jag påpekade?

Kod:

Herregud...
Citera
2023-12-18, 06:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Läste just på FHM:s hemsida att mellan vecka 44-47 var 70% av alla avlidna över 80 år. Antar att en betydande del av övriga 30% utgjordes av barn och personer i åldern 18-49 utanför riskgrupp då eftersom "alla åldersgrupper dör av covid". Men jag hittar inte det på deras hemsida. Kan du länka källan till ditt påstående?

Vad ska jag länka? Jag skrev att alla åldersgrupper kan dö av covid och din sammanställning ovan visar ju på det. Att äldre är extra känsliga har ju varit känt från dag ett. Vill du ha länkar på yngre personer som dött? Läkaren i Kina som var den första att rapportera om civid dog ju. Vill minnas att han var 35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in