2023-12-18, 06:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Läste just på FHM:s hemsida att mellan vecka 44-47 var 70% av alla avlidna över 80 år. Antar att en betydande del av övriga 30% utgjordes av barn och personer i åldern 18-49 utanför riskgrupp då eftersom "alla åldersgrupper dör av covid". Men jag hittar inte det på deras hemsida. Kan du länka källan till ditt påstående?

Vad ska jag länka? Jag skrev att alla åldersgrupper kan dö av covid och din sammanställning ovan visar ju på det. Att äldre är extra känsliga har ju varit känt från dag ett. Vill du ha länkar på yngre personer som dött? Läkaren i Kina som var den första att rapportera om civid dog ju. Vill minnas att han var 35.
Citera
2023-12-18, 10:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad ska jag länka? Jag skrev att alla åldersgrupper kan dö av covid och din sammanställning ovan visar ju på det. Att äldre är extra känsliga har ju varit känt från dag ett. Vill du ha länkar på yngre personer som dött? Läkaren i Kina som var den första att rapportera om civid dog ju. Vill minnas att han var 35.

Kan ja! Men kan du ge mig risken i % att ett fullt friskt barn dör i covid ? Med ditt säkerhetstänkande skulle barnet knappt få lämna bostaden och runt med hjälm dygnet runt.
Citera
2023-12-18, 11:06
Medlem
kurt-sunes avatar
"Antivaxxarpatrask" månne?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4V356/helene-60-anmalde-modernas-covid-vaccin-sag-ut-som-att-jag-blivit-slagen
Citera
2023-12-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Du sa "dör". I presens. I nutid. "Alla åldersgrupper dör av covid". När du slänger ur dig ett sådant påstående är väl det minsta man kan begära att du kan backa upp det med en källa?

Att någon som var 35 dog för 4 år sen är inte relevant idag, i december 2023. Finns det någon i den åldern som dör av de varianter av covid som cirkulerar IDAG, höstern/vintern 2023?

Och min sammanställning visar inte alls att alla åldersgrupper dör av covid. Den visar att 70% av de som dör är över 80. Att du får det till att alla åldersgrupper dör av covid är väl bara ännu en i raden av dina patenterade imbildska tolkningar.
Citera
2023-12-18, 12:20
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det fanns således inte ett enda exempel på något land där barnen inte fick gå i skola på över ett år?

Precis som jag påpekade?

Kod:
Country	     DL (TV)	DL (Radio)	DL (Online)	Weeks partially open	Weeks fully closed
Montserrat	No	    No	            No	              3	                    38
https://covid19.uis.unesco.org/wp-content/uploads/sites/11/2021/05/UNESCO_school_closures_database.xlsx

Herregud...

Men jösses vilken stjärna du är.
Skolan var stängd under lång tid vilket är katastrof men du snöar in på om det var ÖVER eller UNDER ett år.

Det finns gott om exempel på länder där fysik undervisning på plats i skolan upphörde i över ett år, Uganda tror jag ligger i topp med nära två år utan fysisk skola. USA likaså stora delar stängt i över ett år.
Men du väljer att tramsa på, bråka/pajkasta med personangrepp som vanligt och missar medvetet själva poängen med diskussionen. Det var INTE bra för ungdomars hälsa och rapporterna börjar så smått ticka in.
Den riktiga "kostnaden" kommer ta lång tid att utreda och om det var värt att förstöra barnens skolgång för att rädda ett antal 70+.

Du fattar det inte själv men du spär bara på vissas skepsis med ditt plumpa och dryga sätt.
Citera
2023-12-18, 12:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Att någon som var 35 dog för 4 år sen är inte relevant idag, i december 2023. Finns det någon i den åldern som dör av de varianter av covid som cirkulerar IDAG, höstern/vintern 2023?

Och min sammanställning visar inte alls att alla åldersgrupper dör av covid. Den visar att 70% av de som dör är över 80. Att du får det till att alla åldersgrupper dör av covid är väl bara ännu en i raden av dina patenterade imbildska tolkningar.
Nu hittar jag ingen sammanställning och jag utgår från att om den ändå existerar så har du misslyckats att LÄSA det datat eller den statistik som du grundar dina argument på. Det är nämligen det första tecknet på ett tvättäkta antivaxxar-patrask - oförmågan att kunna LÄSA. Förstår du!?

För att på enklast sätt dra ned brallorna på lilla antivaxxar-patrasket IGEN, så får jag väl påpekat att JA, det dör personer av COVID i samtliga åldersgrupper. Till skillnad mot ditt skitprat och dina antivaxxar-lögnar har jag dessutom den alldeles förträffligt goda smaken att referera till officiell statistik där det klart framgår att....JA, folk i alla åldersgrupper dör av COVID. Det dör till och med spädbarn som inte ens fyllt ett år. Och detta under 2023. Förstår du!?

https://www.ons.gov.uk/file?uri=/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/singleyearofageandaverageageofdeathofpeoplewhosede athwasduetoorinvolvedcovid19/july2023/coviddeathsbyagejuly2023.xlsx

Logga ur nu alternativt sluta sprida skitprat, lögner och okunnigt antivaxxar-patrask-trams. Förstår du!?

Herregud... Förstår du!?
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-18 kl. 13:11.
Citera
2023-12-18, 12:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Men jösses vilken stjärna du är.
Skolan var stängd under lång tid vilket är katastrof men du snöar in på om det var ÖVER eller UNDER ett år.

Det finns gott om exempel på länder där fysik undervisning på plats i skolan upphörde i över ett år, Uganda tror jag ligger i topp med nära två år utan fysisk skola. USA likaså stora delar stängt i över ett år.
Men du väljer att tramsa på, bråka/pajkasta med personangrepp som vanligt och missar medvetet själva poängen med diskussionen. Det var INTE bra för ungdomars hälsa och rapporterna börjar så smått ticka in.
Den riktiga "kostnaden" kommer ta lång tid att utreda och om det var värt att förstöra barnens skolgång för att rädda ett antal 70+.

Du fattar det inte själv men du spär bara på vissas skepsis med ditt plumpa och dryga sätt.
Herregud, finns det något mer komiskt än när ointelligenta antivaxxar-patrask skall försöka bortförklara och sopa sina argumentfel under mattan? Jag tror inte det.

Nej, det ingen lista på länder där barnen inte fick gå i skola på över ett år. Att antivaxxar-patrask är så urbota ointelligenta att de inte har vett att erkänna när de gjort bort sig förvånar dock ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.
.

Nej, det land där barnen inte fick gå i skola under längst period var Montserrat, där fick inte barnen gå i skola på 38 veckor. Inget annat.

Citat:
Det fanns således inte ett enda exempel på något land där barnen inte fick gå i skola på över ett år?

Precis som jag påpekade?

Kod:
Country	     DL (TV)	DL (Radio)	DL (Online)	Weeks partially open	Weeks fully closed
Montserrat	No	    No	            No	              3	                    38
https://covid19.uis.unesco.org/wp-content/uploads/sites/11/2021/05/UNESCO_school_closures_database.xlsx

Herregud...

Herregud...dessa ointelligenta tölpar radar upp sig för att visa hur urblåsta de är..
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-18 kl. 12:35.
Citera
2023-12-18, 12:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du sa "dör". I presens. I nutid. "Alla åldersgrupper dör av covid". När du slänger ur dig ett sådant påstående är väl det minsta man kan begära att du kan backa upp det med en källa?

Vad menar du? Jag kan ju inte länka till sådana som dör nu i denna stund eller sammanställa statistik över de som kommer att dö i framtiden. Självklart avser statistik sådana som dött i dåtid.

Vill du ha länk till barn som blivit svårt sjuka och/eller dött i covid? Är det inget du hört talas om? Eller samlar du på länkar?
Citera
2023-12-18, 12:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Fan vad folk går runt och hostar och nyser nu överallt. Aldrig verkar de bli friska heller. Jag undrar hur många av dem som vaccinerat sig mot covid i närtid och hur många som inte gjort det.
Citera
Medlem
korrektamund0s avatar
Helt otroligt patetiskt dock att se antivaxxar-patrasket sitta och försöka relativisera det som statistiskt sannolikt är hundratals miljoner personer, inklusive barn, som drabbas av postcovid, samtidigt som patrasken sitter och teater-grinar över hur hemskt det är att ett par hundra barn på någon karibisk ö inte fick gå i skolan.

Det hela blir ju så patetiskt att man undrar om folk verkligen är på riktigt.

Citat:
I vissa länder fick barnen inte gå i skola i över ett års tid. Helt sinnes.

Citat:

Precis som jag påpekade?

Då antivaxxar-patrasket i vanlig ordning inte kunde belägg sina uppiofter tog JAG fram listan från UNESCO där man tillhandahåller data över skolstängningar i respektive land, hur länge och om skolundervisningen fortsatte samt på vilket sätt.

Här är top-8-länderna på den listan. Det är alltså Montserrat med en total befolkning på 4,992 personer som leder listan - där fick barnen inte gå i skola under en period om 38 veckor.

Kod:
School closures and available tuition, per nation, in weeks

Country	             DL (TV)	DL (Radio)	DL (Online)	Partially open      Fully closed
Montserrat	     No	           No	            No	              3	                    38
Nordkorea	     No	           No	            No	              8	                    31
Turks & Caicos Isl.  No	           No	            No	             13	                    30
Sudan	             No	           No	            No	              7	                    19
Somalia	             No	           No	            No	              0	                    19
Guinea-Bissau	     No	           No	            No	              5	                    18
Sint Marteen	     No	           No	            No	             10	                    18
St Kitts & Nevis     No	           No	            No	             16	                    17

Herregud...dessa stackars ointelligenta antivaxxar-patrask, vad skall de hitta på för skitprat härnäst...?
Senast redigerad av korrektamund0 2023-12-18 kl. 13:12.
Citera
Medlem
Citat:
"Antivaxxarpatrask" månne?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4V356/helene-60-anmalde-modernas-covid-vaccin-sag-ut-som-att-jag-blivit-slagen

Skulle just tipsa om det:

"Sprängande huvudvärk, dimsyn och hängande ögonlock. Förbundsjuristen Helene, 60, anmälde Modernas covid-vaccin efter den tredje dosen men fick avslag.
'Ett år och två månader efter vaccinet hade jag fortfarande dagliga huvudvärksattacker', säger hon. "

Hon är alltså jurist men fick avslag:

"Trots att hon kunde slå hål på alla punkter i avslaget.

- Detta är alltså en ny lag som ska skydda de drabbade men som inte ens går att överklaga. Det strider mot rätten till en rättvis rättegång, säger hon. "

Och:

"Flera läkare och sjukgymnast har därefter klassat skadorna som orsakade av Modernas vaccin"

Husläkare rådde henne att anmäla men det gick inte: "- Chocken när jag upptäckte att Moderna inte ens var anslutet till läkemedelsförsäkringen!"

Hon vände sig till Kammarkollegiet och ansökte om ersättning för inkomstförlust baserat på "lagen om statlig ersättning för personskada orsakad av vaccin mot sjukdomen covid-19." och hon konstaterar att "- Lagen säger dessutom att staten ska betala ersättning för personskada som med övervägande sannolikhet orsakats av vaccinet. Det var alltså glasklart.", men hon fick avslag på råd av de tre försäkringsmedicinska rådgivare Kammarkollegiet anlitat.

Hon tog verkligen strid och "En neurolog drog till slut slutsatsen att hon led av Tolosa Hunt syndrom, konstaterad biverkning av Modernas vaccin."

Men det hjälpte inte. Jag antar att hennes fall är ett exempel på att trots att det finns en lag som hon hänvisar till så kan ingen i Sverige få rätt om detta. Hon nämner till exempel 43000 anmälda fall av migrän efter Modernas vaccin. Hon menar också att det tar för mycket arbete för en vanlig person att få Europadomstolen att se på detta och att enda sättet istället är att väcka uppmärksamhet kring det.

För mig råder det inget tvivel om att vaccinen har biverkningar, det har ju alla vaccin och självklart ska staten ta sitt ansvar. Det finns säkert en ovilja mot att ta ansvar både för vaccin- och Covidskadade.

En annan ny händelse som däremot är kopplad till Covid är att i Times of Israel konstateras nu att Israel tycks ha klarat "Covid-tappet" i PISA-testet som andra europeiska länder drabbades av. Jag vet inte om det hänger ihop men vi vet ju att Israel vaccinerade mer än andra. I Sverige vaccinerades inte skolbarn, istället fick smittan spridas bland dessa. Kan det ha påverkat resultatet? https://www.timesofisrael.com/israeli-10th-graders-still-struggling-but-dodge-global-post-covid-drop-off-study/

Gisslén som verkar mer "medieskygg" än Tegnell varnade för en vecka sedan för att för få i riskgrupper har vaccinerat sig, och detta gör han tillsammans med Karin Tegmark Wisell i Dagens Medicin:

"För personer i riskgrupp är dock påfyllnadsdoser mot covid-19 det viktigaste skyddet mot allvarlig sjukdom och död. Dessa personer utgör en stor del av befolkningen. En allt för låg täckningsgrad får omfattande konsekvenser."

Han är nog lite orolig nu, för kurvan över smittade är inte så rolig och vi vet inte vad som händer:

"Vi vet ännu inte hur spridningen av covid-19 och influensa kommer att utvecklas i vinter. Under tidigare säsonger har smittspridningen varit relativt omfattande under en längre period."

Nu uttrycker han sig vagt igen, angående postcovid. Han konstaterar att "Vaccination har hos vuxna visats minska risken för att utveckla långvariga postcovid-symtom när den ges före den första covidinfektionen." men påstår sedan 2 saker som man mig veterligt inte vet:

"Men det är i dag ovanligt att personer drabbas av postcovid och det saknas vetenskapligt stöd för att fler vaccinationsdoser skulle minska risken ytterligare hos dem som tidigare varit infekterade eller har vaccinerat sig."

Man vet inte. Om vi då istället går till Linköpings universitet där man forskar om Post-covid, så skrev de i juni: "It is estimated that the occurrence is somewhere between 5 and 10 per cent." https://liu.se/en/news-item/vi-borjar-forsta-postcovid-battre-nu

Slutligen rapporteras det om en kinesisk studie om postcovid efter 3 år, där hälfen fortfarande har besvär, och där människor med postcovid har en högre grad av återinfektion. https://www.globaltimes.cn/page/202312/1303823.shtml

Kan det alltså vara så att de som en gång drabbades av postcovid kan bli än sämre vd återinfektion?
Senast redigerad av Lamento 2023-12-18 kl. 12:54.
Citera
2023-12-18, 13:24
Medlem
Citat:
Herregud, finns det något mer komiskt än när ointelligenta antivaxxar-patrask skall försöka bortförklara och sopa sina argumentfel under mattan? Jag tror inte det.

Nej, det ingen lista på länder där barnen inte fick gå i skola på över ett år. Att antivaxxar-patrask är så urbota ointelligenta att de inte har vett att erkänna när de gjort bort sig förvånar dock ingen.

Nej, det land där barnen inte fick gå i skola under längst period var Montserrat, där fick inte barnen gå i skola på 38 veckor. Inget annat.

Herregud...dessa ointelligenta tölpar radar upp sig för att visa hur urblåsta de är..

Lär dig vad "gå i skola" betyder innan du uttalar dig mer i frågan ditt efterblivna CP.

Alla som har fler än två hjärnceller och inte lider av grav autism har hela tiden förstått att det är fysisk undervisning på plats i en skola vi har pratat om.

Ingen här har påstått att det finns en lista på länder där barnen inte fått någon form av undervisning på över ett år. Att du är så efterbliven att du inte klarar av att hänga med i vad vi andra pratar om är ditt problem och inte vårt.

Dags för dig nu att erkänna ditt misstag och gå vidare med ditt liv innan du gör bort dig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in