Citat:
Ursprungligen postat av
Therak900
Folk som förespråkar bitcoin vill ju inte ha med Fiat att göra.
Var försiktig så du inte gör en halmdocka nu.
Att vara emot fiat, och för Bitcoin, betyder bara att du säljer din fiat för Bitcoin så fort du har möjlighet. Fiat funkar fortfarande hyfsat i många länder som i Sverige, USA m.m, så det är inte lika akut att göra sig av med den som i andra länder som Argentina, Libanon, Venezuela and what have you.
Citat:
Ursprungligen postat av
Therak900
Eller menar du att vi fortfarandes ja ha Fiat när det kommer till bitcoinisering?
Så länge Bitcoin inte går att använda som medium of exchange så har jag svårt att se att fiat försvinner.
Med Bitcoin behöver inte kunna ersätta fiat för att ändå betinga ett värde över $10M om några år, då den fungerar alldeles utmärkt som överlägsen store of value ändå. Kan den ersätta fiat så är det bara en extra bonus utöver det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Therak900
För då galler ju hela conceptet att lämna banker utanför.
Det tycker jag inte?
Du behöver inte köpa dyra banktjänster för att hantera dina Bitcoin om du inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Therak900
USA kan ju vara trycka pengar och köpa btc för allt.
Vet du vad, det tror jag skulle vara det bästa USA (eller vilket land som helst) kunde göra. Trycka pengar och i hemlighet skaffa på sig så mycket Bitcoin som möjligt. Kortsiktigt ett svek mot de som sitter på fiat i detta land, men på sikt skulle landet stå i pole position i en framtida Bitcoinisiering.
Tänk om El Salvador (eller något annat U land) skulle ha köpt på sig 100 000 Bitcoin. Det skulle vara ett av världens rikaste länder om 10 år om/när en Bitcoin kostar $10M.