Citat:
Ursprungligen postat av
odok
Har någon av dessa tränare jobbat som tränare i andra städer i Västerbotten? Tänker på Lycksele och Umeå. Har nära och kära som tränat TKD för ca 20 år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hemvarare
Ja de har de. Jonas L som är talesperson har tidigare varit i Umeå, har inte lika bra koll på de andra. Skulle inte förvåna mig om han har några skelett i garderoben
HERREGUD! Äntligen kommer det upp till ytan! Jonas uppehöll sig som tidigare nämnt i Umeå under början av 2000-talet.
Han var aktiv inom taekwondo, även där. Ska inte svära på att han hade en tränarroll, men aktiv inom sporten var han.
Eftersom han var oförmögen att fixa en bostad på vanligt vis, bodde han på KFUM:s dåvarande elevhem, där gymnasieelever från olika hörn av landet bodde när de flyttat till Umeå för att gå gymnasiet och distansen hem gjorde det omöjligt att pendla varje dag.
Det han (då ca 25 år gammal) roade sig med där på kvällarna var att förföra (grooma om det hade varit idag?) osäkra 16-åriga tjejer som precis börjat ett nytt kapitel i sitt liv i en främmande stad.
När jag läser vidare i tråden ser jag MÅNGA likheter med hur NA betett sig mot den stackars tjejen. Groomad som tonåring av en ca 10 år äldre ”vuxen” man.
Jonas betedde sig EXAKT likadant i Umeå med jag vet inte hur många. Efter att ha sweet talkat en tjej tillräckligt för att få sätta på började projektet att hitta nästa att ”charma”. Och om ni undrar, nej, jag själv är inte utsatt. Men jag bodde på KFUM under en period av när allt det här utspelade sig.
Som andra spekulerat i här i tråden också, där de undrar hur utsatta småtjejerna inom pingstkyrkan varit av Jonas är det här min gissning: Det har förmodligen gått till på exakt samma sätt som på KFUM i Umeå.