2026-07-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det hade ju varit intressant om de som gjorde podden faktiskt rest dit och letat efter pedofilen och inte bara skickat mail till gymmet.

Det verkar som det är journalist-studenter som gjort podden, så den budgeten fanns nog inte.
Citera
2026-08-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Några frågor.

- Hur många nya elever flyttade till Elins klubb för att börja NIU i höst?
- Hur går det för de båda klubbarna?
- Har Elin på något sätt agerat mot eller stöttat nya klubben?
- Är Elin elittränare och har hon lyckats få fram någon internationell talang?

Från någon som läst i princip hela tråden och är mitt i smeten. Så har jag några grejer att till lägga. Vi kan börja med att ja, jag såg att någon redan svarat på frågorna men den hade lite fel. För det första så fanns det en tjej som började på Elins klubb och började Taekwondo NIU hösten 2025. Som nu går i 2an ekonomi. Nu året 2026 har ingen börjat NIU för taekwondo. Men på varken Elins eller gamla Soo Shim klubben fanns det inte några aktiva atleter som var födda 2010(de som börjar 1an iår). Men från Elins klubb finns det ett antal som kommer börja NIU nästa år som är födda 2011.

Taekwondo är en liten sport. Speciellt i Norrland. Pheniox finns typ inte. EN väldigt väldigt liten klubb så stor att dem tränar i en sal som är lika stor som vanligt sovrum. Finns inga av de presternade atleterna kvar där, bara små barn. Det går helt okej för Elins klubb. Mest små barn som är hennes helt. Men det finns inte äldre atleter på klubben, om vi bortser från 21 åringen som var på vm i höstas. Så är dem flesta högpresterande atleterna som kör på nationell och internationell nivå 12 till 17 år gamla.

Det jag har sätt INGEN nämna på denna tråd är att Soo Shims förfall började för många år sedan. Det var bra år 2020. Men efter det så började topparna sluta. Efter pandemin så började det långsamt gå neråt. Runt 2023-2024 så var det riktigt märkbart. De trillade av av olika anledningar, säkert dels kulturen. I slutet fanns det några riktigt bra kvar, så som Fredrik, men han fick en ordentlig skada. Försökte senare komma tillbaka men la ner (2025 ish). Även Indra som var påväg till OS var kvar. Hon var kvar nästan ända till slutet. Men sedan när klubben förföll försökte hon hos Malmö Taekwondo men efter ett tag slutade hon. Jag hörde från bra källor att hon tyckte inte det var lika kul för det var inte samma kultur och sånt.

Det som jag ska säga nu vet väldigt få. Men redan 2020 satt Nicklas och drömde om att flytta till Spanien, dem hade senare redan en lägenhet eller hus, minns inte riktigt. Som dem brukade åka ner och semestra till. Så han hade redan tappat lite engagemang för klubben.

Jag är inte på någons sida men jag vet en hel del om båda. Såg även frågan om Linus var med Nicke i Spanien och nej, han är tränare, eller iaf dykt upp på Pheniox inlägg på insta.
Citera
2026-08-22, 19:55
Medlem
Det har varit svårt att riktigt hittat uppgifte, så ni som vet mer kan väl hjälpa till med att rätt och komplettera.

Till att börja med verkar klubben varit betydligt mer framgångsrik på damsidan än på herrsidan och efter att storstjärnan Elin brutit med klubben så verkar följande varit klubbens stjärnor.
- Frederik Olsen
- Naima Walter
- Carolin Persson
- Alyssa Göransson
- Indra Boden (yngre än ovanstående)

Samtliga av dessa verkar ju lämnat klubben inom 12-18 månader efter att Elin slutat förutom Indra som var betydligt yngre.

Stämmer detta?
Citera
2026-08-26, 16:10
Medlem
Är detta han https://www.facebook.com/share/p/1EgY4QBNVS/?mibextid=wwXIfr
Citera
2026-08-26, 18:57
Medlem
Citat:
Är detta han https://www.facebook.com/share/p/1EgY4QBNVS/?mibextid=wwXIfr

Nej, N.A är inte dömd för något.
Citera
2026-08-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skellmupp
Nej, N.A är inte dömd för något.

Vem?
Citera
2026-08-27, 06:21
Medlem
Citat:
Vem?

Han som tråden handlar om.
Citera
2026-08-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skellmupp
Han som tråden handlar om.

Jaha, en färsk dom så det skulle kunna ha varit han.
Citera
2026-08-31, 23:18
Medlem
Citat:
Jaha, en färsk dom så det skulle kunna ha varit han.
Trodde all utredning var nedlagd pga av att det skett för länge sedan, men har kanske fel. Det borde gå länka till domen så kan man läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in