2023-12-16, 20:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Bra att man kommit ut med namn, bild och en obehagligt målande berättelse. För mig ger detta en betydligt större tyngd och trovärdighet än anonyma antydningar som tidigare kommit.

Tyvärr gör sig Jonas till nyttig idiot i sittförsvar av utpekad gärningsman. Om han istället försvarat föreningen och dess arbete de senaste åren samt duckat detta med ursäkten att det skett tidigare men därmed inte avskrivit inom föreningen om nya uppgifter framkommer så hade han jobbat med skademinimering. Men nu ror han tyvärr ut hela föreningen på djupt vatten.

Vem var denna El*n W*kl*nd som dök upp med någon sidohistoria? Har hon något relevant att tillföra eller är hon en uppmärksamhetssökare som vill få synas (fick ju intrycket att hennes tid i klubben räknades till månader)?

Det finns några saker som måste göras.
1) Soo Shim måste droppa NA tills utredningen är klar
2) NA måste avgöra om han vill/kan rentvå sig och därmed ta strid
3) Jakten på klubben måste upphöra utan fokuset bör vara på tränaren
4) Soo Shim måste byta ut styrelsen och starta om
3 och 4 är väl ganska oförenliga.
4 håller jag med om, 3 går bort i mina ögon.
Citera
2023-12-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Jo men J*nas har ju någon bokstavskombo och har varit med i en del konstiga föreningar förr... Te x Pingstkyrkan förr. Mysko kille med märkliga ryckningar i ansiktet av och till.... Det otäcka är att nu på sin fb sida går ut med vad straffet för förtal är och han ger ju nästan intryck av att föreningen är en sekt....
Det stämmer bra tror att han har och autism och tourettes. Han sjöng nationalsången inför varje hockeymatch förut, samtidigt beklagade han sig över att Skellefteå AIK bara erbjöd en korv med bröd med bröd för besväret.
Citera
2023-12-16, 21:07
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
om det fanns något som helst tvivel om "sektliknande beteende" läs skrivelsen ovan. ja, det där bygget behöver rivas.

Innan man börjar riva byggnader så bör man se till att det aktuella klientelet inte kan börja om på ny kula, varke i Skellefteå eller någon annanstans.

Hursom, allt jag läst om det här tycker jag påminner väldigt mycket om "nattryttarna". Om det hela tiden är samma tillvägagångssätt, oavsett sport/skola/whatever så borde man kunna se till att bryta det innan det händer. Slå undan benen på dessa "one trick ponys" så att säga. Det bör göras i skolan, inom idrotten, av föräldrar och det bör göras konsekvent. Ingen ska behöva genomlida det som dessa kvinnor har behövt genomlida.
Citera
2023-12-16, 21:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Började läsa krönikan i AB, men jag var tvungen att sluta.
Edit; nu har jag läst klart, lättade på slutet.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-12-16 kl. 21:30.
Citera
2023-12-16, 21:17
Medlem
Citat:

Vem var denna El*n W*kl*nd som dök upp med någon sidohistoria? Har hon något relevant att tillföra eller är hon en uppmärksamhetssökare som vill få synas (fick ju intrycket att hennes tid i klubben räknades till månader)?

Elin W*klund är en vidrig person. Hon gick ut och beklagade sig över att personer hade uttryckt sig rasistiskt i fallet "Luna". Det var det hon regerade på och inte att en ung flicka nästan hade blivit dräpt och våldtagen av en åldersfuskande invandrare. Hon tycker om att synas och höras och jag har personligen hört att många lärarkollegor har svårt för henne.

Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/lararen-reagerade-mot-hatet-i-sociala-medier-efter-misstankta-mordforsoket-i-skelleftea-hangs-sjalv- ut-pa-natet
Citera
2023-12-16, 21:35
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Elin W*klund är en vidrig person. Hon gick ut och beklagade sig över att personer hade uttryckt sig rasistiskt i fallet "Luna". Det var det hon regerade på och inte att en ung flicka nästan hade blivit dräpt och våldtagen av en åldersfuskande invandrare. Hon tycker om att synas och höras och jag har personligen hört att många lärarkollegor har svårt för henne.

Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/lararen-reagerade-mot-hatet-i-sociala-medier-efter-misstankta-mordforsoket-i-skelleftea-hangs-sjalv- ut-pa-natet

Oväsentligt. Sekten i Skellefteå är värre...

Undrar hur många tonåringar skakJ*nas satte på i Ursviken pingstkyrka? Han verkar helt ta ställning för förövare och det är inte första gången det sker....
Citera
2023-12-16, 21:46
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blafagel
Så vänta, hon träffade Niklas som underåring och blev sedan ihop med han?

Varför reagerade ingen runt om, som att ge han en näve i ansiktet?

Det är ju rätt så självklar tecken på grooming...

Håller med till 100%
Som jag skrev innan så måste det väl finnas pappor, är de för rädda för att agera.
Visst om man inte har en kriminell bakgrund så kanske det första steget är att gå till polisen men inte ens det verkar någon gjort trots att MÅNGA verkar ha åsikter om honom.

Säger det igen:
Spelar ingen roll vilket bälte han har, eller hur duktig han är på att slåss, hade det vart min dotter så hade det blivit skogen för peddot! Då hade han inte varit så tuff det kan jag garantera!
Citera
2023-12-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
3 och 4 är väl ganska oförenliga.
4 håller jag med om, 3 går bort i mina ögon.
Om man nu skulle få helt nya som startar om så kommer de aldrig att lyckas/orka om man inte slutar jag klubben Soo Shim, det är så jag menar och därav tror jag att 3 och 4 är förenligt (om det ens är en framkomlig väg).

Ja tack, gärna här i Skellefteåtrakten också (Kärnkraft alltså).
Citera
2023-12-16, 21:48
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copium
Fick följande mail av Shoo shim då jag tränat på ett av deras gym nångång.

Bara nyfiken, skickades det där ut innan eller efter artikeln publicerades?
Citera
2023-12-16, 22:07
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copium
Fick följande mail av Shoo shim då jag tränat på ett av deras gym nångång.

Obehagligt. Lite Knutby vibbar.
Shoo och shim och god jul på er.

Hur kan man snabbt tvångsstänga föreningen? Vem går dit frivilligt?
Citera
2023-12-16, 23:57
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Att hon är relevant för att hon går ut med eget namn är ett cirkulrärresonemang. Men framtiden lär väl utvisa hur relevant hon är.
Hennes vittnesmål är relevant för att hon är ett vittne, dvs. någon som själv varit en del av verksamheten och sett saker med egna ögon. Att hon vågar gå ut med eget namn är starkt och hedervärt, men har inget med vittnesmålet att göra.

Citat:
Du har kanske rätt i att hela bygget måste rivas! Onekligen binder sig styrelsen vid rodret och NA står inte upp för sig själv utan. Jag är inte nog insatt, men det är tråkigt om hela verksamheten väljer att falla med en ledare.
Verksamheten har redan fallit. Blotta tanken att tro att en så genomrutten organisation, genomsyrad av grooming, våld, övergrepp och sekterism under årtionden, skulle kunna överleva är att piska en död häst. Begrav klubben, kasta ut rövhålen ur sporten, låt dem som påstår sig ha rent mjöl i påsen prövas i en annan fungerande organisation.
Citera
2023-12-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Har någon av dessa tränare jobbat som tränare i andra städer i Västerbotten? Tänker på Lycksele och Umeå. Har nära och kära som tränat TKD för ca 20 år sedan.
Han har allt hållit sitt huvud kontor i Skellefteå men har såklart varit väldigt delaktig i klubbens andra klubbar i Sverige, Umeå, Gävle Övik Härnösand, Piteå,
Den typen man märkt av på tävlingar och funderat vad som kan vara fel på fan skapet, vill spela fult, anklagad många gånger för att ha fått matcher uppgjorda etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in