2023-12-16, 12:41
Medlem
David_Ss avatar
Har inte dessa tjejer några pappor!?
Hade det varit min dotter hade jag tagit med mig grabbarna och tagit en sväng till skogen med peddot! Då spelar det ingen roll vilken liten färg på bältet han har i kampsport.
Citera
2023-12-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123ptg456
Den går att begära ut genom att maila kommunens kundtjänst.

Har du länk att dela med dig av?

Eller någon annan som har?
Citera
2023-12-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Har inte dessa tjejer några pappor!?
Hade det varit min dotter hade jag tagit med mig grabbarna och tagit en sväng till skogen med peddot! Då spelar det ingen roll vilken liten färg på bältet han har i kampsport.
Helt rätt. Ska man tro på rykten så är det inte bara tjejer som är utsatta. Blir nog svårare att få pojkarna att berätta tyvärr. Man hade önskat att dessa herrar fastnat i dumpens nät och blivit uthängda offentligt
Citera
2023-12-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Kan inte komma ifrån det att dessa tjejer höll tyst så länge och inte hade stake att säga ifrån. Får fan skylla sig själv. När man är en tonåring så ska man kunna inse saker och ting.
Det kan för en utomstående verka konstigt men du förstår inte hur mkt psykologi som ligger i detta. Det är samma sak med misshandlade kvinnor i relationer. Misshandeln/våldtäkterna kommer successivt efter en tids manipulation och nedbrytning. Dessa män är ofta väldigt manipulativa och kontrollerande, samt kan verka mkt charmiga och överdrivet engagerade/supportande emellanåt. Bryt ner för att sen lyfta upp och sådär håller det på !!
Citera
2023-12-16, 13:14
Medlem
Alltså, tror nästan alla tjejer som utövade sport i Skellefteå under denna tid vet om att N är ett psykfall.
Lillasyrran som är kring Elins ålder sysslade med fotboll och under vintertid provade laget på andra sporter. Minns när jag skjutsade hem henne efter att ha testat träna på Soo Shim och frågade om hon var intresserad av att börja varpå hon sa "nej deras tränare är ju peddon" varpå hon pratade om hur "alla vet" men att alla inblandade håller varandra om ryggen, inklusive vissa sjuka föräldrar.
Detta var alltså över ett årtionde sedan, så hur mycket klubben än försöker svartmåla tjejerna som talat ut är det knappast någon utanför deras circle of trust som tror dem.

Reaktionerna när kommunen slutade samarbeta med Soo Shim pga kränkningar var inte "ojdå så hemskt" utan snarare "Först nu?"
Senast redigerad av atreyeri 2023-12-16 kl. 13:17.
Citera
2023-12-16, 13:24
Medlem
SirDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Inte fan lät jag mig själv utsättas för "övergrepp" eller köras över titt som tätt.
Hur gjorde du då någon ledare försökte tafsa på dig?
Hur reagerade han/hon?
Citera
2023-12-16, 13:31
Medlem
over9ks avatar
Namn på han som våldtog Elin Johansson?
Citera
2023-12-16, 13:32
Medlem
Yaroshenkos avatar
Första tränaren här:
https://web.archive.org/web/20230203203253/https://skelleftea.sooshim.se/taekwondo/tranare/
Citera
2023-12-16, 13:39
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Första tränaren här:
https://web.archive.org/web/20230203203253/https://skelleftea.sooshim.se/taekwondo/tranare/

Thanks, första, hur många härjade?

Aha du menar han med 6:e dan?

Nu är ab-artikeln låst, men han liknar instruktören de intervjuade först i artikeln, han som inte skulle lämna klubben förräns den var nedbränd.
Denne Niklas står fortfarande med som instruktör på klubbens hemsida.

Stämmer det att han är den ”misstänkte”?

Ha, jag hade artikeln uppe i ett fönster, han i ab-artikeln de intervjuar heter Jon*s Lundstr*m.
Senast redigerad av F.Hansen 2023-12-16 kl. 13:51.
Citera
2023-12-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Fyfan, det var det sjukaste jag läst. Hur kan en sån människa fått jobba med barn och ungdomar så länge. Katastrof! Några huvuden borde rulla.

Sjukt! Verkar vara en idrott där män utnyttjar barn och ungdomar.
Senast redigerad av Lokisluffare 2023-12-16 kl. 13:46.
Citera
2023-12-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/J17gl8/frederik-11-raknar-kalorier-och-tranar-20-timmar-i-veckan

Länge har det varit en öppen sanning att NA har få gränser och tar framgång framför barns bästa.

Många i Skellefteå som vet, kanske inte hela historien, har aldrig berättas så öppet som idag. Men att han varit djupt problematisk är det många som vetat. Eller så har man varit "i sekten" och blivit manipulerad att alla andra är ute efter dom.
Citera
2023-12-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k

Bara att googla vem som varit hennes huvudtränare och sambo runt 2016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto