2023-10-24, 16:59
Medlem
Kommunens utredning är offentlig så den går läsa nu. Framförallt incidentlistan är vidrig. Går inte förstå att N.A får vara klar. Och det lär ju bara vara en väldigt liten del av allt han gjort.
Citera
2023-10-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smamman
Kommunens utredning är offentlig så den går läsa nu. Framförallt incidentlistan är vidrig. Går inte förstå att N.A får vara klar. Och det lär ju bara vara en väldigt liten del av allt han gjort.

Vart kan man läsa den?
Citera
2023-10-25, 22:40
Medlem
Läsa den var?
Citera
2023-10-26, 18:42
Medlem
Vilka incidenter rör det sig om?
Är det grova kränkningar så förväntar jag att dessa polisanmäls så att de utreds. Eftersom kommunen inte kan/får utreda brott på samma sätt som polisen så har ju inte deras incidentlista riktigt samma tyngd som en dom.

Anklagelser är inte detsamma som att något verkligen hänt., däremot finns det ett bra ordspråk:
”Ingen rök utan eld”
Med detta sagt så måste det ju i ett rättssamhälle gå att bevisa brott och min bild är att ju grövre anklagelsen är utan en bakomliggande polisanmälan ju mer skeptisk bir jag.

Sedan pratas det ju en massa om när i tiden saker ska ha skett och det måste ju finnas någon typ av preskriptionstid annars skulle ju en gammal klubb som SAIK ha samlat på sig en jättelång lista och också bli av med sina kommunala stöd.

Hoppas någon påläst kan klargöra lite mer. För just nu är det ju NIU-eleverna som är de som drabbats.
Citera
2023-11-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Läsa den var?
Den går att begära ut genom att maila kommunens kundtjänst.
Citera
2023-12-16, 09:51
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/O8xBOA/elin-johansson-berattar-om-sina-upplevelser-pa-kampsportsklubben-soo-shim-i-skelleftea

Vidrig läsning.
Citera
2023-12-16, 09:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/O8xBOA/elin-johansson-berattar-om-sina-upplevelser-pa-kampsportsklubben-soo-shim-i-skelleftea

Vidrig läsning.
Citat:
Han träffade medvetet med skenbenet mellan benen på mig. Jag blev svimfärdig. Det kändes som att sparken tog hela vägen upp i skallen. Jag satte mig på huk och det bara forsade blod ur mitt underliv. Jag hade vita taekwondobyxor på mig och de blev röda.
Citera
2023-12-16, 10:28
Medlem
Låter väldigt trovärdigt tycker jag. Hoppas det blir fängelse för det här sjuka fanskapet.

Det är en mindre viktig sak i sammanhanget, men jag kan inte släppa tanken: tänk vad mycket bättre hon kunnat bli om han låtit henne sova ordentligt? Att hans mål inte ens var att hjälpa henne fullfölja hennes verkliga potential. Så han var en värdelös tränare till råga på allt.
Citera
2023-12-16, 10:36
Medlem
Inte ett dugg förvånad över det man läst i AB. Att N****s var ett svin såg man ju tendenser på tävlingarna man var ute på. Fanns ju ett annat stolpskott också som jag inte kommer ihåg namnet på.
Citera
2023-12-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojo7890
Inte ett dugg förvånad över det man läst i AB. Att N****s var ett svin såg man ju tendenser på tävlingarna man var ute på. Fanns ju ett annat stolpskott också som jag inte kommer ihåg namnet på.

Honom har jag haft ett göra med och tyvärr är han en dryg person som vet allt fast egentligen inte.
Citera
2023-12-16, 10:50
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Det som stör mig mest i detta är att ticks-Jonas så obarmhärtigt backar upp Niklas helt oomkullrunkeligt. Det måste ju vara oerhört lätt att få fakta om sparken som krävde sjukhusbesök till exempel, dörren som byttes ut på Sooshim som han ska ha sparkat sönder.
Att Jonas kallar de för stalkers, han gräver ju sin egen grop här och man undrar varför, har han så bra betalt nu som ordförande att han kan slänga bort sitt eget anseende i stan.
Detta blir man förbannad på.
Det finns alltid två sidor av sanningen så klart, men att Elin skulle ljuga ihop ALLT detta, det finns ju inte på kartan. Att de haft en destruktiv relation ihop och att han är manipulerande är ju bara att ta in, detta borde Jonas göra omgående istället för att fortsätta skuldbelägga offer och gräva sig djupare ner i konkursträsket.
Citera
2023-12-16, 11:16
Medlem
Kan inte komma ifrån det att dessa tjejer höll tyst så länge och inte hade stake att säga ifrån. Får fan skylla sig själv. När man är en tonåring så ska man kunna inse saker och ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in