2023-12-16, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Kan inte komma ifrån det att dessa tjejer höll tyst så länge och inte hade stake att säga ifrån. Får fan skylla sig själv. När man är en tonåring så ska man kunna inse saker och ting.

Jag förstår av ditt uttalande att du inte har någon erfarenhet av att jobba med tonåringar. Det är inte speciellt svårt för vuxna att styra och manipulera tonåringar, framförallt när de är i en beroendeställning till den vuxne ledaren.
Citera
2023-12-16, 11:34
Medlem
Taekwondo i Skellefteå

En illa bevarad hemlighet. Välkänt sedan många år vilka rutten miljö som finns i klubben.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/O8xBOA/elin-johansson-berattar-om-sina-upplevelser-pa-kampsportsklubben-soo-shim-i-skelleftea
Citera
2023-12-16, 11:37
Medlem
F.Hansens avatar
Kobra Kai i Skellefteå, nån som vet mer?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/O8xBOA/elin-johansson-berattar-om-sina-upplevelser-pa-kampsportsklubben-soo-shim-i-skelleftea

” I kritiken nämns ofta en ledare som har sovit i samma säng som minderåriga, kört för fort och blivit full bland aktiva. Är den personen kvar i klubben?”

” Jag förnekar inte att någonting kan ha hänt, men du kan heller inte bevisa att det har hänt.”

Vem är denna instruktören?
Citera
2023-12-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Jag förstår av ditt uttalande att du inte har någon erfarenhet av att jobba med tonåringar. Det är inte speciellt svårt för vuxna att styra och manipulera tonåringar, framförallt när de är i en beroendeställning till den vuxne ledaren.

Inte fan lät jag mig själv utsättas för "övergrepp" eller köras över titt som tätt.
Citera
2023-12-16, 12:10
Medlem
Citat:
Inte fan lät jag mig själv utsättas för "övergrepp" eller köras över titt som tätt.

Då är jag glad för din skull. Du är dock inte representativ för alla tonåringar. Det är snarare ovanligt med barn/ungdomar som vågar stå upp emot ledare som behandlar dem illa.
Citera
2023-12-16, 12:12
Medlem
Brottargalnings avatar
Den där artikeln borde alla som är aktiva i idrottsföreningar läsa. De utsatta kvinnorna beskriver tydligt om hur det inte får gå till.
Citera
2023-12-16, 12:17
Medlem
HomoHitlers avatar
Givetvis försvarar Jonas l i artikeln klubben... han har ju inte direkt alla hästar i stallet och har någon diagnos (på riktigt alltså) så givetvis försvarar han med allt han har hans "hem"....
Citera
2023-12-16, 12:18
Medlem
Citat:
Kan inte komma ifrån det att dessa tjejer höll tyst så länge och inte hade stake att säga ifrån. Får fan skylla sig själv. När man är en tonåring så ska man kunna inse saker och ting.

Var bland det dummaste jag läst. Hur fan kan du lägga skulden på tjejerna?
Citera
2023-12-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Det som stör mig mest i detta är att ticks-Jonas så obarmhärtigt backar upp Niklas helt oomkullrunkeligt. Det måste ju vara oerhört lätt att få fakta om sparken som krävde sjukhusbesök till exempel, dörren som byttes ut på Sooshim som han ska ha sparkat sönder.
Att Jonas kallar de för stalkers, han gräver ju sin egen grop här och man undrar varför, har han så bra betalt nu som ordförande att han kan slänga bort sitt eget anseende i stan.
Detta blir man förbannad på.
Det finns alltid två sidor av sanningen så klart, men att Elin skulle ljuga ihop ALLT detta, det finns ju inte på kartan. Att de haft en destruktiv relation ihop och att han är manipulerande är ju bara att ta in, detta borde Jonas göra omgående istället för att fortsätta skuldbelägga offer och gräva sig djupare ner i konkursträsket.
Frågan är, vad döljer Jonas? En hel del liknande historier om honom också både i Skellefte och ume.
Tror inte att sista ordet är sagt och att dessa båda herrar är riktigt skraja för vad som komma skall.

All heder åt de tjejer som kommer ut och vågar berätta. Bort med svinen. Bägge två
Citera
2023-12-16, 12:34
Medlem
f839444s avatar
Fyfan, det var det sjukaste jag läst. Hur kan en sån människa fått jobba med barn och ungdomar så länge. Katastrof! Några huvuden borde rulla.
Citera
2023-12-16, 12:34
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen

” I kritiken nämns ofta en ledare som har sovit i samma säng som minderåriga, kört för fort och blivit full bland aktiva. Är den personen kvar i klubben?”

” Jag förnekar inte att någonting kan ha hänt, men du kan heller inte bevisa att det har hänt.”

Vem är denna instruktören?

Vad har detta med kampsport att göra? Att han är pedofil ?
Citera
2023-12-16, 12:38
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Vad har detta med kampsport att göra? Att han är pedofil ?

Är profilen pedofil och fortfarande verksam så vill jag inte ha mina barn på den klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in