2023-12-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Jag noterade även att publiken inte fick chans att höra och gissa på 4 respektive 2 poängs ledtrådar om Leeds.

Det är för att de följer den här tråden och vet att alla kan allt på 10 p.
Citera
2023-12-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Toksvår omgång

Bejing klarade man på 4 poäng, Falun på 6p,Leeds inte alls. Tidvis omöjliga frågor ,tycker man. Plockade ihop 24 poäng i Duo-appen , där finns trots allt ledtrådar. 50% lyckade gissningar.

Det börjar bli lite väl esoterisk det hela tycker man. Hur kan alla tävlanden vara så allmänbildat,frågar man sig ?

Jag och sambon kammade hem 40 pinnar. Tog Falun på 10 (tog på sabaton-referensen). Tyckte även att 8an hade enkla ledtrådar med falukorven.

Visste att OS i Beijing var ett starkt OS plus att det såg ut som Kina. Leeds var svårare men sambon kunde den där Björn-grejen.

Å andra sidan var förra veckan en större katastrof. Tyckte den var mycket svårare, nån annan tyckte den var enklare.
Citera
2023-12-15, 23:23
Medlem
Kalsongsystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Varje gång jag ser Gry tänker jag på den gången hon berättade att hon brukade bli knullad på motorhuven av sin skruttna bil när hon var i tonåren.

Jag tänker på när hon ledde Körslaget för en sisådär 15 år sen och man kunde se hennes pattar genom klänningen.
Citera
2023-12-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Jag och sambon kammade hem 40 pinnar. Tog Falun på 10 (tog på sabaton-referensen). Tyckte även att 8an hade enkla ledtrådar med falukorven.

Visste att OS i Beijing var ett starkt OS plus att det såg ut som Kina. Leeds var svårare men sambon kunde den där Björn-grejen.

Å andra sidan var förra veckan en större katastrof. Tyckte den var mycket svårare, nån annan tyckte den var enklare.
Falun var min andra 10a i år. Kände igen mig i Uppsala, många nationer=Uppsala, slutmålet brukar ligga 10-15 mil därifrån och så ryckte jag på Falun Gong
Senast redigerad av Oraneandblue 2023-12-15 kl. 23:33. Anledning: förtydligande
Citera
2023-12-15, 23:31
Medlem
Usel musik senaste tiden
Citera
2023-12-15, 23:40
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
Jag tänker på när hon ledde Körslaget för en sisådär 15 år sen och man kunde se hennes pattar genom klänningen.
Hennes tuttar är i världsklass.

Denna donnan ska ha varit riktigt pilsk av sig fram till 25 år.

Verkar vettig och smart också. Bra generation av kvinnor från 70-talet.
Citera
2023-12-15, 23:48
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Vem släppte in denna tonåring som ännu inte fått hår på pungen att uppträda på knackig engelska? På spåret går verkligen utför. Tjockisen som bär huvudbonad inomhus gör inte det hela bättre precis..

Han är 26 år. Men ja, tycker han låter snäppet bättre på svenska...

Nivån på frågorna var återigen katastrof, fick 48 p utan att ens anstränga mig.
Apropå ständigt återkommande referenser: Torsk på Tallinn var en fråga senast för någon säsong sedan, och det var inte ens första gången då!
Citera
2023-12-15, 23:49
Medlem
Många lätta ledtrådar redan på 10 poäng denna säsong.
Citera
2023-12-16, 00:34
Medlem
MrSokratess avatar
Så Grys lag gav två svar, Monopolet och Alko, utan att veta vilket som tillhörde vilket land av Norge och Finland.
Skumt att det godkändes rakt av.
Citera
2023-12-16, 00:52
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen

Förra omgången plockade jag hem 35 poäng mot den här veckans 24. I förra omgången kördes det en hel del kulturreferenser allting inbränt i hjärnan sedan mina späda tonår.
Det var bara ren tur ...
Det jag ville säga är att redaktionen kanske borde landa på jorden lite mer och ta en riktig bra kvalitetsinventering på alla "kluriga" ledtrådar som Fredrik och Kristian levererar. Ibland blir det rena Ockultism av det hela
Citera
2023-12-16, 00:59
Medlem
outback4s avatar
Höga poäng av fritösen och flickan men underhållningsvärde är lika med noll.
Fritösen tänker lite märkligt i vissa lägen Vet inte hur Nils van der Poel tänker, men låter långsökt att han skänker sin ena guldmedalj till Greta Thunberg, i syfte att markera ogillande över att OS går i Peking och landets överträdelse mot mänskliga rättigheter...Xi Jinping skakar av upprördhet mot markeringen.
Citera
2023-12-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Båda lagen svarade "Emmerdale" och fick rätt för det. Alltså vad "Hem till gården" heter i original.
Men serien heter väl ändå "Emmerdale Farm"!? Om vi ska vara riktigt noga, alltså!

Edit: Jag ser nu att den hette "Emmerdale Farm" fram till 1989, därefter enbart "Emmerdale"!

I På Spåret brukar dom ju inte vara så exakta. Det var ju inte det enda.. Även Systembolaget i Norge sa dom ju inte hela namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in